Anglofil Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Jeg har litt lyst på en ny telefon. Har forsåvidt en velfungerende Sony Ericsson Zylo som jeg fornøyd med, men jeg kunne tenkt meg en god touch-telefon som samtidig ikke koster skjorta. Jeg kommer i såfall til å bruke begge telefoner (til hvert sitt bruk). Jeg har funnet HTC Desire (Mocha/Mocca) til 2800 kr (til sammen over et år) og lurte på deres erfaringer? Hvordan er den å bruke, brukervennlighet osv? Fortell gjerne om apps og hvordan telefonen ellers fungerer. Mvh Yvonne Endret 27. mai 2011 av Yvonne
DBM Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har den og er veldig fornøyd. Ble kåret til årets telefon i fjor. Eneste ulempe er liten intern lagringsplass, men mye kan legges over på minnekortet. Alt av filer du legger inn på telefonen og de fleste apps. Min har amoled-skjerm, men mener den leveres med lcd nå. Tror ikke det skal være en merkbart stor ulempe. Brukervennligheten er helt topp. Hva ligger budsjettet ditt på?
Anglofil Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Takk for raskt svar! DBM: I grunn billigst mulig, det er også derfor f.eks iPhone, HTC Desire HD osv er uaktuelle. Det var også derfor jeg tenkte den var grei i pris. En tusenlapp kan jeg betale med en gang og f.eks resten via abonnementet, eventuelt alt på en gang, og det er i forbindelse med letingen at jeg fant telefonen til 1099 og 149 i måneden, hvilket blir 2887 kr til sammen. Mvh Yvonne Endret 27. mai 2011 av Yvonne
Seroquel Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Takk for raskt svar! DBM: I grunn billigst mulig, det er også derfor f.eks iPhone, HTC Desire HD osv er uaktuelle. Det var også derfor jeg tenkte den var grei i pris. En tusenlapp kan jeg betale med en gang og f.eks resten via abonnementet, eventuelt alt på en gang, og det er i forbindelse med letingen at jeg fant telefonen til 1099 og 149 i måneden, hvilket blir 2887 kr til sammen. Mvh Yvonne Jeg er av typen som ikke orker avanserte telefoner, men HTC Desire kan jeg ikke annet enn å anbefale på det sterkeste! Har blitt helt avhengig av den lille tingen
Anglofil Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2011 Jeg er av typen som ikke orker avanserte telefoner, men HTC Desire kan jeg ikke annet enn å anbefale på det sterkeste! Har blitt helt avhengig av den lille tingen Så flott å høre, for jeg orker ikke noe som er for avansert jeg heller, hehe. Mvh Yvonne
Gjest Trolltausa Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Jeg er også veldig fornøyd med min HTC Desire.
Anglofil Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2011 Godt å høre. Hvordan er apps og slike ting? Stort utvalg? En del gratis, eller må man for det meste betale? Mvh Yvonne
sofie777 Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Jeg er veldig fornøyd med min HTC Desire. Det eneste den krangler litt på, er MMS og kobling på nett der det ikke er Trådløs sone. Fikk det til i begynnelsen, men så sviktet MMS-en og jeg begynte å fikle med innstillingene, så da forsvant mer, men jeg er ikke ferdig med forskingen på dette problemet. Har googlet mye og kommer til å google mer, for dette er litt irriterende for tiden. Rettelse: Nå har jeg funnet ut av problemet og håper ting holder seg bra i fremtiden!! Endret 27. mai 2011 av sofie777
Gjest Trolltausa Skrevet 27. mai 2011 #11 Skrevet 27. mai 2011 Det er en del gratis apps på htcapps.com, og så er det mange andre apps å få kjøpt andre plasser. Selv har jeg ikke kjøpt noen (ennå), jeg klarer meg godt med de som ligger på telefonen ved kjøp, men tilbudet er der hvis jeg skulle føle behov for det.
DBM Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 Godt å høre. Hvordan er apps og slike ting? Stort utvalg? En del gratis, eller må man for det meste betale? Mvh Yvonne Stort utvalg, og veldig mye er gratis. De som koster noe er gjerne veldig billige, bare se nedenfor. De som står der er ikke nødvendigvis gode kjøp, hehe. Som du ser er det null stress å angre på et kjøp og slippe å betale, men mener det er 15 min man har på seg til å angre. Det er veldig enkelt. LauncherPro er den jeg vil anbefale sterkest, den erstatter HTC Sense. Litt vanskelig å forklare hva en launcher er, men produsentene kommer gjerne med sine egen vri på OS'et. Er fortsatt Android. Vet ikke helt hvorfor ikke LP kommer opp i loggen, men jeg skal ha betalt for den. Er ikke skummelt å bytte fra HTC Sense til LauncherPro. Man kan enkelt og greit bytte tilbake. SwitchPro Widget var også et godt kjøp. Man får "knapper" som man kan trykke på for å f.eks. slå på wifi eller veksle mellom vanlig lyd, bare vibrering og helt stille. Så man slipper å gå inn i innstillingene.
Anglofil Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 27. mai 2011 Takk for veldig god informasjon! Jeg har sett litt på HTC Desire S, har fått høre at det er en nyere versjon. Jeg ser også at det ikke skiller dem så mye i pris, hvilken av dem bør jeg i såfall velge? Mvh Yvonne
Ueland Skrevet 27. mai 2011 #14 Skrevet 27. mai 2011 Har selv Desire og er fornøyd, har og laget en liten liste over anbefalinger for å få batteriet til å faktiske klare vare litt: http://h3x.no/2010/07/11/getting-the-most-of-your-htc-desire-battery Det er greit å lære seg først som sist at daglig lading nok er nødvendig. Hvis du ser etter andre Android-telefoner så pass for all del på å velge en med nok RAM. Desire har 576MB og er kjapp, Hero derimot har 256MB og er suppetreig i forhold.
Anglofil Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #15 Skrevet 27. mai 2011 Har hatt HTC før (Smart), så dette med batteri har jeg erfaring med, det er forsåvidt greit nok egentlig. HTC Smart var derimot en meget dårlig telefon, synes jeg, mest fordi det ikke var Android, veldig tung å bruke osv, men har lyst til å gi HTC en ny sjanse. Har vel kommet fram til at det blir HTC Desire, men om jeg skal velge den "vanlige" eller HTC Desire S er fremdeles noe jeg må tenke litt på. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #16 Skrevet 27. mai 2011 Jeg elsker htc desire! Beste telefonen jeg har hatt De eneste minusene med den er litt dårlig batterilevetid om du bruker mye internett på telefonen eller lignende (da må du lade den hver dag), og litt lite intern lagringsplass om du skal laste ned mange apps (kun 500 mb). Du må se an behovet ditt litt.
Henkie Skrevet 27. mai 2011 #17 Skrevet 27. mai 2011 Det er en del gratis apps på htcapps.com, og så er det mange andre apps å få kjøpt andre plasser. Selv har jeg ikke kjøpt noen (ennå), jeg klarer meg godt med de som ligger på telefonen ved kjøp, men tilbudet er der hvis jeg skulle føle behov for det. Hører mange som er svært fornøyde med drn modellen. God valuta for pengene siden den bare koster ca 2500,- Men: Må man lete rundtforbi på nettet for å finne apps til den? Er det ikke ganske enkelt bare en hurtigtast på telefonen til alle apps som finnes - sånn som på iPhone?
DBM Skrevet 27. mai 2011 #18 Skrevet 27. mai 2011 Men: Må man lete rundtforbi på nettet for å finne apps til den? Er det ikke ganske enkelt bare en hurtigtast på telefonen til alle apps som finnes - sånn som på iPhone? Jeg har aldri hørt om å laste ned fra nettsiden til HTC, alle mine apps er lastet ned fra Android Market. Er en egen app, så det er ikke noe "rundtforbi". 1
Kindlooks Skrevet 27. mai 2011 #19 Skrevet 27. mai 2011 Hadde mye problemer med min htc desire.. Etter den var på reperasjon ble den solgt og kjøpte samsung galaxy s2 som jeg er super fornøyd med! Htc sitt kamera er heller ikke noe å skryte av, veldig dårlig bildekvalitet.. Anbefaler galaxy s2, men den er jo endel dyrere (4600kr)
Anglofil Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #20 Skrevet 27. mai 2011 Å betale så mye for meg helt uaktuelt, da kunne jeg like gjerne kjøpt en iPhone. Det har jeg rett og slett ikke råd til. Uansett er ikke kamera så viktig for meg, jeg har både vanlig digitalkamera og speilreflekskamera som jeg bruker til å ta bilder med. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå