SkalNED Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Jeg blir mer og mer klar over hvor mye enklere det er å beregne ting utifra kalorier. Nå har jeg kuttet ut brus,for eksempel (har kutta ned gradvis,og bare drukket vann/melk/sukkerfri saft i 3 dager) og vet jo at jeg sparer en del på det. Jeg sparer minst 1200 kalorier på brus per dag, drakk vel minst 3 L brus (for da drakk jeg ingenting annet til det var tomt) men jeg lurer på hvor mye det egentlig utgjør ..altså hvor mange kalorier man bør få i seg hver dag osv. Spesielt siden jeg er gravid kommer jeg ikke til å begynne med noen super-lav kaloridiett eller noe sånt,det er bare greit å vite i forhold til 1L brus = så lang gåtur osv,noe som motiverer meg ennå mer til å la være å kjøpe den Vet jeg har en lignende tråd her et sted,men når jeg skal lese i den får jeg bare feilmelding. Takk for svar:)
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Om man har en stillesittende dag er 1700kcal nok for å vedlikeholde, sånn ca. Vanlig hverdag er rundt 2000kcal.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Dersom du er gravid, må du får all del ikke legge deg på et for lavt kaloriinntak. Det kan gå ut over barnet ditt, og det vil du vel ikke? Legg deg på minimum 2000 kcal. For barnet ditt sin skyld.
Gjest *Maja* Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 En vanlig slank inaktiv kvinne skal i gjennom snitt ligge på 12-1400 kalorier. Et foster trenger 200 kalorier, så det er det ekstra du skal ha under graviditeten. Utover det skal du spise normale måltider og helst være så aktiv som du klarer slik at du er i god form og slik at det blir lettere å komme i gang igjen med en gang barnet er født, slik at du kan være en aktiv mamma som tar seg gode trilleturer og ha masse energi og overskudd til den lille har kommet til verden... Kilde
Gjest Ruccola Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 TS skriver i tittelen at hun har stor vekt og er gravid. Er man overvektig trenger man ikke legge på seg stort mer en 6-7 kg totalt i graviditeten da kroppen har bra å ta av. Ja noen legger ikke på seg i det hele tatt, men dette er jo like individuellt som vi mennesker ellers er Men man skal ikke sulte seg og man bør jo passe på å få i seg noenlunde variert og sunn mat da Jeg spiser mer frukt og grønt nå når jeg er gravid, og har klart å kutte søtsaker og brus godt ned selv om jeg ikke hadde storforbruk fra før av. Jeg passer på å ha leverpostei og makrell i tomat på skiva flere ganger i uka for å få i meg jern og omega 3, og siden jeg ikke liker melk drikker jeg noen glass oboy i uka for å få i meg melk TS: Syns det høres ut som om du har tenkt på dette her og prøver å gjøre det rette for babyen Jeg ville ikke tenkt så mye kalorier jeg, bare pass på å spise variert og passe sunt (Jeg spiser nesten for to nå i forhold til hva jeg plede! Og jeg er sulten hele tiden! Men har bare sålangt lagt på meg 6,5 kg og er 30 uker på vei Hadde en BMI på 26 når jeg ble gravid. )
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Om man har en stillesittende dag er 1700kcal nok for å vedlikeholde, sånn ca. Vanlig hverdag er rundt 2000kcal. 1800 ihvertfall..
SkalNED Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har et par tråder bl.a dagbok,om de andre tingene,derfor spør jeg kun om kalorier nå. takk for svar
La Luna Skrevet 28. mai 2011 #8 Skrevet 28. mai 2011 Om man har en stillesittende dag er 1700kcal nok for å vedlikeholde, sånn ca. Vanlig hverdag er rundt 2000kcal. Det spørs nok på vekta, du ;-) En kraftig overvektig kvinne, vil gå ned med 1700 kcal om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå