Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er damer spesielt lettlurte når det gjelder drømmer og spådommer?

Jeg som er mann, har aldri hatt noen samtaler med andre om drømmer, hva drømmer kan bety eller spådommer eller lignende.

Her florerer det av tråder med personer (kvinner?) som spør det ene og det andre anngående spådommer, drømmetydning osv.

Hvorfor skal drømmene bety noe? Jeg drømmer mange rare og underlige ting. Det har aldri noen relevans for meg i min hverdag. Når jeg drømmer, så går hjernen inn i en fantasimodus der den delvis bruker ting jeg har opplevd og blander det med fri fantasi. Hvorfor skal det ha noen som helst påvirkning på meg?

Og spådommer, hvorfor ta det seriøst? Hvilket universitet eller høyskole kan man utdanne seg til å bli spåkjærring? Hvilke fakta vet man om å spå fremtiden til ukjente kunder for penger? Eller uten penger for den slags skyld.

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Du tror ikke mange menn er like opptatt av dette som mange kvinner er?

Ta deg en tur på alternativmessa du, så skal du se det er plenty nok av menn der også :)

Skrevet

Mer i kontakt med sitt følelsesliv, på både godt og vondt.

Selv leser jeg av og til horoskop, men mest tarotkort som gir meg en annen innfallssvinkel på noe jeg grubler på, men er særdeles skeptisk til de som er ute etter penger. Mange er bare gode på cold reading og vil en ikke noe godt, da er det i mine øyne veldig farlig å la slike få innblikk i ditt drømmeliv.

Angående drømmer så påvirker disse meg, mye av déjà vu kommer av noe en før har drømt, sett rasjonellt så påvirker det en. Språket til drømmene/ det astrale plan henger ikke på greip rent fysisk, men de følelsesmessige bildene har også mye med underbevisstheten å gjøre så da kan det noen ganger være litt vanskelig å få et grep om de.

Dog så liker jeg ikke å høre på hva andre til stadig drømmer om, særlig de som aldri gjør seg opp noen tanker rundt dette. Disse har som regel helt surrealistiske drømmer som om alle varselslampene står og blinker, alarmen uler og det begynner å komme blårøyk opp fra kontrollpanelet IMHO.

Skrevet

Har du mulighet til å dokumentere at kvinner er mer opptatt av dette enn menn er?

Drømmer er da bare underbevissthetens måte og bearbeide ens hverdagslige opplevelser. At folk er opptatt av det de ikke finner noen rasjonelle forklaringer på er ikke det minste rart, og det gjelder begge kjønn. Derfor er noen mer opptatt av horoskop, spådom, synskhet, og det som ligger i den gata, - enn de som har et mer pragmatisk forhold til ukjente ting.

• 1 måned senere...
Gjest Carolinka
Skrevet

Kvinner er kanskje generelt mer i kontakt med sitt følelsesliv?

Hvorfor skal ikke drømmene dine bety noe for deg? Det er jo DU som drømmer dem.

Så klart er det mye vas i en drøm, som sikkert ikke er noen vits i å tenke over. Men har man følelsesmessige problemer, så kan en følelsesmessig drøm fortelle så mangt.

Mange går jo også gjennom hverdagen uten å tenke over sine innerste innerste tanker. Som underbevisstheten er vant med. Men om natten kommer kanskje drømmene / underbevisstheten frem og viser deg ting.

Drømmer kjempemye og jeg skjønner som regel hvorfor jeg drømmer det jeg drømmer. Alt har rot i min egen fortid og dagligliv. Det er ingen hokus pokus med det, det er bare sånn det er.

Har også hatt varsler i drømmer. Varsel om død på 2 personer, som døde, men det kan jo være tilfeldig. Merkelig er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...