AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Ville dere anbefalt utholdende styrketrening til en overvektig nybegynner? Hvis ikke; hva ville dere gjort (ikke konkrete øvelser, men type styrkeprogram). Spør fordi meg og en venninne er veldig uenige ang. dette, og har diskutert opp og med i mente, hvilken type styrketrening som er optimal for en overvektig nybegynner
Spøkelse Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Som med alle andre nybegynnere, vær hvertfall sikker på at personen ikke sliter med noen ledd (eks. knærne, mange utrente folk har ubalanserte muskler i beina og de har "vinglete" knær" når de feks gjør knebøy eller utfall). I starten ville jeg fokusert på øvelser for de områdene som trenger å styrkes, mest sannsynlig vil det være fremside lår og ryggen (men det vet man jo ikke før man får personen til å f. eks gjør en knebøy eller utfall for å se hvordan de fungerer). Er de så overvektige at de sliter med kroppsvekt knebøy/dårlige knær/teknikken er for dårlig til at de får noe ut av det, så ville jeg satt sammen et program med øvelser i kombinasjon med hverandre, sånn at man får opp pulsen og samtidig trener utholdende styrke. Ja, jeg anbefaler definitivt utholdende styrketrening til både overvektige nybegynnere og andre nybegynnere 12-15 rep og 2-3 sett. Men det er som sagt vanskelig å bare bestemme noe uten å vite noe som helst om personen eller hvordan denne fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå