AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Jeg lurer på om det finnes noen skoler(norske kanskje?) i utlandet som tilbyr studiekompetanse. Gjerne på mindre tid enn 1år. Og gjerne skoler som er dekket av lånekassen. Har ingen fag fra vgs. fra før av.
Gjest idakaroline Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Jeg lurer på om det finnes noen skoler(norske kanskje?) i utlandet som tilbyr studiekompetanse. Gjerne på mindre tid enn 1år. Og gjerne skoler som er dekket av lånekassen. Har ingen fag fra vgs. fra før av. Ikke for å skuffe deg, men å ta alle fag som gir studiekompetanse på et år eller mindre, er nok umulig for de aller fleste. Man må lese og lese, skrive oppgave etter oppgave og ta både muntlige og skriftlige eksamener. Jeg vet ikke hvordan det er i utlandet, men hva med å sjekke nettstudier for eksempel? Det får man dekket av Lånekassen.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Ikke for å skuffe deg, men å ta alle fag som gir studiekompetanse på et år eller mindre, er nok umulig for de aller fleste. Man må lese og lese, skrive oppgave etter oppgave og ta både muntlige og skriftlige eksamener. Jeg vet ikke hvordan det er i utlandet, men hva med å sjekke nettstudier for eksempel? Det får man dekket av Lånekassen. Oi. Beklager. Mente 2år toppen. Fortsatt umulig :S ? Nettstudier er nok ikke noe for meg, men takk for forslag
Gjest idakaroline Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Oi. Beklager. Mente 2år toppen. Fortsatt umulig :S ? Nettstudier er nok ikke noe for meg, men takk for forslag To år? Hmm, vanskelig å si. Spørs hvor mye tid du vil legge i det og hvor bra karakterer du er ute etter. Det er sikkert overkommelig, men da må du regne med å måtte jobbe veldig, veldig mye. Du vet at ved vanlig skolegang er det tre år som gjelder. Hvorfor ikke gå på en vanlig videregående skole?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Ja, vet at det er 3 år som gjelder, men må ma han alle fagene man tar på vgs for å få studiekompetanse da? Jeg vil gjerne ut å reise litt, og det er derfor jeg tenker vgs i utlandet
Gjest Iah Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Hvor gammel er du og har du arbeidserfaring? Du kan sjekke ut om du kan benytte deg av 23/5-reglen. Endret 27. mai 2011 av Iah
Gjest idakaroline Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Ja, vet at det er 3 år som gjelder, men må ma han alle fagene man tar på vgs for å få studiekompetanse da? Jeg vil gjerne ut å reise litt, og det er derfor jeg tenker vgs i utlandet Nei, man må vel strengt talt ikke det. Det er vel matte, historie, norsk, engelsk og samfunnsfag man må ha. Om det er det samme i utlandet, har jeg rett og slett ingen anelse om. Det kommer sikkert litt an på hvilken utdanning du har tenkt på også. Skal du for eksempel bli lege må du ha fysikk og kjemi i tillegg, ikke sant. Det er sikkert muligheter for å ta hele vgs i utlandet, men så vidt jeg vet (mulig det er feil) så støtter Lånekassen bare andre året i utlandet.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 Takk for svar Har jo sett litt på den norske skolen i spania, men der går det vel over 3 år? Er ikke ute etter noen toppkarakterer. Men vil gjerne ha helt greie karakterer ja
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #10 Skrevet 2. juni 2011 Vet om en jeg kjenner som gikk vgs i spania. Men tror hun bodde der i flere år-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå