AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Skrev i en annen persons tråd - og det viste seg at det ikke var det letteste å gjøre. Så nå prøver jeg min egen.. jeg har da sett meg ut en kar som studerer det samme som meg - vi er maaaange studenter da, så han vet ikke hvem jeg er, og jeg har aldri snakket med han:p For et par uker siden holdt vi faktisk øyekontakt lenge et par ganger (jeg var ikke like flink til å smile alle gangene, for jeg ble litt stresset..) - men nå i det siste så har jeg ikke fått øyekontakt i det hele tatt. Selv om han har gått rett forbi meg så har han heller festet blikket lang foran seg - prøver han unngå det? eller har selv den lange kontakten ikke betydd noe? anyway - lurer på om jeg burde sende han en melding på face. Blir det rart når jeg aldri har snakket med han - at han føler jeg stalker pga jeg har letet opp navnet hans (Det er jo litt spesielt )? jeg vet jo ikke om han er ledig ei gang.. Det står ingenting om sivilstatusen på facebook, men det trenger jo ikke bety noe (kanskje er den skjult for de som ikke er venner osv) irriterer meg litt at jeg aldri får hilst på han - men han står jo aldri alene, og hva i huleste skulle jeg si? Jeg har utrolig lite erfaring med sjekking generelt, men er ikke så mange jeg blir så betatt av uten å ha utvekslet et eneste ord med personen.. men han er bare lekker! men han er musikalsk, så jeg er nok ikke den eneste som synes det - og kvier meg for konkurranse.. vi har bare to felles bekjente - men dere kjenner facebook: disse to er jeg kun "på hei" med.. jeg er uansett litt redd for de fire neste studieårene jeg blir nødt til å gå forbi han om det skulle ende flaut dette her.. Jeg vil gjerne ha deres ÆRLIGE svar på om dere ville skrevet melding - sett at dere var i min situasjon. Og kanskje et forslag på akkurat hvordan denne kunne utformes?
FrøkenJosefine Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Et forslag er jo å vinkle det til at du vil bli kjent med flere på studiet og synes han virket interesant i så måte, se hva han sier og prøve det litt frem etter hva han sier?
Alopia Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Sendte sånn melding en gang da jeg gikk på ungdomsskolen. Han spilte gitar på skoleavslutning, og jeg var betatt.. Jeg fikk et veldig kort svar tilbake, så det funket ikke så bra.. Tror jeg formulerte meldingen min litt dumt - og mulig det ikke var noe spørsmål der.. Men jeg synes ikke det var skummelt å treffe på han på skolen av den grunn - måtte bare innstille meg på at han faktisk synes det var hyggelig å få en sånn melding, og at ingen skade egentlig var skjedd;) Så er det det du er redd for, så burde du bare hoppe i det;) husk å få med et spørsmål i meldingen din da - så du gir han noe å skrive tilbake om;)
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 ikke for å ta din tråd igjen da men jeg har samme "problem" med en jeg studerer med.. jeg har ikke turt enda.. men har såå lyst! jeg tror nok jeg bare hadde sendt venneforespørsel sånn uten noen personlig melding til. for da virker det mer tilfeldig eller hva jeg skal kalle det.. ikke så nøye gjennomtenkt fra din side liksom.. mindre pinlig om han ikke svarer.. selv om personen skjønner jo at du faktisk har tenkt noe om han, i og med at du har trykket på venneforespørsel knappen.. og det hjelper jo ikke å bare ha personen som venn heller.. ja man får mer info om hverandre..men skal det skje noe mer må jo en ta initiatiet om det skal bli noe samtale ut av det.. vanskelig altså! jeg har så lyst til å tørre, men er ikke sånn frempå i det hele tatt.. pluss at vi sitter ofte i samme del av forelesningssalen, så tenker det blir litt pinlig.. men nå har vi ikke flere forelesninger da så kanskje jeg skal tørre, også er det ikke så ille lenger etter sommeren.. hm.. skummelt jeg har til og med snakket med han et par ganger, men det har liksom vært sånn småprat uten noen særlig mening.. eller at vi har sagt navnene våre el. men jeg vet hva han heter alikevel da hilsen "ikke TS anonym"
Alopia Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 ikke for å ta din tråd igjen da men jeg har samme "problem" med en jeg studerer med.. jeg har ikke turt enda.. men har såå lyst! jeg tror nok jeg bare hadde sendt venneforespørsel sånn uten noen personlig melding til. for da virker det mer tilfeldig eller hva jeg skal kalle det.. ikke så nøye gjennomtenkt fra din side liksom.. mindre pinlig om han ikke svarer.. selv om personen skjønner jo at du faktisk har tenkt noe om han, i og med at du har trykket på venneforespørsel knappen.. og det hjelper jo ikke å bare ha personen som venn heller.. ja man får mer info om hverandre..men skal det skje noe mer må jo en ta initiatiet om det skal bli noe samtale ut av det.. vanskelig altså! jeg har så lyst til å tørre, men er ikke sånn frempå i det hele tatt.. pluss at vi sitter ofte i samme del av forelesningssalen, så tenker det blir litt pinlig.. men nå har vi ikke flere forelesninger da så kanskje jeg skal tørre, også er det ikke så ille lenger etter sommeren.. hm.. skummelt jeg har til og med snakket med han et par ganger, men det har liksom vært sånn småprat uten noen særlig mening.. eller at vi har sagt navnene våre el. men jeg vet hva han heter alikevel da hilsen "ikke TS anonym" Så lenge du har pratet med han tidligere, så er det jo bare å hoppe i det! TS har jo et annet problem: hun har jo ikke snakket med han i det hele tatt!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Hva har du egentlig å tape? Hva er det værste som kan skje? Det er jo bare å sende en mail på face og si hei Har gjort det flere ganger- også til min nåværende, som også er min mann Hvordan hadde du reagert om du fikk en hyggelig melding fra noen? Det er jo et kompliment- og om du ikke er intr så er du ikke det. Men du blir jo ikke sur eller flyr i taket?! GO GIRL! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå