AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #21 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har en ring som jeg har brukt sammenhengende i 32 år. Ser da bort fra at jeg måtte ta den av pga hevelser under graviditeten samt operasjoner. Det er en enkel gullring som jeg kjøpte for den første lønna i den første sommerjobben jeg hadde. Husker fortsatt prisen. Den tåler alt; dusjing, matlaging, maling, vasking mm. Hadde tidligere en lillefingerring i gull. Den slet jeg rett og slett ut etter 10 år. Den ble så tynnslitt at den brakk. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #22 Skrevet 27. mai 2011 Du lager mat med ring? Er du klar over alle bakteriene? EWW 1
Knøttet Skrevet 27. mai 2011 #23 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har alltid på meg klokke, forlovelsesringen og gifteringen min. Tidligere har jeg alltid hatt på meg hjerteøredobber jeg fikk av mannen, og en isbjørnørering jeg fikk av pappa, men nå bruker jeg bare øredobber hvis jeg skal pynte meg litt ekstra.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #24 Skrevet 27. mai 2011 Du lager mat med ring? Er du klar over alle bakteriene? EWW Hverken mann eller barn har blitt matforgiftet eller dødd ennå så jeg satser på at det går fint videre 1
Vera Vinge Skrevet 27. mai 2011 #25 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har ett smykke jeg alltid har på meg når jeg er ute blant folk, nemlig gifteringen. Jeg tar den alltid av med en gang jeg kommer hjem, og bruker den følgelig aldri i dusjen, når jeg lager mat eller sover. Jeg liker best å være uten ringer når jeg er hjemme. Men føler meg alltid naken hvis jeg skulle glemme den når jeg går ut. Ellers har jeg en del smykker, både kvalitet (hovedsaklig arvet) og billig, men mest billig. Jeg veksler veldig mye på øredobber, kjeder, ringer og armbånd, og ville synes det var kjedelig å alltid gå med det samme. Jeg velger mao. tilbehøret med omhu etter hva som passer til antrekket. Dvs. jeg har selvsagt noen nøytrale ting som går til alt, men jeg syns det er morsommere å kombinere det med mer spesielle ting. Jeg har f.eks. et gullarmbånd som bestemoren min fikk av bestefaren min for 50 år siden, og jeg bruker det ofte sammen med andre armbånd, siden det er veldig enkelt i seg selv. (Men jeg er ikke en "over-accessoirerer" heller - jeg kjører aldri full pakke med både oppsiktsvekkende øredobber, kjede, armbånd og ringer samtidig).
Gjest Pzzt Skrevet 27. mai 2011 #26 Skrevet 27. mai 2011 Et kjede som jeg fikk av kjæresten min i første bursdagsgave for 4 år siden, har jeg aldri tatt av meg. Og tungepiercingen min har jeg hatt i snart 6 år, og har tatt den ut kanskje 4-5 ganger. Da prater jeg veldig "stort" og det er plutselig veldig stor plass i munnen. Jeg syntes det er ganske ekkelt å være uten den. Og i 10 år ca har jeg kontant hatt to hårstrikker (evt en om jeg bruker den ene) rundt håndleddet. Tar de av når jeg dusjer, og da er det noe som mangler. 1
Fanderay Skrevet 27. mai 2011 #27 Skrevet 27. mai 2011 Har et enkelt armbånd i gull som jeg så og si alltid har på meg.
Gjest Anuket Skrevet 27. mai 2011 #28 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har et smykke, LOTR ring med kjede - fikk det av kjæresten min som gave, han vet jeg er en stor LOTR fanatiker. Og et sort lær armbånd som jeg kjøpte når vi var på backpacking, tar det sjeldent av! Har mange sånne, og merker jeg savner dem når de er vekk Uff så dumt at du må klippe dem av! De så kjempekule ut! 3
zubimaru Skrevet 27. mai 2011 #29 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har en ring som jeg har arvet etter bestemor som jeg bruker hele tiden. Den er i gull, og helt enkel. <3 Samme med tungepiercingen.
Olive Skrevet 27. mai 2011 #30 Skrevet 27. mai 2011 Har bestandig på meg gifteringen min, utenom når jeg baker, maler eller gjør andre grisete ting. Har også et halskjede i gull som jeg har fått i gave av min avdøde mormor. Det smykket er utrolig verdifullt for meg og bruker jeg som regel alltid. Ellers så eier jeg masse smykker, en fin blanding av edle metaller og pyntesmykker, og varierer mye.
Gjest döderlein Skrevet 27. mai 2011 #31 Skrevet 27. mai 2011 Her er mine: Gruer meg skikkelig! Vi har vært på samme festivaler! Litt off-topic, men.
¤flicka¤ Skrevet 27. mai 2011 #32 Skrevet 27. mai 2011 Gifteringen er det eneste jeg alltid har på meg. Kunne strengt tatt hatt NTH-ring også, men synes den er stygg.
kaprifolen Skrevet 27. mai 2011 #33 Skrevet 27. mai 2011 Gifteringen sitter på på straks 4 året. Og en ankerlenke rundt håndleddet har jeg brukt stort sett hver dag siden konfirmasjonen. Nå krever mitt yrke at jeg veksler mye på smykkene, så armbåndet må vike plass uten at jeg føler meg naaaaken, men føler meg hvertfall rar hvis jeg ikke har på meg noe. Og gifteringen MÅ være på!
forum88 Skrevet 27. mai 2011 #34 Skrevet 27. mai 2011 Jeg hadde et arbånd i tøy med navnet mitt på som jeg gikk med i enten 3 eller 5 år sammenhengende, men måtte klippe det av pga jobb for noen år siden. Nå har jeg gått lenge med et smykke jeg har fått av samboer som er et inngravert hjerte hvor det står "din for alltid" Har det av nå da pga jeg har vært syk og følte meg "kvalt" av smykket:p
Xaphan Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #35 Skrevet 30. mai 2011 Nå er de borte! Klipte dem av i går. Ganske trist, men begynner å bli vant med det allerede, overraskende nok. Det er kjemperart å kunne se håndleddene mine! Armene ser både tynnere og lengre ut nå.
Graviora Skrevet 30. mai 2011 #36 Skrevet 30. mai 2011 Er ikke en stor fan av smykker, men armbånd har jeg en del av. Tre svarte plastikk armbånd av pilgrim som jeg fikk til en bursdag for ett par år siden. Tre fargerike plastperlebånd som småsøstrene mine har laget til meg på barnehagen, ett litt små tøft ett med nagler på jeg fant på gutte avdelingen(14-16 år) på H&M og bilettbåndet jeg fikk under Raumarock 2010. Har de faktisk på meg bestanding med untak av når jeg dusjer.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. mai 2011 #37 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har et sølvanheng med et kors på. Fikk det av kjæresten for fire år siden. Dette har jeg hatt på i laange tider, men måtte ta det av i forbindelse med sykehusopphold etter jul, og har ikke hatt det på siden pga. at jeg glemte det igjen på badet hos mamma.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #38 Skrevet 30. mai 2011 Kun gifteringen, en unnselig, tynn gullring. Tas av når jeg knar deig, aldri ellers. Utover det velger jeg et par smykker som passer med antrekket mitt fra dag til dag, gjerne ring og anheng, eller bare en stor ring. Jeg har også 2-3 ulike flotte armbåndsur jeg veksler mellom avhengig av antrekket ellers. Jeg kan ikke forstå behovet for å gå med de samme ringene og/eller halssmykkene hele tiden, det blir liksom så rotete. Men hver sin smak - jeg er tydeligvis enkelt anlagt.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #39 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har snart gått med gifteringen på høyre hånd i 20 år, og i tillegg har jeg en enstensdiamantring, en trestensalliansering og en femstensdiamant/safirring på venstre hånd. Jeg tar aldri ringene av unntatt når de må pga sykdom operasjoner etc, da de betyr svært mye for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå