Gå til innhold

Smykker som du "alltid" har hatt på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange som har armbånd, ringer eller smykker som de har hatt på seg over lang tid. Jeg har en venninne som har hatt på seg samme armbåndet siden hun var fem år. Andre har ringer og lignende som de så å si alltid har på seg og føler seg nakne uten.

Selv har jeg en del festivalarmbånd som jeg har hatt på i flere år, og aldri tatt av. Jeg har ikke sett håndleddene mine nakne siden 2006. Nå skal jeg begynne å jobbe med mat, og må derfor klippe av disse båndene (det er jo forferdelig uhygenisk!). Jeg gruer meg veldig, da disse har blitt som en del av kroppen min. Samtidig gleder jeg meg litt til å ha "rene" håndledd.

Mitt spørsmål er derfor: Har du noen smykker du "alltid" har hatt på deg? Har du noen gang tatt det av, og hvordan føltes det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er mine:

Gruer meg skikkelig!

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har brukt NTH-ringen hver dag siden jeg ble uteksaminert, men tar den av om natten og når jeg dusjer. Føler meg naken uten ring på ringfingeren og klokke på håndleddet, men klokken er ikke akkurat for smykke å regne.

Gjest Heloise
Skrevet

Jupp! Har noen smykker jeg alltid har på.

To tynne sølvarbånd, ett fra da jeg gikk i koret på barneskolen, og ett jeg kjøpte på salg på sølvbutikk.

Ringen jeg alltid har på meg er en tynn sølvring som jeg og kjæresten har like. Middelalderinspirerte ringer :)

Glemmer jeg å ta på meg ringen etter jeg har laget mat f.eks. føler jeg meg naken!

Skrevet

Jeg har to smykker jeg har hatt på meg i mange år. Det ene er gifteringen som jeg har hatt på meg i over 9 år. Det andre er et armbånd jeg fikk i 18-årsgave av min mormor, så det har jeg hatt i sart 15 år. Jeg har dem på både når jeg dusjer og sover og tar dem kun av når jeg lager mat jeg blir grisete av. Ellers, med unntak av to uker jeg lå alvorlig syk på sykehus, har de ikke vært tatt av.

Gjest Heloise
Skrevet

Og så kan jeg vel legge til alle smykkene jeg har i ørene... Jeg har endel ørepiercinger som lett lukker seg, så jeg har alltid i piercingsmykkene mine også :fnise:

Gjest Passing by
Skrevet

Jeg har noen ringer jeg føler meg naken uten, og pga revmatisme så kan jeg ikke gå med dem så ofte jeg vil lenger og jeg kjenner at det er veldig rart. :sukk: Så jeg "lever" på ørepynten min.

Skrevet

Gifteringen har jeg hatt på i 12 år straks, en gullring jeg fikk i konfirmasjonsgave (20 år siden nå i juni) har jeg hatt på siden da, og en annen gullring jeg fikk av mannen min for ca 6 år siden. Har bare hatt de av når jeg har gått gravid pga ødem. :)

Gjest Lizette
Skrevet (endret)

Jeg har tre sølvringer og en ring i hvitt gull som jeg alltid har på, og føler meg velidg naken uten.

Tør ikke sove med ting som armbånd og kjeder, for jeg er redd for at de skal ryke (sover nok litt mer urolig enn gjennomsnittet :fnise: )

Endret av Lizette
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg også hadde vanlig armbånd eller lignende som det går an å ta av og på :( Det funker jo ikke med disse festivalarmbåndene, de må klippes av og da er det no turning back.

Gjest Heloise
Skrevet

Alle festivalbåndene mine har jeg vært kjempeforsiktig med, og tatt av med EN gang jeg kom hjem fra turen, og hang de opp på tavla mi, så jeg har en liten tavle med masse festivalbånd på :rodmer:

Skrevet

Har selv hatt festivalarmbånd på over lang tid, og det er en veldig blanda følelse når de blir tatt av.. Men det går jo over:)

Har en smal gullring som jeg alltid har på. Mamma fikk den til konfirmasjonen sin, og jeg har vel brukt den i fem år nå. Klarer ikke å gå med andre ringer uten lang tilvenning, men denne føles veldig naturlig på. Tar den ikke av når jeg dusjer eller sover, så den tas bare av under baking. Og sist gang skulle armen min inn i livmoren til en sau, så da husket jeg å ta den av :P

Pleier å glemme den både når jeg graver, maler, mekker og alt annet, så jeg kommer vel til å kverke den skikkelig en dag.

Gjest Cosette
Skrevet

Har veldig ofte på meg et navnesmykke i sølv. Fikk det til bursdagen for mange år siden. Liker ikke så godt smykker rundt halsen, men dette er enkelt og delikat og personlig.

Skrevet

Før hadde jeg på meg The gahtering båndene og Lord of the rings ringen(rundt halsen) Båndene hadde jeg på meg i 2år og LotR ringen i 5år.

Skrevet

Jeg har en navlepiercing hvis det blir regnet som smykke, som jeg ikke har byttet ut på fem år, så begynner å glemme at den er der. Også et kjede som jeg fikk av mamma.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid på gifteringen min, gifteringen som jeg arvet fra bestemor og ringen fra universitetet der jeg tok mastergraden.

Skrevet

Ørebrusk-piercingen har jeg hatt i 7-8 år, den må taes ut med tang så ikke så rart. Heller ikke glad i å gå med smykke rundt halsen og synes ikke jeg kler det heller. Alle andre smykker bytter jeg på. Liker ikke å gå med ringer, kan ikke bruke mye smykker pga jobben min i helseevesenet. Bruker kun små øredobber og klokke på jobb.

Skrevet

Jeg har "garasje"-ringen min.. hehe Bestemoren min leier ut garasjen hun har i borettslaget og siden hun ikke har visst hva hun skulle bruke pengene på, kjøpte hun en ring til alle barnebarna.. så har hun gått med ringene i to dager så det liksom skulle være arv! hehe hun er så forbaska søt!!

Garasjeringen er av gull, med sju, små diamanter på! Kjempefin :)

Så har jeg Dolce&Gabbana-klokka jeg fikk av foreldrene mine til tyveårsdagen alltid på meg. Ikke fordi jeg synes den er så veldig kul lenger, men mere fordi den betyr så mye for meg. Jeg hadde ønsket meg den i mitt stille sinn i fem år når jeg fikk den, og foreldrene mine hadde bare lagt merke til at jeg hadde stirra på den i blader og i gullsmeden! Fine mamma og pappa!

Resten går det i juggel for min del!

• Liker 2
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg går alltid med dette: http://www.huldresolv.no/anheng/350110-stor.jpg Eneste forskjellen er at steinen i mitt er firkantet.Det er Huldresølv med et tykt kjede til. Fikk det av kjæresten min til jul for 2,5 år siden, og tar det kun av om natten eller når jeg dusjer. Også bruker jeg de samme øredobbene hver dag. Billig juggel fra H&M, men de passer godt sammen med kjedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...