AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Hei! Jeg slytter snart fra leilighet med postkasser innenfor porten, til et hus med egen postkasse på eget stativ i veikanten i en relativt stor by. I det siste har det vært en del skriverier i avisen om id-tyverier, tyver som tar innholdet i postkassen etc, og jeg vet at jeg er en person som kommer til å bekymre meg endel over dette når vi flytter, spesielt siden postkassen er helt nede i veien. Er det noen som har erfaring med låsbare postkasser her? Hvordan fungerer det, har postbudet en slags nøkkel som h*n bruker på alle slike kasser på ruta? Eller bruker han ikke nøkkel, og det er bare en tynn glipe som h*n kan putte brev i, mens litt tykkere konvolutter og små pakker må man hente på posthuset?
hufsa! Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Heia,Alt som blir for stort for kassa må du hente på postkontor/post i butikk.Er tungvindt både for postmann og deg,at de ikke kan holde fingrene vekk,hehe.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Her jeg bor (studenthjem) har vi i hvertfall postkasse med lås og luke, som ligner litt på denne. Postmannen må tydeligvis ha muligheten til å låse den opp, for jeg får stadig pakker som passer i postkassen men som er for store til å bare slippes ned gjennom luken. Det kan hende det er pga. dette er et studenthjem, eller så finnes det kanskje en universalnøkkel? Vet ikke helt ang. det siste, men jeg vet i hvertfall at jeg heller hadde hentet pakker og alt annet som ikke kan slippes gjennom luken i stedet for å risikere at folk får til å stjele det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå