Gå til innhold

Å gifte seg i desember

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(Velger å være anonym ,da jeg er livredd for at venninnene mine skal gjenkjenne meg ;))

Jeg og sambo lurer litt på å gifte oss i desember. Synes det ser så fint ut med vinterbryllup, og tenker at det kanskje vil være forholdsvis enkelt å booke kirke og lokaler? Men så er jeg litt bekymret for at det kan bli mye stress for gjestene, da det kolliderer med juleshopping og julebord og julebakst og det som verre er :fnise:

Er det noen av dere som har vært i/ hatt bryllup i desember? Hvordan var det? Alle andre- hva ville dere synes om å bli invitert i et slikt bryllup?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror jeg ville valgt en annen måned. For de fleste er desember allerede en måned hvor det skjer mye og utgiftene er mange -å skulle sette av en helg til bryllup i tillegg står neppe øverst på ønskelisten...

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde selvsagt blitt glad for å bli invitert, men aller helst hadde jeg ønsket at det var en annen måned.

Det er mye som skjer gjennom hele desember, og det er travelt nok som det er med baking, vasking, gaver, julearrangementer/-konserter o.l. Skal dere invitere studenter? Noen studenter har eksamen like oppunder julaften, og hadde nok satt pris på å kunne bruke helga til lesing, og ikke bryllup.

Hva med å velge januar eller februar i stedet? Mange steder er det mer stabile snøforhold da, og det kan vel ikke være så mange som gifter seg da, mtp. kirke og lokale. Faktisk tror jeg det kan være enklere med kirke i januar, da det er mange julekonserter i desember, og selv om konserten er på kveldstid, så trenger musikerne og sangerne å øve og ta lydsjekk på dagtid.

Skrevet

Har vært i bryllup i romjulen, det har bare vært flott. Veldig koselig tid for bryllup.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vinterbryllup kan jo være kjempefint, men jeg tror det er bedre å ha det i januar/februar :)

Det siste jeg hadde villet gå på i julerushet i desember er et bryllup. Tenk så utrolig opptatt mange er i hele desember med klargjøring til jul, handling av gaver, skolearrangementer, jobbgreier, julebord... i tillegg er det så mørkt, kaldt og dystert ute at energinivået synker hos mange. Og som noen nevner her, de som studerer er kjempeopptatt med eksamener. Jeg synes absolutt dere bør vente til nyåret.

Endret av Nøtteskall
Skrevet

Desember bryllup høres kjempe romantisk ut :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Min bestevenninne giftet seg på nyttårsaften - veldig koselig og ikke noe stress ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss i desember fordi det passer best ift hans foreldre (jobb utenlands). Det er en mulighet å vente til neste sommer, men det vil jeg ikke. Har tenkt mye på det, siden jeg ikke er spesielt glad i vinter og vil heller ha sommerbryllup. Men en bekjent av meg fortalte at hun hadde vært i et vinterbryllup, hvor det var kaldt osv. Men bruden var så glad og lykkelig at hun ikke tenkte på noe annet enn hvor heldig hun er :) Og det har hun rett i. Så jeg driter langt i når vi skal ha bryllup, det viktigste er at vi har funnet hverandre og vil dele våre liv sammen med hverandre :) :)

Men rent praktisk ser jeg ingen fordeler med et vinterbryllup. Personlig liker jeg ikke vinter :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss i desember fordi det passer best ift hans foreldre (jobb utenlands). Det er en mulighet å vente til neste sommer, men det vil jeg ikke. Har tenkt mye på det, siden jeg ikke er spesielt glad i vinter og vil heller ha sommerbryllup. Men en bekjent av meg fortalte at hun hadde vært i et vinterbryllup, hvor det var kaldt osv. Men bruden var så glad og lykkelig at hun ikke tenkte på noe annet enn hvor heldig hun er :) Og det har hun rett i. Så jeg driter langt i når vi skal ha bryllup, det viktigste er at vi har funnet hverandre og vil dele våre liv sammen med hverandre :) :)

Men rent praktisk ser jeg ingen fordeler med et vinterbryllup. Personlig liker jeg ikke vinter :)

Glemte å si at vi skal gifte oss i utlandet, og i romjulen i tillegg! Hvorvidt det passer alle tenker jeg ikke så mye på. Har avklart med min aller nærmeste familie og de kommer. Noen tanter har også sagt ja. Resten får gjøre akkurat som de vil :) Mitt råd er ikke prøve å ta hensyn til ALLE.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...