sequin Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 har googlet litt, men finner ikke noe særlig om skikker og regler for klær i katolsk barnedåp i Irland, eller om det er noe forskjell fra katolsk dåp i norge og i Irland.. Jeg skal nemlig i barnedåp i Juli, hvor samboeren min skal være fadder og begge er like grønne på dette med klær og skikk der. har dere noe anelse om hva slags klær man kan ha? om det er forskjellige regler for antrekk i selve kirken og til festen etterpå? hva syns dere er passende å gå med? Tenkte meg en lang fotsi kjole med cardigan over, burde det gå greit eller har jeg safet veldig?
chikako Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Jeg ville styrt unna svart, men det er ikke ulovlig :gjeiper: Du trenger nok ikke være mer "skikkelig" enn at du har knelang kjole. Man skal ikke vise bare skuldre og knær i kirka, ellers er de ikke så strenge. Dette er snakk om selve seremonien i kirka, du kan gå med bare skuldre på festen etterpå. Endret 27. mai 2011 av chikako
sequin Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2011 okei, så de er ikke noe strengere på det i irland liksom?
chikako Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har bare erfaring med norske katolikker, men jeg kan ikke tenke meg at de skulle være strengere på det i Irland. Langt, tekkelig skjørt og tildekkede skuldre er vel tekkelig nok, liksom :gjeiper: Dessuten springer de jo rundt uten en tråd på byen natterstid
sequin Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har bare erfaring med norske katolikker, men jeg kan ikke tenke meg at de skulle være strengere på det i Irland. Langt, tekkelig skjørt og tildekkede skuldre er vel tekkelig nok, liksom :gjeiper: Dessuten springer de jo rundt uten en tråd på byen natterstid Haha men da satser jeg på å dekke skuldre og lår Høhøhø men å løpe rundt på natterstid er jo noe annet enn å sitte med Oldermor-og bestemor-Jennings å drikke te
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå