Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener med det mål å bli sterkere og få en rakere holdning. Jeg har alltid vært skreptisk til yoga, pilates osv, rett og slett fordi jeg føler det er trening som ikke gir noen effekt. Man blir ikke veldig sliten, ikke svett eller anpusten, så hva er effekten?

MEN, i går var jeg, mot formodning, på en slik time på treningsstudioet (bodybalance). Og i dag er jeg veldig støl! Spesielt i øvre og nedre rygg og mage. Har denne typen trening en effekt alliekvel? Jeg er kanskje rar, men jeg har bare alltid hatt for meg at dette rett og slett er tulletimer, eller latmannstimer..

Har du som trener dette jevnlig merket noen forskjell etter du begynte på denne typen timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pilates er jo vanlig fysisk trening av muskulaturen, med særlig vekt på kjernemuskulaturen i magen, hoftene og ryggen, hvis du har blitt støl av dette er jo ikke det så merkelig.

Yoga, Tai Chi og Qi Gong er mer trening av kroppens energiflyt. Det høres selvsagt litt svevende og alternativt ut, men jeg har empirisk bevis på at Tai Chi og Qi Gong fungerer. Jeg blir varm i kroppen av å gjøre svært langsomme bevegelser, og jeg trenger mindre søvn. Det er de mest umiddelbart merkbare effektene, det er sikkert andre positive langtidseffekter også.

Yoga har jeg aldri prøvd, så det skal jeg ikke uttale meg om.

AnonymBruker
Skrevet

Å kalle yoga, som er en eldgammel spirituell tradisjon der hovedfokus er på det psykiske, for "tulletimer" bare fordi man ikke flagrer rundt til popmusikk for å bli svett sier vel mer om din mangel på kunnskap enn noe annet... Vil man bygge muskler går man ikke på yogatimer, da løfter man vekter. Vil man fokusere på energier, pust, balanse, smidighet, kjernemusklatur og indre ro, da gjør man yoga.

Skrevet

Nå er det stor forskjell på yoga og.

Beste yogaen jeg har prøvd, er Iyengar yoga. Det er en fysisk krevende form for yoga. Og man trener i 1,5 time. Og det gjør noe med hele kroppen.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg sitter her og er grisestøl etter en time med Ashtanga Yoga. 1.5 time med svettende silende og en kropp som er støl all over. Jeg har absolutt trua på yoga :fnise:

Hadde aldri trodd det skulle være så tungt og gi så mye treningseffekt. Deilig måte å trene på, for det gikk rolig for seg og man jobbet mye med pust, men alikevel ble hele kroppen helt gele etterpå og kun spinning har fått meg til å svette så mye før.

Det var moro!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...