Gjest Helga Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Typen min kom til meg i går helt nyklipt og uten hår. Enda jeg har sagt at jeg ikke liker at han raker vekk håret og at jeg liker han med halvlangt hår. Jeg blir så utrolig sint og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, i tillegg til at jeg får dårlig samvittighet for det. Han har sendt meg ei melding og jeg har ikk svart og nå lurer han på om noe er galt. Jeg kan ikke forstå at han ikke skjønner hva som er galt? Jeg ser ikke noe annet valg enn å tilgi dette, å vente på at det vokser ut igjen, men hvordan kan jeg få han til å forstå at dette er uakseptabelt en gang til? Jeg vil at han sal skjønne hvor opprørende og respektløst dette er i forhold til meg, og at han lærer av det. Så hvordan skal jeg gjøre det? Ignorer han en stund framover så han skjønner av seg selv, eller bare fortelle han hvordan jeg takler det å håpe at han forstår?
Daria Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Er det greit at han bestemmer hva du får gjøre med ditt hår også? 18
Gjest Heloise Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Uakseptabelt? Respektløst i forhold til deg? Unnskyld meg, men eier du han? Det er han og han alene som til syvende og sist bestemmer hva han skal ha på hodet, og andre steder på kroppen. Jeg liker best kjæresten min med lengde på håret, men hvis han er ukomfortabel så får han gjøre hva han vil med det. Jeg hadde blitt rasende om en kjæreste hadde tenkt om meg slik du tenker om kjæresten din. 6
Næjøss Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Du må da la kjæresten din bestemme hvordan han vil være på håret.. Jeg hadde skjønt det om han hadde farga håret knall-grønt eller gjort noe slikt. Nei ærlig talt altså, ikke behandle kjæresten din som en eiendel! Hvordan hadde du reagert om han hadde nekta deg en frisyre som du vil ha? Endret 27. mai 2011 av Næjøss 2
Gjest Pzzt Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Slapp av, det gror ut igjen Såfremt han ikke vil være skinnet på heltid da! Da sliter du!
FantasDick Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Han bestemmer selvsagt selv, men skjønner at du ble irritert. Jeg synes samboeren min er lite pen med lite hår (enda verre, skinna) på hodet og det vet han. For øvrig lar vi stort sett den andre "bestemme" litt over hvordan vi ser ut på hår, klær osv. Synes det er koselig, jeg! 1
kaprifolen Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Mannen min har sett meg gå fra langt nedpå korsryggen til guttesveis med 3 mm undercut. Eneste han har sagt er "jeg synes du er veldig fin med litt lengde" og "ja, det er kult, men det er jo uansett du som skal gå sånn". Hadde han prøvd å NEKTE meg en sveis, hadde jeg skinna meg i ren trass! 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 Jeg ser ikke noe annet valg enn å tilgi dette, Håper virkelig du tuller med hele innlegget ditt, for du kan ikke med rette tro at du eier ham og er den som skal bestemme hvordan han skal se ut? Hadde min kjære prøvd seg på "the silent treatment" fordi jeg klippet håret mitt annerledes en han ville, så hadde jeg stilt store spørsmål til ham om hvem pokker han tror han er!! Det er mitt hår= det er mitt valg! Man kan ta hensyn ja, men om man virkelig vil noe, så gjør man det, uten at det er galt og noe som trengs å "tilgies"!!! Hva du skal gjøre? Du skal jobbe seriøst med deg selv og ditt eierforhold til kjærsten din!! 2
Ta Meg Vekk Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 Du tuller ikke sant? Du er ikke egentlig sånn at håret hans (eller mangelen på det) velter hele forholdet og synes ditt på ham? Hadde jeg vært typen din, skal du ikke se bort i fra at jeg hadde skinna meg på pur faen og hvertfall ikke latt det gro ut igjen... 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #11 Skrevet 27. mai 2011 Hva med de som mister håret på hodet sitt? De MÅ jo skinne håret sitt for å ikke måtte "ta en hentesveis".
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 Hihi..x`n min gjorde det samme , jeg begynte å gråte haha.. Det er noen år siden nå , men for et sjokk jeg fikk! Han lot det vokse ut igjen,men hadde det ganske kort alikevel. Personlig,så tenner jeg ikke på menn som er skinna. Jeg må ha noe å "ta i" ,hår er sexy! Da det ble slutt med x og meg, så skinna han seg igjen,og siden har han vert skinna Men han kler det, veldig kjekk mann egentlig. Vi vokste ifra hverandre,ble ikke slutt pga håret
ini Skrevet 27. mai 2011 #13 Skrevet 27. mai 2011 Jeg hadde nok reagert mer på om han hadde langt og fett ustelt hår enn om han hadde skinnet seg. Men jeg liker håret hans på den måten han liker å ha det, for da er det såååå mykt å dra fingrene gjennom da.
Strix Skrevet 27. mai 2011 #14 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Akk ja, om det ikke er mer enn dette som skal til for å være respektløs så skjønner jeg hvorfor enkelte foretrekker til singellivet... Jeg er jente og er veldig glad for at jeg får lov til å gjøre akkurat hva jeg vil med mitt hår, kort, langt, farge det som jeg vil! Endret 27. mai 2011 av Strix 2
Rainbow Skrevet 27. mai 2011 #15 Skrevet 27. mai 2011 Syns du tar litt av når du sier det er respektløst ovenfor deg, det er jo han som skal gå rundt med håret sitt. Men hva er egentlig greia med jenter som skal ha typen til å skjønne ting av seg selv, ignorere ham til han skjønner hva han har gjort galt etc?? Hva med å PRATE SAMMEN? Han kan ikke lese tankene dine, eller huske alle detaljer fra ting du har sagt før. Sett deg ned med han og forklar hvorfor du ble lei deg, at du liker han så godt og syns han er så flott med litt lengde på håret, og at du skjønner det er hans valg, men at du hadde satt stor pris på at han snakka med deg først. Si at du vet det virker tåpelig, men det er en stor greie for deg, og vanskelig å takle. Forklar det, ikke forvent at han veit av seg selv hva som foregår i tankene dine!! Når det er sagt skjønner jeg det litt! Ikke at du mener du eier retten til håret hans, men at det som gjør ham flottest utseendemessig plutselig blir ødelagt. Jeg ELSKER langt mørkt hår på jenter, og er selv en jente med langt blondt. Både jeg og kjæresteten liker best at jenta har langt hår, men jeg er kanskje litt mer ekstrem enn henne. Vi er likevel veldig jente-jenter som liker andre jente-jenter. Hun har halvlangt mørkt hår, som jeg synes er utrooolig sexy. Når hun har vært hos frisøren har jeg vært veldig redd de skal "ta for mye", og hadde det vært opp til meg skulle hun latt håret vokse ned til livet. Men det er jo hun som skal gå rundt med det, og hun syns så langt er for ukomfertabelt. Så det må hun jo få lov til. Men jeg hadde blitt veldig lei meg hvis hun kom hjem med guttekort eller skinna sveis. Det er imidlertid noe vi snakker mye om, hvor dilla jeg er på langt hår, siden jeg blir litt gira bare hun slenger litt på det, haha! Så jeg håper jo hun ville prata med meg først, vi pleier nemlig det, snakke sammen om ting. Du burde prøve!
Knitcat Skrevet 27. mai 2011 #16 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Så hvordan skal jeg gjøre det? Ignorer han en stund framover så han skjønner av seg selv, eller bare fortelle han hvordan jeg takler det å håpe at han forstår?Du skal da selvfølgelig fortelle ham, hvorfor du er sur. Ingen fortjener å bli ignorert og det er en helt umulig måte å løse konflikter på. Prat med ham, så dere kan få ryddet i denne underlige suppen her: Jeg ser ikke noe annet valg enn å tilgi dette, å vente på at det vokser ut igjen, men hvordan kan jeg få han til å forstå at dette er uakseptabelt en gang til? Jeg vil at han sal skjønne hvor opprørende og respektløst dette er i forhold til meg, og at han lærer av det. Endret 27. mai 2011 av Knitcat
Dragonfly84 Skrevet 27. mai 2011 #17 Skrevet 27. mai 2011 Jeg vil at han sal skjønne hvor opprørende og respektløst dette er i forhold til meg, og at han lærer av det. Jeg klarer ikke konsentrere meg om det du skriver, for jeg ser bare i-forhold-til-feilen din. Det at han skinna seg er mer opprørende enn du er? Det er betydningen av det du skrev, i hvert fall. Jeg syns forsåvidt ikke at det at han skinna seg er respektløst i det hele tatt. Verken mot eller til eller på deg. Det at du tror du skal oppdra typen din som en ulydig hund (nei, verre, for hunder får vite hva som ventes av dem) - det er respektløst.
trudelu Skrevet 27. mai 2011 #18 Skrevet 27. mai 2011 Når du er sur på han pga noe så idiotisk kan du da virkelig ikke forvente at han skal skjønne hva som er gærent når du gir han silent treatment. 1
Gjest Bjørn82 Skrevet 27. mai 2011 #19 Skrevet 27. mai 2011 Typen min kom til meg i går helt nyklipt og uten hår. Enda jeg har sagt at jeg ikke liker at han raker vekk håret og at jeg liker han med halvlangt hår. Jeg blir så utrolig sint og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, i tillegg til at jeg får dårlig samvittighet for det. Han har sendt meg ei melding og jeg har ikk svart og nå lurer han på om noe er galt. Jeg kan ikke forstå at han ikke skjønner hva som er galt? Jeg ser ikke noe annet valg enn å tilgi dette, å vente på at det vokser ut igjen, men hvordan kan jeg få han til å forstå at dette er uakseptabelt en gang til? Jeg vil at han sal skjønne hvor opprørende og respektløst dette er i forhold til meg, og at han lærer av det. Så hvordan skal jeg gjøre det? Ignorer han en stund framover så han skjønner av seg selv, eller bare fortelle han hvordan jeg takler det å håpe at han forstår? Jeg synes du er søt... hehe =)
Chord Skrevet 27. mai 2011 #20 Skrevet 27. mai 2011 Mishandling, utroskap, løgner, tyveri, voldtekt and the list goes on.. Men han skinna seg? Dette tar virkelig kaka, dump han! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå