Gå til innhold

Phuket, Thailand. Hvilket sted på øya?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg og familien min skal en tur til Thailand nå i sommer til byen Phuket. Vi har ikke bestilt hotell enda, fordi vi er usikre på hvor vi vil være på øya.

Er det noen som har anbefalinger? (Dere trenger ikke nevne hotell, men hvilket sted)

Vi tenker noe som ikke er for "masette" men ikke for rolig. Det må være en del aktiviteter å bedrive og resturanter/barer. Det er utrolig viktig for oss at stranden er meget fin :) Helst med minimalt av undervannsstrømmer. Men litt bølger er fint det.

Vi skal være der i 15 dager. Hva tenker dere om å bo på et hotell 1 uke, og deretter ett nytt et den siste uka?

P.S Vi har lest at desto lengre sør man reiser (f.eks Kata) desto mer regn forekommer det på sommeren. Noen som har erfart dette?

Takker :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere skal reise på sommeren, og det generelt er en del understrømmer på denne tiden av året, vil jeg egentlig anbefale Phi Phi øyene. Det er en liten båttur fra Phuket, og det går fint å bade i sjøen hele året (pluss at man kan ta longtail båt ut til småøyene rundt, og snorkle i krystallklart vann med masse fargerike små fisker) Det er et temmelig "ungt" miljø på Phi Phi, så dersom det er noen eldre i reisefølget ditt så kan de syntes det virker litt masete (altså masse små barer med unge mennesker i feststemning, men det er absolutt ikke noe Aya Napa!) Ellers vil jeg anbefale Kata, da det er mindre understrømmer i sjøen der enn ved Karon.

PS: Prøv restauranten Red Onion i Kata. Det er både billig og veldig godt. Det er en liten fortausrestaurant, og noen ganger kan det være kø utenfor, men det er absolutt verdt ventetiden! Sist jeg var i Thailand spiste jeg der nesten hver dag. De friterte scampiene (som koster bare 20 kr.) anbefales!

Ha en fin tur!

Skrevet

Enig med appelsinjuice. Ta noen dager på Phi Phi. Helt fantastisk nydelig der :rodmer:

Skrevet

Styr unna Patong, der blir det lett litt vel mye mas. Anbefaler å bo på Karon eller Kata Beach. Fine strender, mye roligere enn Patong, men godt i utvalg i restauranter osv. Er bare 15-20 min i en tuk til Patong dersom en ønsker å dra inn dit. Må anbefale en tur til restauranten Boat House i Kata.....dyrt for å være Thailand, men absolutt verdt hver eneste bath:)

Skrevet

Kata beach helt klart. Der er det fint å snorkle også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...