Gå til innhold

Trenger tips fra dere ift. sofa!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ny sofa/salong, og håper på tips fra dere, gjerne om en dere har selv slik at jeg kan få et innblikk i holdbarhet og hvordan den er å sitte i, ikke bare hvordan den ser ut :)

Vi har nå en brun skinnsofa, men vil gjerne ha tekstil neste gang.

Ønsker en hjørnesofa, men kan gjerne være alternative endeavslutninger med sjeselong her eller der evt. Avtagbare trekk kan være en fordel men ikke et absolutt krav.

Med tanke på farger, vil jeg gjerne ha noe i bruntoner, ikke altfor lys da jeg er redd for flekker..

Hva har du/dere hjemme eller hvilken type sofa foretrekker du?

Håper på tips!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sofaen Seville fra Bolia. har en hjørnesofa med en liten sjeslong i ene enden. Vi valgte å kjøpe sofaen i det nest billigste trekket, og i en lysgrå farge. Det nest billigste var faktisk det hun vi snakket med anbefalte pga måten det er laget på. flekker trekker ikke ned i stoffet, så det er lett å fjerne flekker fra det. Det stemte og. Sølte kaffe i sofaen og forsøkte å tørke vekk med kun vann. Fikk vekk mesteparten da, men jeg måtte løs med sofa rens for å få vekk "skyggen" som kom. Men der hadde bolia et sett med sofa rens med 4 styrker. Trengte ikke mer enn den svakeste, og så var den like fin igjen.

Sofaen fåes i flere farger og, så det er mye å velge å vrake i.

http://www.bolia.com/nn-no/catalog/norway/bolia_no/stuen/sofaer/seville

vi har det tredje alternativet i oversikten over modellene her. Har i tillegg den største puffen så noen kan sitte der og. sofaen er kjempe god å sitte i, faktisk ganske god å sove på, og nå to år etter at den ble kjøpt så ser den fortsatt ny ut :) anbefaler bolia på det sterkeste!

lykke til med sofa kjøpet :)

Skrevet

Det kommer jo an på hvilken prisklasse/stil dere ser etter.

Har nettopp kjøpt en Ektorp treseter fra Ikea, etter at romkameraten flyttet vekk med den forrige... ;) Da vi kjøpte den, prøvesatt vi alle sofaene på IKEA og vi synes Ektorp var den mest komfortable. Da jeg skulle erstatte den, gikk jeg for Ektorp igjen. Sofaen så like fin ut da den flyttet herifra etter 2 år som da vi fikk den.

Ektorp er en sånn sofa som er kjempebehagelig å slappe av i, etter min mening, men f.eks. min far som trenger litt mer støtte i ryggen når han skal sitte ved salongbordet til kaffebesøk synes den ikke er så behagelig.

De har også hjørnesofa, og alle trekk kan skiftes. For tiden har de to forskjellige brune trekk - mørkebrunt og lysebrunt.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på prisklasse, ja. Vi har Ikea Karlstad med mørkegrått trekk, er veldig fornøyd med den. Den er dyp og god å sitte i, romslig og faktisk ikke så verst å sove på, selv om vi ikke har sovesofa. Men ryggputene blir nok litt fort ute av form. Har du en del mer penger å legge i en sofa ville jeg nok gjort det.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Natuzzi Hierro i helhud, 3 + 2.

Hadde Natuzzi forrige gang også (men de ble relokalisert gitt !).

Sliter de nåværende på 7ende året.

Valgte etter sittekomfort og pris. Veldig gode sofaer, og med vask og impregnering så varer de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...