AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Jeg skal begynne å studere i Oslo fra høsten av, og kommer garantert inn, så ser allerede etter studenthybler. Vet det er studenthybler på Krinsjå, Carl Berner, Anker, Steinerud ... er det flere steder i Oslo? Er det noen som blir anbefalt mer enn andre? Bor gjerne nær natur.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Ikke flytt til Anker studentby! Der er det bare en gjeng narkomane og uteliggere og annet pakk som henger. Bryter seg inn gjør de også! Har en venninne som bodde der. Hun kom fra en annen kant av landet og visste ikke hva som var bra eller ikke i Oslo, og første dagen på Anker hadde noen brutt seg inn på rommet hennes og stjålet masse penger. Det var heller ingen som hadde brutt seg inn, men det viste seg at det var vaktmesteren som hadde låst seg inn!!!!
Envy Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Anker er søppel! Seriøst! Har vært på noen fantastisk morsomme fester der, men ville ikke bodd der selv. Vet det er mye bråk, fyll, lyd og forstyrrelser sent og tidlig. Folk driter seriøst ut vinduene der!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Jeg var veldig fornøyd da jeg bodde på Kringsjå og Bjølsen.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Søk på Sio.no. Jeg er superfornøyd med Vestgrensa Studentby. 1
Hecubaa Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Jeg vil anbefale Bjølsen! Jeg har bodd der i til sammen 3 år og trives kjempegodt 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Jeg skal begynne å studere i Oslo fra høsten av, og kommer garantert inn, så ser allerede etter studenthybler. Vet det er studenthybler på Krinsjå, Carl Berner, Anker, Steinerud ... er det flere steder i Oslo? Er det noen som blir anbefalt mer enn andre? Bor gjerne nær natur. Sjekk www.sio.no , er en del å velge i Hvor skal du studere? Hvis du skal gå på Blindern er Vestgrensa nærmest, der har de helt nye studentboliger også. Jeg bor i Grünerløkka studenthus, er veldig fornøyd! Har også hørt mye bra om Bjølsen, Pilestredet Park, de nye boligene på Sogn og St.Hanshaugen Studentby. Kringsjå og Fjellbirkeland ligger veldig nært marka. Anker ville jeg styrt langt unna.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 Jeg skal bo på sofienberg studenthus, det er hakket nedenfor carl berner Hva er det du ser etter når du leter etter studentbolig da? Sentrumsnært, nært uni, nær naturen, god standard, eget bad? Jeg for min del studerer i sentrum og vil derfor bo noe nært sentrum. Og grunerløkka/sofienberg er trivelige områder. Jeg vil også bo i kollektiv, men ha eget bad. Det finner man både på carl berner, sofienberg og bjølsen. På sofienberg får man et møblert rom på 15 kvm med eget bad for 3500 i mnd. Bjølsen er den nyeste studentbyen i Oslo, så der er det god standard. Likevel blir det alt for langt unna byen for min del, spesielt siden jeg ikke går på blindern. Sjekk SiO sine sider for mer info Det er også som regel noe kø på studentboligene, så jeg vil råde deg til å søke NÅ om du vil ha noe innen august! Jeg søkte for flere måneder siden og fikk nettopp tildelt bolig. Og jeg var tidlig ute. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 Siden du vet du skal bo i Oslo, ville jeg søkt om bolig fra juli av. I august er det så sykt stor pågang at det er vanskelig å få førstevalga. Men i juli er det som regel mye ledig. Bedre å betale husleie for en måned ekstra enn å ende opp uten bolig, og da slipper man stresse noe som helst før skolestart
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #11 Skrevet 26. mai 2011 Når jeg søkte bolig i Oslo første gang gjennom SiO, søkte jeg i mars, og fikk ikke tilbud om noe som helst. Jeg prøvde igjen rett over jul, da fra og med juni av, og da fikk jeg med en gang. Litt surt å betale for to måneder i sommerferien jeg ikke brukte hybelen, menmen.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 Anker er søppel! Seriøst! Har vært på noen fantastisk morsomme fester der, men ville ikke bodd der selv. Vet det er mye bråk, fyll, lyd og forstyrrelser sent og tidlig. Folk driter seriøst ut vinduene der! Så ille er det vel ikke på Anker? Leilighetene der er ganske nye og folk er vel ikke slum? Norges fremtidige studenter er low lifte trash?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #13 Skrevet 27. mai 2011 Så ille er det vel ikke på Anker? Leilighetene der er ganske nye og folk er vel ikke slum? Norges fremtidige studenter er low lifte trash? ... og siden når måtte man virkelig være student for å bo på Anker?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #14 Skrevet 28. mai 2011 ... og siden når måtte man virkelig være student for å bo på Anker? Trodde det her "Anker Studentboliger"? Ser fint ut fra utsiden. Og det ligger veldig sentralt!
Gjest Pantherinae Skrevet 28. mai 2011 #15 Skrevet 28. mai 2011 Trodde det her "Anker Studentboliger"? Ser fint ut fra utsiden. Og det ligger veldig sentralt! Det gjør det, men er det eneste stedet jeg vet om som kaller seg studentboliger, og fortsatt lar ikke-studenter bo der. De få jeg kjenner som har flyttet inn der har flyttet ut igjen rimelig kjapt, stedet er virkelig ikke å anbefale. Ihvertfall ikke nåe det finnes såpass mange andre koselige og fine steder igjennom SiO. Søker du litt på forumet er det flere tråder om Anker, og hva folk har opplevd der! Som andre har nevnt, er det enklere å anbefale et sted hvis man vet litt mer hva TS er ute etter. Men sm de andre anbefaler jeg å søke med en eneste gang, godt mulig det er for sent allerede! Er veldig høyt trykk på studentboligene her i byen, og setter du innflyttning fra 1 august eller senere, er det vel nesten ikke mulig å få noe. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #17 Skrevet 28. mai 2011 Sogn og Kringsjå er ganske triste synes jeg.. Men det lille jeg har vært på Bjølsen, så ser de helt supre ut!
Riskrem Skrevet 29. mai 2011 #18 Skrevet 29. mai 2011 Bjølsen er kjempefint. Det ligger i nærheten av alle mulige butikker, parker og det er ikke langt fra sentrum. I tillegg ser det helt moderne ut! Kringsjå har jeg hørt er ganske shabby, men til gjengjeld ligger det rett ved marka og Sognsvann som er helt supert om man liker natur. Anker er bare et stort NEI. ALDRI flytt dit.
Mie Marie Skrevet 29. mai 2011 #19 Skrevet 29. mai 2011 Carl Berner var fint og veldig sentrumsnært. Du har både buss, tbane og trikk 2 min gange fra hybelen.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #20 Skrevet 29. mai 2011 http://www.sio.no/wps/portal/sio/boliger?reset=true Jeg anbefaler Kringsjå, men der vil du ha hybel i kvartett. Det er de nyeste og fineste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå