AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Etter 10 år i barnehage er det noen episoder med merkelige foreldre som utmerker seg... her er noen fra meg :-) - Moren som fortalte oss at gutten ikke kunne sove før vi brukte hårføner i 20 min på stumpen hans. - Far som forteller at eneste måten de får datteren til å spise på er når hun sitter alene foran tv'n - Far som må sitte på tripp-trapp stolen til middag fordi datteren på 2 nekter å sitte på den - mor som løper opp fra do med buksa på anklene for å låse opp verandadøren så gutten skal få se "bæbu-bilen" på gata (i et nabolag hvor politi og ambulanse er noe som kjører forbi nesten hver time) - misfornøyd mor som skal til samtale med styrer (fordi hun nekter å tro at hennes 9 måneder gamle sønn virkelig er syk - og ikke kan skjønne hvorfor vi ringer henne for å hente hennes spyende febersyke sønn) og tar med sin bola bror som bare sitter med kryssede armer og ser strengt på styrer under hele samtalen 2
FrøkenJosefine Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har mange fra den tiden jeg jobbet i barnehage, men føler jeg bryter taushetsplikten hvis jeg forteller de.. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Herregud, er det mulig??? Sånne folk får altså barn.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Far som trente sønn å bæsje i barnehagen så ahn slippe å bytte bæsjebleier hjemme.
Peachy Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har mange fra den tiden jeg jobbet i barnehage, men føler jeg bryter taushetsplikten hvis jeg forteller de.. samme her...
Gjest gurimalla Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har mange fra den tiden jeg jobbet i barnehage, men føler jeg bryter taushetsplikten hvis jeg forteller de.. Ikke hvis personene historien omhandler ikke kan identifiseres. Det er ikke mulig å identifisere foreldrene i de historiene som er fortalt her. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Moren som spurte den 3 år gamle sønnen om han ville gi bort babylekene, babyklærne og babysenga (som han ikke hadde brukt siden han selv var baby) til den nye lillebroren. Da guttungen svarte nei, kjøpte moren alt nytt til babyen Snakk om å skape krevende unger...
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har mange fra den tiden jeg jobbet i barnehage, men føler jeg bryter taushetsplikten hvis jeg forteller de.. Ikke om du skriver i korte setninger (trenger ikke å forklare hvilken by, alder og farge på hus osv), og du kan jo også poste som AB
Gjest Mia Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 Foreldre med 4 barn under 5 år som kun gir barna sjokolademelk og brødskiver med nugatti til kvelds (og store mengder kjeks, snop, is og dessert ellers om dagen). Vi lurte virkelig på hvordan de fikk dem til å sove med så mye sukker innabords og ble litt paffe da flasken med sovemedisinen til eldstemann ble brukt på alle utenom babyen.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #11 Skrevet 26. mai 2011 Moren som sendte med tykk saftblanding og juice, hver dag. Barnehagebarn under 3 år. En dag forekom til og med Cola..
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #12 Skrevet 26. mai 2011 Man bryter ikke taushetsplikten ved å omtale dem som nevnt over. MEN dere er klar over at disse foreldrene dere baksnakker kan sitte her på KG og lese alt? Og at de vet at det "bare" er dere som vet og derfor vet at dere sitter her og slenger dritt om dem? 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #13 Skrevet 26. mai 2011 Vil faktisk kalle en del av disse sakene rundt kosthold etc. omsorgssvikt... 2
Kjetil S. Skrevet 26. mai 2011 #14 Skrevet 26. mai 2011 "- mor som løper opp fra do med buksa på anklene for å låse opp verandadøren så gutten skal få se "bæbu-bilen" på gata (i et nabolag hvor politi og ambulanse er noe som kjører forbi nesten hver time)" -Hvordan i all verdens land og rike kom alt dette frem i lyset..???
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2011 #15 Skrevet 26. mai 2011 - misfornøyd mor som skal til samtale med styrer (fordi hun nekter å tro at hennes 9 måneder gamle sønn virkelig er syk - og ikke kan skjønne hvorfor vi ringer henne for å hente hennes spyende febersyke sønn) og tar med sin bola bror som bare sitter med kryssede armer og ser strengt på styrer under hele samtalen Moren er jo tydeligvis psykisk syk... Har en morsom historie fra barnehagepersonale. Sendte med barnet solkrem som barnets stump plutselig luktet av. Solkremen var blitt brukt som "bleiekrem".. Sendte med barnet 2 ekstra klesskift vinterstid. Strømpebukser, t-trøyer, gensere, ullbukse, raggsokker. Da barnet skulle hentes hadde det fått på seg alt samtidig, samme dag...
Gjest Emo Fisk Skrevet 27. mai 2011 #16 Skrevet 27. mai 2011 Nei, man bryter strengt talt ikke taushetsplikten, men faren er stor for at foreldrene det gjelder vil kjenne seg godt igjen, og da beveger man seg inn i en etisk gråsone. Det står respekt av de som da ikke vil skrive om dette fordi de føler dette blir galt. Jeg syns ærlig talt at det er ganske på kanten å skrive om foreldrene på denne måten selv. De vil jo med engang forstå hvilken barnehage dere har jobbet i og sannsynligvis hvem dere er og. 3
Vibi Skrevet 27. mai 2011 #17 Skrevet 27. mai 2011 Foreldre med 4 barn under 5 år som kun gir barna sjokolademelk og brødskiver med nugatti til kvelds (og store mengder kjeks, snop, is og dessert ellers om dagen). Vi lurte virkelig på hvordan de fikk dem til å sove med så mye sukker innabords og ble litt paffe da flasken med sovemedisinen til eldstemann ble brukt på alle utenom babyen. Enig i at det er på grensen til omsorgssvikt. Nesten det værste jeg har hørt om barnekosthold tror jeg... Herregud!
Ciara Skrevet 27. mai 2011 #18 Skrevet 27. mai 2011 Foreldre med 4 barn under 5 år som kun gir barna sjokolademelk og brødskiver med nugatti til kvelds (og store mengder kjeks, snop, is og dessert ellers om dagen). Vi lurte virkelig på hvordan de fikk dem til å sove med så mye sukker innabords og ble litt paffe da flasken med sovemedisinen til eldstemann ble brukt på alle utenom babyen. Håper dette ble tatt opp med foreldrene. Dette er feil på så utrolig mange måter.
Ta Meg Vekk Skrevet 27. mai 2011 #19 Skrevet 27. mai 2011 I fare for å virke skinnhellig: Jeg morer meg jo endel over slike historier om rare foreldre, og har etter 14 år i bhg-bransjen møtt på endel snålt selv ja. Men jeg får altså noe bismak i kjeften likevel, det er et eller annet med taushetsplikt og utlevering som tyter fram på tross av at det er anonymt skrevet. Jeg tror det har noe med responsen sånne historier får, spesielt på slike fora som dette. En av mødrene det er blitt fortalt om, er jo allerede blitt stemplet som "psykisk syk" på bakgrunn av noen få linjer her, og det blir kjapt satt likhetstegn mellom dårlig kosthold og omsorgssvikt uten at man vet mer enn det bittelille som er skrevet. Joa, kan tildels være enig i at det er mye rart og mye å reagere på. Men da gjør man da det på en skikkelig måte? Denne tråden smaker nok litt for mye av utlevering for min del, og konklusjoner raser over en lav sko... Men ja, trekker jo på smilebåndet og himler litt med øya jeg med :gjeiper: 5
Havbris Skrevet 27. mai 2011 #20 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Man bryter ikke taushetsplikten ved å omtale dem som nevnt over. MEN dere er klar over at disse foreldrene dere baksnakker kan sitte her på KG og lese alt? Og at de vet at det "bare" er dere som vet og derfor vet at dere sitter her og slenger dritt om dem? Er enig i dette. Nå er det såpass mange år siden jeg hadde barn i barnehage at sjansen for å kjenne igjen noen historier er liten. Men jeg hadde nok reagert hvis jeg fant igjen en "særhet", beskrevet her på KG - som kun barnehage og jeg kjente til - og i tillegg måtte lese ukjente menneskers vurderinger. Man bryter ikke taushetsløfte men det er kanskje ikke så dumt å ta opp sin egen yrkesetikk til vurdering? Endret 27. mai 2011 av Havbris 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå