Gå til innhold

Er alltid sulten!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har et problem - kan spise masse mat og så være sulten 30 minutter senere. Hvis vi tar idag som et eksempel (jeg sto opp sent pga fri fra jobb, så det ble ikke lunsj da) - til frokost spiste jeg All Bran med melk og en gulrot og et eple. Til middag to timer senere spiste jeg taco. Så dro jeg på trening i 1,5 timer og etter det spiste jeg først en banan, så to grove skiver med egg, så havregryn med melk og jeg er fortsatt sulten! :( hva skjer? Litt unødvending å trene i 1,5 time da, hvis jeg allikavel skal spise massemasse mat etterpå. Jeg trener både for å få mere muskler/stramme opp OG får å minske fettprosenten. Selvom det egentlig skal være umulig å gjøre begge deler på en gang, høhø... Men altså, jeg vet at man trenger mye mat når man skal ha muskler, men jeg vil jo ikke legge på meg i fett.

Det jeg har spist idag er også lite iforhold til hva jeg vanligvis gjør. F.eks hvis jeg en dag spiser ris, salat og kyllingfilet til middag så føler jeg meg stappmett, men så er jeg sulten igjen rett etterpå. Hva er galt med meg? Har jeg god forbrenning siden jeg blir sulten igjen så fort? Kom gjerne med tips til mat som holder meg mett lengre :-D

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

All Bran er vel stort sett bare sukker? Kok heller lettkokte havregryn på vann og tilsett litt banan/eple med kanel på. Metter godt og lenge...

Mellom: Lag en fruktsalat(skjær opp elpe ,banan, druer, appelsin etc)

Lunsj: 2-3 knekkebrød med store tomatskiver og masse magert kjøttpålegg og en stor kopp te...(varm te hjelper å fylle siste "tomheten" i magen)

Middag: 200 gram karbonadedeig er veldig nærende og mettende for aktive mennesker. Lite kalorier, masse proteiner. Ha en knytteneve med grov pasta/ brun ris og kjør på med grønnsaker.

Kveldsmat:

En lett skinkeomelett eller et par knekkebrød med magert kjøttpålegg.

Dole fedig kuttet ananasbokser er lure å ha i vesken. Et lett raskt mellommåltid eller dessert etter måltider.

Drikk et stort glass vann før alle måltider og et under måltidet. Da slipper du ekstrem sultfølese rett før måltidet så du spiser saktere og lar magen få tid til å bli mett...

Vil du ha litt kos til helgen; Bak egne rundstykker/baguetter med 2,5 dl grovt rugmel, 1,5 dl lunket vann, 1 ts salt og 1 ss solsikkeolje. Varmes i ovnen på 200 grader i 20-25 min. Supersunne og mettende. Kjør på med kalkunfilet pålegg f.eks...nammmmm! :popcorn:

Skrevet

Jeg hadde ikke holdt meg mett av det der, *Maja*. 2-3 knekkebrød til lunsj?? Det er jo ikke akkurat mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...