Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg tenkte å gi kjæresten min en gullring... Hva er best; gult, rose, rødt eller hvit gull? Og så vurderer jeg sapphir, ruby og emerald... Kjæreten min er norsk og jeg er en italiensk mann, så tenkte at vi kanskje ser litt annerledes på sånne ting... I hvertfall finner jeg ikke så mange emerald ring her i Norge, så er bekymret over at det kanskje ikke er noe interessant for norske kvinner? Tar imot et hvert råd med takk.. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde elsket en ring i hvitt gull/sølv med emerald..:) Men er mest en smakssak! Hvordan stil har hun og hvordan personlighet har hun?

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg tenkte å gi kjæresten min en gullring... Hva er best; gult, rose, rødt eller hvit gull? Og så vurderer jeg sapphir, ruby og emerald... Kjæreten min er norsk og jeg er en italiensk mann, så tenkte at vi kanskje ser litt annerledes på sånne ting... I hvertfall finner jeg ikke så mange emerald ring her i Norge, så er bekymret over at det kanskje ikke er noe interessant for norske kvinner? Tar imot et hvert råd med takk.. :)

Norske menn lurer aldri på hva slags ring de skal kjøpe...de tenker bare på seg selv og er null romantiske. :tristbla:

Gjest Tigress
Skrevet

Dersom du har tenkt å kjøpe ein smaragd (emerald=smaragd) så trur eg du skal halde deg til kvitt gull eller ev. platina. Vi har ikkje tradisjon for å bruke sterkt farga smykker i Norge, og gult gull og smaragd vil nok ein del oppfatte som lite diskret om du skjøner kva eg meiner. Smaragden er i ein kald grøn farge, og då står kvitt gull betre til. Eg tenkjer litt her på at kjærasten din truleg vil få meir positiv respons på kvitt gull i kombinasjon med smaragd, og får ein eit flott smykke er det jo koseleg med litt positiv respons frå venner også.

Generelt vil eg seie:

Smaragd (emerald)+ kvitt gull/platina

Safir (sapphire) + kvitt gull/platina

Rubin (ruby) + gult gull/kvitt gull. Personleg likar eg beste rubin i kombinasjon med gult gull, men det kan ha med at eg har ein rubin på gullring sjølv. Men begge går, til rubin synest eg det er fint med både kvitt og gult gull. Eg veit jo ikkje korleis kjærasten din ser ut, men eg har lese ein stad at dei fleste norske kvinner ser best ut i sølv/kvitt gull framfor gult gull.

Eg har ikkje skrive om raudt gull, for eg likar ikkje raudt gull saman med stein, men det er berre mi meining.

Gjest Badabing
Skrevet

Tror jeg ville valgt en smaragdring (emerald) i hvitt gull. Enig med Tigress i at vi norske kvinner kler hvitt gull bedre, og synes egentlig det gjelder rubinringer også. Har en ring i hvitt gull og rubin, og synes det passer veldig godt sammen.

Safir forbinder jeg med forlovelsesringer, og ville nok helst valgt dem til det.

Smaragd er nok også mer "typisk norsk" da vi hadde smaragdgruver her før i tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...