Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med denne oppgaven?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk fasiten på investeringseksamen idag, og en av oppgavene jeg har svart feil på får jeg bare ikke til å stemme at er feil. Kan noen kloke hoder der ute hjelpe meg med å løse denne, slik at jeg kan se om det er jeg eller fasiten som har rett? (det er jo lov å håpe på at fasiten kan inneholde feil :lur: )

Oppgaven er som følgende:

"En bedrift forventer salg i periodene 1, 2 og 3 på henholdsvis 1000, 1100 og 1200. Antatt arbeidskapitalbehov er 1% av neste periodes salg. Hva blir kontantstrømmene fra arbeidskapitalbehovet i årene 0,1,2 og 3 respektivt?"

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Fikk fasiten på investeringseksamen idag, og en av oppgavene jeg har svart feil på får jeg bare ikke til å stemme at er feil. Kan noen kloke hoder der ute hjelpe meg med å løse denne, slik at jeg kan se om det er jeg eller fasiten som har rett? (det er jo lov å håpe på at fasiten kan inneholde feil :lur: )

Oppgaven er som følgende:

"En bedrift forventer salg i periodene 1, 2 og 3 på henholdsvis 1000, 1100 og 1200. Antatt arbeidskapitalbehov er 1% av neste periodes salg. Hva blir kontantstrømmene fra arbeidskapitalbehovet i årene 0,1,2 og 3 respektivt?"

Slik jeg tolker oppgaven så vil kontantstrømmen fra arbeidskapitalbehovet være 10 i år 0, 11 i år 1, 12 i år 2 og 0 i år 3.

Hva sa fasiten?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg svarte det samme som det du sier.

Fasiten sier:

År 0: -10

År 1: -1

År 2: -1

År 3: +12

(Dette var en flervalgseksamen, så det var altså flere alternativer, dermed tenker jeg at det er en reell sjanse for at det er registrert feil alternativ i fasiten :klo:)

Skrevet

Ja, jeg svarte det samme som det du sier.

Fasiten sier:

År 0: -10

År 1: -1

År 2: -1

År 3: +12

(Dette var en flervalgseksamen, så det var altså flere alternativer, dermed tenker jeg at det er en reell sjanse for at det er registrert feil alternativ i fasiten :klo:)

Ring skolen eller fagansvarlig å hør med de. Jeg har opplevd fler flervalgseksamner der det har vært feil i sensorveiledningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...