Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt sølvshampo en stund, men den virker ikke. Det står at man ikke skal ha den i for lenge, men selv etter å hatt den i så lenge som 10 minutter er det ingen forskjell.

Virker den bare på noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket merke bruker du?

Skrevet

L'Anza tror jeg den heter.

Skrevet

Hvilken farge har du på håret? Hvis håret ditt har veldig mye gulskjær så vil ikke sølvsjampo virke (f.eks om du har bleika/stripa det og ikke fått det helt så lyst som du ville). Og det funker heller ikke så bra hår som er noe særlig mørkere enn blondt/lys blond.

Skrevet

Hvilken farge har du på håret? Hvis håret ditt har veldig mye gulskjær så vil ikke sølvsjampo virke (f.eks om du har bleika/stripa det og ikke fått det helt så lyst som du ville). Og det funker heller ikke så bra hår som er noe særlig mørkere enn blondt/lys blond.

Jeg er naturlig blond. Altså helt lys med et lite rødskjær.

Skrevet

Når jeg var blond fungerte hvertfall sølv shampoen meget bra.

Og jeg brukte den ca 3 ganger i uken.

Men det er sikkert forskjell fra shampo til shampo, og fra hår til hår.

Skrevet

Kanskje jeg skulle bytte merke da? Har brukt den ca tre ganger i uka.

Skrevet

Jeg er naturlig blond. Altså helt lys med et lite rødskjær.

Kan være sølvsjampo ikke er nok for å dempe det, men du kan også prøve å bytte merke for det er ikke alle sølvsjampoer som har nok pigmenter i seg. Loreal proffessional har en sølvsjampo med mye pigmenter. Redken for men silver saver er helt fantastisk, bare man ser bort i fra at den er i herreserien :P lukter ikke mann, da.

Vask håret en gang med vanlig sjampo først, så håndkletørker du håret og har i ganske mye sjampo. Du kan godt la det sitte i 10-15 minutter, jeg tror ikke det er noe sjangse for at håret skal bli overpigmentert dersom du har mye rødpigmenter i håret. I verste fall vasker du bare håret et par ganger med vanlig sjampo så er alt fint igjen :)

Skrevet

Kan være sølvsjampo ikke er nok for å dempe det, men du kan også prøve å bytte merke for det er ikke alle sølvsjampoer som har nok pigmenter i seg. Loreal proffessional har en sølvsjampo med mye pigmenter. Redken for men silver saver er helt fantastisk, bare man ser bort i fra at den er i herreserien :P lukter ikke mann, da.

Vask håret en gang med vanlig sjampo først, så håndkletørker du håret og har i ganske mye sjampo. Du kan godt la det sitte i 10-15 minutter, jeg tror ikke det er noe sjangse for at håret skal bli overpigmentert dersom du har mye rødpigmenter i håret. I verste fall vasker du bare håret et par ganger med vanlig sjampo så er alt fint igjen :)

Takk det skal jeg prøve :)

Skrevet
Denne er den beste silvershampoen i mine øyne. Står også det meste du trenger å vite om pigmentert shampo:)
Skrevet

Denne er den beste silvershampoen i mine øyne. Står også det meste du trenger å vite om pigmentert shampo:)

Takk :) Håret mitt er ganske nøyaktig den fargen på bildet. Kanskje litt lysere.

Skrevet

Angående Redken sin sølvsjampo for menn - denne har jeg. Merker at håret blir ganske trådt og hardt av den. Jo lengre jeg lar den sitte i, jo "tråere" blir håret. Er det skadelig/uttørkende for håret å bruke sølvsjampo? Eller er det bare fordi det er proteiner i den?

Skrevet

jeg bruker joico sin sølvsjampo..og har nettopp bestilt balsamen også.erfaringer med de? :)

Gjest charella
Skrevet

Sølvshampo tar ikke bort rødskjær

Skrevet (endret)

Men sølvshampo funker vel ikke mot rødskjær?

Edit: Så charella var før meg;)

Endret av Pitabrød
Skrevet

Jeg bruker L'anza sin sølvshampo en gang i uken og den funker som bare det. Ma ha på handsker ellers blir neglene mine lilla.

Jeg har bleka striper og stripene går fra gulskjær til askeblonde med denne shampoen. Beste jeg har prøvd.

Men det er nok som noen sier at den ikke tar rødskjær.

Skrevet

Finnes det en shampo mot rødskjær da?

Skrevet

Har ikke skjønt om det er rødskjær eller gulskjær du skal ha bort jeg..

Men hvis det er gulskjær så har jeg fått en shampo av frisøren som er blå som blekk. Hun solgte den ikke, men jeg fikk litt som hun puttet i en tom flaske hun hadde liggende - så vet ikke hva den heter. Men regner med du har spurt frisøren...

Skrevet

Har ikke skjønt om det er rødskjær eller gulskjær du skal ha bort jeg..

Men hvis det er gulskjær så har jeg fått en shampo av frisøren som er blå som blekk. Hun solgte den ikke, men jeg fikk litt som hun puttet i en tom flaske hun hadde liggende - så vet ikke hva den heter. Men regner med du har spurt frisøren...

Det er rødskjær. Spurte ikke frisøren fordi jeg hadde det så travelt. Bare tok den flasken som var sølvshampo og betalte. Mulig jeg har missforstått når jeg leste om den og at den bare tar gulskjær.

Skrevet (endret)

Det er rødskjær. Spurte ikke frisøren fordi jeg hadde det så travelt. Bare tok den flasken som var sølvshampo og betalte. Mulig jeg har missforstått når jeg leste om den og at den bare tar gulskjær.

Jeg vet ingenting om sølvshampo, så jeg vet ikke, men ta en tur bortom en frisør og forhør deg. De kan nok hjelpe deg på vei :) Det er nok lettere for de også, for da kan de både se og kjenne på håret ditt.

Endret av Mynona-83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...