Gå til innhold

Asshaking for mage, rumpe og lår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater å trene, men vil stramme opp mage, rompe og lår, da det begynner å bli ganske slapt. Hjelper det å sette på litt musikk på rommet og shake assen i vei?:) Og ellers bare danse litt for meg selv? Tror dette hadde blitt mye artigere trening enn "vanlig" trening, og hadde samtidlig fått litt bedre moves:)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er jo bedre enn ingenting, så det er bare å shake i vei.

Jeg gjør akkurat det du beskriver som oppvarming når jeg skal trene styrke hjemme, og blir jo svett! Men jeg tror det skal ganske mye til å klare å få denne dansinga hjemme intensiv nok til å være skikkelig trening. Hva med å prøve zumba eller afro eller noe annen dansing på senter.

AnonymBruker
Skrevet

Du går kanskje ned i fettprosent, men ikke sjangs om musklene dine bygges opp (tilstrekkelig til å stramme opp) - du vil bare ende opp med å se enda slappere ut. STYRKETRENING.

"Vanlig" styrketrening er det som faktisk FUNKER. Zumba vil heller ikke stramme opp nevneverdig (men vil få deg ned i fett%). LØFT VEKTER. Tunge!

Skrevet

Prøv zumba! Da får du satt shakinga inn i et system, og vet når du skal stramme og hvor for å få best effekt!

Jeg har DVD, så jeg gjør det hjemme i stua.

AnonymBruker
Skrevet

Gjest over her har et poeng. Dansing, som all annen kardio, vil -forutsatt at du spiser riktig selvsagt- bidra til at fettprosenten din synker. Dette innebærer at fettlaget som ligger mellom huden og musklene dine minsker. Det jeg er uenig med nevnte gjest i derimot, er at dette ikke vil ha noen "oppstrammende" effekt. Selv om dansing sjelden vil bygge musklene større, vil det som nevnt kunne gi deg lavere fettprosent. Og det i seg selv vil gjør at kroppen ser mindre slapp ut. Det er fettet som ligger over musklene som gir kroppen et utrent og slapt utseende, og når dette fettlaget blir mindre er det klart man vil se strammere ut, selv om musklene under kanskje ikke er så store.

Men, når det er sagt: Tren styrke uansett! Styrketrening er viktig av både helsemessige og utseendemessige grunner.

Og fortsett å danse i tillegg, om det er den formen for kardio du synes er gøy.

AnonymBruker
Skrevet

Gjest over her har et poeng. Dansing, som all annen kardio, vil -forutsatt at du spiser riktig selvsagt- bidra til at fettprosenten din synker. Dette innebærer at fettlaget som ligger mellom huden og musklene dine minsker. Det jeg er uenig med nevnte gjest i derimot, er at dette ikke vil ha noen "oppstrammende" effekt. Selv om dansing sjelden vil bygge musklene større, vil det som nevnt kunne gi deg lavere fettprosent. Og det i seg selv vil gjør at kroppen ser mindre slapp ut. Det er fettet som ligger over musklene som gir kroppen et utrent og slapt utseende, og når dette fettlaget blir mindre er det klart man vil se strammere ut, selv om musklene under kanskje ikke er så store.

Men, når det er sagt: Tren styrke uansett! Styrketrening er viktig av både helsemessige og utseendemessige grunner.

Og fortsett å danse i tillegg, om det er den formen for kardio du synes er gøy.

Musklene til folk som ikke har trent er vel egentlig ikke-eksisterende. Snakker av egen erfaring ;) Er 175, veier 61 kg, men slapp, fordi musklene ikke er trent. Men det har kommet seg ekstremt mye etter fire mnd med tung styrketrening. Derfor anbefaler jeg styrketrening LANGT over zumba.

AnonymBruker
Skrevet

Musklene til folk som ikke har trent er vel egentlig ikke-eksisterende. Snakker av egen erfaring ;) Er 175, veier 61 kg, men slapp, fordi musklene ikke er trent. Men det har kommet seg ekstremt mye etter fire mnd med tung styrketrening. Derfor anbefaler jeg styrketrening LANGT over zumba.

Alle har muskler, selv om de hos utrente kan være små. Er man tynn og allikevel dissete og slapp i kroppen, er det fordi man har et tykt fettlag mellom muskler og hud. Det ser ikke strammere ut av å bygge muskler dersom fettlaget forblir like tykt. Fett er mykt og slapt = slapt utseende.

Bare se på visse typer motemodeller f.eks. De har definitivt ikke store muskler, men har allikevel en stram kropp grunnet lav fettprosent.

At du har blitt litt strammere i kroppen av å trene styrke skyldes sannsynligvis at styrketrening også bidrar til at fettprosenten synker. All bevegelse krever at kroppen bruker energi.

Man bør forøvrig trene både styrke og kardio, da begge har viktige helsemessige gevinster.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle har muskler, selv om de hos utrente kan være små. Er man tynn og allikevel dissete og slapp i kroppen, er det fordi man har et tykt fettlag mellom muskler og hud. Det ser ikke strammere ut av å bygge muskler dersom fettlaget forblir like tykt. Fett er mykt og slapt = slapt utseende.

Bare se på visse typer motemodeller f.eks. De har definitivt ikke store muskler, men har allikevel en stram kropp grunnet lav fettprosent.

At du har blitt litt strammere i kroppen av å trene styrke skyldes sannsynligvis at styrketrening også bidrar til at fettprosenten synker. All bevegelse krever at kroppen bruker energi.

Man bør forøvrig trene både styrke og kardio, da begge har viktige helsemessige gevinster.

Ja - men for å få en noe veldefinert rumpe, MÅ man bygge muskler. Snakker ikke store muskler, men muskler i det hele tatt. Disse modellene trener også styrke (vel, ikke de ekstreme catwalkmodellene da, men badedraktmodeller, etc...) Nytter ikke å slanke bort alt fettet og sitte igjen uten rumpe i det hele tatt!

Cardio må selvsagt også til, såklart, med mindre man er nazi på kaloriene som jeg var... vi er enige der.

Skrevet (endret)

jeg blir så oppgitt over at det her på KG alltid er noen som skal skyte ned alle spede forsøk på en mer aktiv hverdag, med "det er ikke noe vits, du MÅ trene tung styrke."

Forstår ikke folk her at for en som TS, som ikke liker å trene i utgangspunketet, fort kan komme til å gi opp før hun har begynt, hvis hun tror at det ikke er noe vits. Zumba på stuegulvet med en DVD er kanskje ikke den ideelle trening, med det gjør en svett og ampusten (og forhåpentligvis glad), og det har en kjempestor helseeffekt. Så kom igjen TS, shake i vei, og ikke hør på AB'ene i denne tråden.

OT; men dette har jeg lurt på mange ganger her inne, hvem er det som har bestemt hva som skal være det "universelle" treningsmålet? Hvorfor må man bli sterkere for at trening skal være bra, hvorfor kan ikke økt lykkefølelse/livskvalitet være bra nok? Jeg har ikke trent noe særlig styrketrening i livet mitt (nylig begynt), men har trent kampsport og yoga, og ser på meg selv som sprek og sterk nok (kan fint gå mange høydemeter med tung sekk på ryggen, som og er en av mine hovedmotivasjoner for å trene). På hvilken måte vil det gjøre meg mer lykkelig å kunne løfte mer i knebøy? Det er jo en løpetur i skogen som gir meg ro i sinnet...

Edit: jeg opretter en ny tråd med det OT spørsmålet mitt jeg...

Endret av kanelsnurr
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...