AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Jeg begynner paa rikshospitalets suppediett fra lordag..muligens imorgen Er 167, veier 62 kg, og skal ned til 55 for jeg reiser paa ferie. Vil IKKE hore om noen som skal plappre om at jeg kommer til aa gaa opp igjen, HOLD DERE UNNA..jeg har tatt dette valget selv. Om noen vil vaere med kan jeg poste oppskriften her 1
Leifr Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 "Hei, jeg har bestemt meg for å gjøre noe helt idiotisk og er ikke mottakelig for kritikk." 15
The Kitten Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Det tulleopplegget ditt kan du få styre på med på egen hånd. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Da kan dere la vaer aa svare??? hvorfor skriver dere i denne traaden? Da er suppen kokt og den lukter himmelsk. Jeg kommer til aa erstatte den med middag og muligens spise kvelds som normalt(2 knekkebrod med gronnsaker og kalkunpaalegg)noe ala det.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Hva er planen når du begynner å spise normalt igjen og legger på deg alt fettet du evt klarte å miste? Eller når du sprekker fordi du blir dritt lei av å spise det samme dag ut og dag inn? 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Hva er planen når du begynner å spise normalt igjen og legger på deg alt fettet du evt klarte å miste? Eller når du sprekker fordi du blir dritt lei av å spise det samme dag ut og dag inn? AA GJORE som venninnen min som har gaatt ned og blitt saa fin. Dette er 5 mnd hennes etter endt kur, hun trener og spiser sunn mat og er like fin som for! :-) Skikkelig fin motivasjon!
The Kitten Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Jeg begynner paa rikshospitalets suppediett fra lordag..muligens imorgen Er 167, veier 62 kg, og skal ned til 55 for jeg reiser paa ferie. Vil IKKE hore om noen som skal plappre om at jeg kommer til aa gaa opp igjen, HOLD DERE UNNA..jeg har tatt dette valget selv. Om noen vil vaere med kan jeg poste oppskriften her Da kan dere la vaer aa svare??? hvorfor skriver dere i denne traaden? Da er suppen kokt og den lukter himmelsk. Jeg kommer til aa erstatte den med middag og muligens spise kvelds som normalt(2 knekkebrod med gronnsaker og kalkunpaalegg)noe ala det.. Du spør om noen vil være med, det vil jeg ikke.
Wiggins Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 Vil IKKE hore om noen som skal plappre om at jeg kommer til aa gaa opp igjen, HOLD DERE UNNA..jeg har tatt dette valget selv. Så hvis du tror du kan lære deg å fly ved å flakse med armene på en spesiell måte og noen sier at det dessverre er umulig, så bør de la være å svare? 5
Gjest Purple Haze Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 Da kan dere la vaer aa svare??? hvorfor skriver dere i denne traaden? Da er suppen kokt og den lukter himmelsk. Jeg kommer til aa erstatte den med middag og muligens spise kvelds som normalt(2 knekkebrod med gronnsaker og kalkunpaalegg)noe ala det.. Om du skal spise knekkebrød eller annen mat, følger du jo ikke dietten. Den er helt spesifikk på hva man skal spise i tillegg til suppen hver dag. Og ja, lykke til med verdens verste kur. Håper du holder ut mer enn èn dag. Forøvrig er det ingen sykehus som benytter seg av denne kuren, det er ren bløff. Og nei takk, jeg vil ikke være med. 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #11 Skrevet 27. mai 2011 Jeg begynte idag jeg...en dag for Gatt kjemoebra til naa..suppen er kjempegod..og saa har jeg spist masse frukt ved siden av. Dumt det ikke staar noe om hvor mye man kan spise av alt.. er ikke sulten..og dag 1 har gaatt bra Foler meg litt oppblaast dog, mulig det er pga kaalen..men det var jo lite kaal... 2
Gjest luri Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 Jeg startet på nutrilett shake i går :D Den smaker helt for jævlig.... Men er ganske bestemt på å gå på den noen uker fremover.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #13 Skrevet 28. mai 2011 Det er ekstremt få som holder vekten etter slike dietter. Dersom kaloriunderskuddet i dietten er for lavt, vil man dessuten miste muskelmasse og bli slapp, dvask og ha enda lavere forbrenning enn før man begynte. Noe som ofte fører til at folk legger på seg alt de mistet pluss noen kg ekstra. Det er vel stort sett latskap og ønsket om en kjapp løsning som driver folk til slike ekstreme kurer, men stort sett gjør man seg selv en skikkelig bjørnetjeneste og alt blir bare værre enn da man startet. Skal man ha et ordentlig resultat, så må man gjøre det på en ordentlig måte! Det finnes ingen snarveier til en sunn, veltrent, slank kropp. 1
Gjest Purple Haze Skrevet 28. mai 2011 #14 Skrevet 28. mai 2011 Jeg startet på nutrilett shake i går :D Den smaker helt for jævlig.... Men er ganske bestemt på å gå på den noen uker fremover. Hvorfor vil du helle i deg noe som smaker for jævlig, og det i flere uker? Sånt fatter jeg bare ikke. Når en i tillegg vet at det eneste du mister er vannvekt og muskelmasse, blir det enda mer uforståelig. Når du begynner å spise normal mat igjen, kommer du til å legge på deg. Og det er ikke noe jeg bare tror eller synes, det er et faktum. Hvorfor ikke begynne på en mer fornuftig måte om man ønsker å gå ned i vekt? Slutt å spise godteri, potetgull, kaker, drikke brus, spise junk, og begynn å spis normal, sunn mat. Du vil bli forundret over hvor god effekt det har å bare kutte ut sukker. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #15 Skrevet 28. mai 2011 Suppedietten kan brukes men ikke mer enn en uke. Jeg sammenligner det med å faste og bare drikke grønnsaksjuice - for det er nøyaktig det samme som skjer. Tredje dagen kan man også lukte litt av svette og får avføring som lukter litt ekstremt. Skal mat n bruke suppediett, kan det være en kickstart, men man kan like gjerne faste (må sette seg inn i hva faste betyr først). Nutrilett er i alle fall tull å bruke. De fleste som har erfaring med det klarer aldri å holde vekta og ødelegger forbrenningen. Ikke tror jeg det smaker godt heller. Jeg kan forstå suppedietten, men det er en form for faste, renselse av systemet. Det er enklere enn å sette seg inn i faste, men mer enn en uke bør ingen bruke verken faste eller suppekur. Og det er viktig å sette seg litt inn i hva man spiser før man begynner på diett/faste og hvordan man avbryter fasten/suppekuren. Men verken suppe eller faste har noe med slanking å gjøre. Det kan brukes til å begynne et nytt og sunnere liv, men vær så snill og sett dere inn i faste først. Da forstår man også enklere hva som skjer i kroppen og hvordan man kan faste/spise suppe uten at det går utover tap av muskler og viktige næringstoffer og hvordan magen reagerer. Kan man ikke sette seg inn i det, bør man spørre legen om råd. Og ts veier jo ikke mye, så jeg forstår ikke hvorfor hun skal slanke seg. Tenk om hun begynte å trene og gikk opp i vekt, da hadde hun sikkert følt seg tykk. Bruk målbånd og tren, spist sunt. Lavkarbo er i følge meg en uting, kanskje ikke for alle men for miljøet globalt er det en forferdelig uting.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #16 Skrevet 28. mai 2011 Suppedietten kan brukes men ikke mer enn en uke. Jeg sammenligner det med å faste og bare drikke grønnsaksjuice - for det er nøyaktig det samme som skjer. Tredje dagen kan man også lukte litt av svette og får avføring som lukter litt ekstremt. Skal mat n bruke suppediett, kan det være en kickstart, men man kan like gjerne faste (må sette seg inn i hva faste betyr først). Nutrilett er i alle fall tull å bruke. De fleste som har erfaring med det klarer aldri å holde vekta og ødelegger forbrenningen. Ikke tror jeg det smaker godt heller. Jeg kan forstå suppedietten, men det er en form for faste, renselse av systemet. Det er enklere enn å sette seg inn i faste, men mer enn en uke bør ingen bruke verken faste eller suppekur. Og det er viktig å sette seg litt inn i hva man spiser før man begynner på diett/faste og hvordan man avbryter fasten/suppekuren. Men verken suppe eller faste har noe med slanking å gjøre. Det kan brukes til å begynne et nytt og sunnere liv, men vær så snill og sett dere inn i faste først. Da forstår man også enklere hva som skjer i kroppen og hvordan man kan faste/spise suppe uten at det går utover tap av muskler og viktige næringstoffer og hvordan magen reagerer. Kan man ikke sette seg inn i det, bør man spørre legen om råd. Og ts veier jo ikke mye, så jeg forstår ikke hvorfor hun skal slanke seg. Tenk om hun begynte å trene og gikk opp i vekt, da hadde hun sikkert følt seg tykk. Bruk målbånd og tren, spist sunt. Lavkarbo er i følge meg en uting, kanskje ikke for alle men for miljøet globalt er det en forferdelig uting. Jeg er ts..og bruker maalebaand. er ikke opptatt av kg. Vil minske noen cm for ferien!!! Mitt valg aa gaa paa suppekuren..trenger ikke kritikk..da hadde jeg bedt om deres meninger om dette. Dettwe var ment som en traad for de som vil folge med eller henge seg paa.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #17 Skrevet 28. mai 2011 Jeg er ts..og bruker maalebaand. er ikke opptatt av kg. Vil minske noen cm for ferien!!! Mitt valg aa gaa paa suppekuren..trenger ikke kritikk..da hadde jeg bedt om deres meninger om dette. Dettwe var ment som en traad for de som vil folge med eller henge seg paa. Du er på ett forum..
The Kitten Skrevet 28. mai 2011 #18 Skrevet 28. mai 2011 "Hei, jeg vil fremdeles gjøre noe idiotisk, uten å ta kritikk for det." 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #19 Skrevet 28. mai 2011 Jeg er ts..og bruker maalebaand. er ikke opptatt av kg. Neivel? Du sa jo selv i startinnlegget at du skulle gå ned til 55 kg, og nevnte ingenting om antall cm. Det er greit å være etterpåklok, men du burde kanskje ha tenkt på bikiniformen før. Typisk for enkelte damer å få panikk rett før sommeren istedet for å prøve å ta vare på kroppen året rundt på en sunn og god måte. Det skal gå sakte å gå ned i vekt/omkrets for da holder det så mye lettere etterpå, pluss at kroppen blir mye sunnere når man spiser sunt og mosjonerer. Hurtigmetoder gir underskudd på energi og muskelmasse, ødelegger forbrenningen og ender som oftest i jojo-slanking der både psyken og kroppen lider. Jo mer muskler man har, jo mer forbrenner man når man ikke trener også. Hurtigdiett + ingen trening = dårlig form og usunn kropp. Dette må gjentas til alle de hysteriske "bli-slank-fort-før-bikinisesongen"-damene tar til vett og innser at en sunn kropp krever litt jobb hver dag resten av livet. Hadde det funnes en sunn og garantert virksom metode for å bli slank fort og enkelt og uten særlig arbeid, hadde ingen vært overvektige. Og den som fant metoden hadde vært styrtrik. 1
MarianneE Skrevet 29. mai 2011 #20 Skrevet 29. mai 2011 Herregud, jeg er glad jeg ikke har tro på kurer men har bestemt meg for og gå ned på den måten som faktisk virker: Faste, sunne måltider og trening. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå