AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Jeg vurderer rett og slett å ikke møte opp på min eksamen imorgen...Ja jeg vet det er feig men det er nå det jeg vurderer sterkt nå. Spørsmålet mitt er om noen vet hva konsekvensen blir når det står obligatorisk oppmøte? Det kan ikke bli noe mer enn stryk?
Luppa Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Du bør sjekke reglene ved studiestedet ditt, noen steder vil du ikke få gå opp til ny/konteeksamen hvis du ikke stiller og ikke har legeattest på hvorfor du ikke møtte opp. Er uansett smartest å møte opp i tilfelle du får en oppgave du faktisk kan svare på! Og hvis ikke, så går du, stryker, og får ta eksamen på nytt.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Jeg går på UiB og dette er en konteeksamen, siste forsøk faktisk...
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 På HF ved UiB er det sånn at du har tre forsøk. Hvis dette er siste forsøket ditt bør du gå. Da har du ikke rett på flere forsøk. Vet ikke hvordan det er på de andre fakultetene, men siden du sier det er siste forsøk så bør du gå. Om du lar være å møte opp så teller det som stryk hvis ikke du har legeerklæring. Og da er du lost.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 På HF ved UiB er det sånn at du har tre forsøk. Hvis dette er siste forsøket ditt bør du gå. Da har du ikke rett på flere forsøk. Vet ikke hvordan det er på de andre fakultetene, men siden du sier det er siste forsøk så bør du gå. Om du lar være å møte opp så teller det som stryk hvis ikke du har legeerklæring. Og da er du lost. Det er ikke noe håp for en stå karakter, såpass vet jeg. Derfor vil jeg heller la være å møte opp enn å måtte sitte der i to timer og vente på å få lov til å trekek meg... Det er HF jeg går på, hvis det ikke er noen konsekvenser utenom dette så vil jeg heller la være å møte opp..
odah Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Så vidt jeg vet så må du ha legeerklæring for å ha gyldig grunn til og ikke møte opp. Hvis du er redd for at det kommer til å gå dårlig, og du kommer til å få stryk ved og ikke møte opp - så er det jo bare å møte opp - for alt du vet får du en bra oppgave. Hvis ikke så er det jo bare å gå, og ta den om igjen senere.
Sulosi Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Jeg ville absolutt møtt opp. Du vet aldri hvilken i du kan få mtp oppgavene. Feks var jeg idiotsikker på at jeg bare skulle inn, vente en time og gå hjem igjen. Hadde med snop og kaffe for å ha noe å gjøre mens jeg ventet. Så skjer underet jeg ikke hadde ventet. Leste oppgavene og kunne faktisk klare å svare på det første. Begynte å skrive og da kom den ene faktakunnskapen etter den andre på løpende bånd. Enden på visa var at jeg satt tiden ut og leverte 11 sider. Det til tross for at jeg ikke har vert på en eneste forelesning i faget pluss at den ene obligatoriske oppgaven som var tidl i vår,-der klarte jeg å lure meg unna og skrive innlednig og lage layout.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå