Gå til innhold

Utlere skalha visning IGJEN!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvordette faller inn under, så bare flytt tråden...

Nå er jeg så lei! Utleier skal selge hus og har dermed visninger i hytt og pine. I 3 måneder snart! Det var selvsagt spesielt ille i eksamenstiden hvor det var flere visninger samtidig som jeg har slitt med å finne et nytt sted å bo. Er alenemor med en MEGET krevende baby på 5 måneder. Ungen ser helst at jeg bærer henne og underholder hele dagen, men vi trener på dette. jeg får hverken tid til å hente meg inn, særlig i visningsperiodene, eller tid til å gjøre andre ting...

Det her hadde vært greit det, men det er alt de krever som er problemet! Det skal være strøkent, skinnende rent! Og de skal på inspeksjon for å se rett før. Er det ikke bra nok for dem må det gjøres på nytt. Fliser skal poleres, tak skal vaskes osv. Har prøvd å forklare ting for dem, kona fortstår og har faktisk vært så snill å hjulpet meg en av gangene men mannen er helt dust.

Jeg har alltid likt å ha det rent og ryddig rundt meg, men pga baby så ser det ofte litt værre ut her enn vanlig... Hadde gått ann å rydde og vaske bort det værste, men de blir jo ikke fornøyd med det. Helst skulle de sett at jeg flytta ut, for de har prøvd å få meg til å ta ut mange møbler men dette har jeg nektet. De har dog flyttet og tatt ut enkelte møbler og ting likevel, som lamper, gardiner ol. Dette klarer de selvsagt ikke sette tilbake igjen... Men leie vil de ha!

De sier også ifra altfor sent. Gjerne 1 dag eller to før. Fikk nettopp melding om at det er visning igjen på lørdag, men da jeg drar bort for helgen i natt har jeg ikke sjangs til å gjøre noe. Jeg sliter allerede med å få pakket mellom mating, stell, underholdning osv. jeg blir gal! I kontrakten står det at de kan ha minimun 2 visninger i uken. Men herregud, nå har jeg vært gjennom minst 16-17 visninger og jeg orker ikke det styret mer.

What to do?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mente selvsagt utleier skal ha... Hvordan får jeg endret det?

Gjest Tjoms
Skrevet

Du har krav til å stille huset til disposisjon i forhold til visning, men du har også krav på varsel i god tid, og det er urimelig av dem å kreve nedvasking og polering av bolig.

Jeg ville krevd 1 ukes varsel for visning, og hvis ikke de godtok det, så fikk de også finne seg i å vise frem boligen "upolert".

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Eier har rett til å ha så mange visninger h*n vil. De vil jo selge boligen, og da må de ha visninger.

Men: du behøver ikke å vaske eller rydde. Ikke noe krav eller ansvar på deg for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...