Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1.Hvor mye betaler dere hver måned?

2.Er det inkludert strøm?

3.Leier dere fordi dere sparer til å kjøpe egen leilighet, eller fordi dere ikke kommer inn i boligmarkedet pga økonomien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betaler 16500 uten strøm. Fam på 4. Skal bygge så vi veter på at tomta skal bli klar ;)

AnonymBruker
Skrevet

1.6000

2.Nei

3.Har ikke økonomi til annet enn å leie

Gjest boblebrus
Skrevet (endret)

3.Leier dere fordi dere sparer til å kjøpe egen leilighet, eller fordi dere ikke kommer inn i boligmarkedet pga økonomien?

1. Vi betaler 8500 måneden. Vi er to stykker, så det blir 4250 på hver.

2. Nei, ikke inkludert strøm eller TV/internett

3. Vi er begge studenter, så vi har ikke råd til å kjøpe noe nå, men vi sparer det vi kan på BSU og satser på egen bolig når vi får oss faste jobber :)

Edit: wooops, så ikke at det var "single" før etterpå. Men det er omtrent lik økonomi som når jeg var singel.

Endret av boblebrus
Skrevet

1. 4500,-

2. nei

3. Leier fordi jeg ikke har råd eller hensikt å kjøpe før jeg slår meg til ro med en samboer, har heller ikke begynt å spare enda.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg betaler 5000, inkludert tv og internett, men ikke strøm. Tror nok jeg kommer til å flytte til et annet sted før vinteren setter inn og strømregningen fyker i været.

Jeg leier fordi jeg ikke har mulighet til å kjøpe, jeg må nok pent vente til jeg er ferdig med utdannelsen min.

• Liker 1
Skrevet

betaler 6500 her, inkl. strøm, tv og internett :)

Vi sparer til å kjøpe!

Skrevet

Ok, dette er en tråd for de som er single og leier.:)

Ikke noe i mot dere som er i forhold, men dere har da to inntekter, og ikke en inntekt.:)

4.Årsinntekt.

• Liker 1
Skrevet

1. 3500 kr mnd

2. Nei

3. Er student, sparer på BSU til at jeg får en fast jobb

Skrevet

Ok, dette er en tråd for de som er single og leier.:)

Ikke noe i mot dere som er i forhold, men dere har da to inntekter, og ikke en inntekt.:)

åh, det så jeg ikke! sry! :)

Gjest Krizzy
Skrevet

1. 7500, inkludert tv.

2. Nei.

3. Begge to.

Skrevet

Vel, etter å ha bodd 3år i Tromsø som student, og bodd forskjellige steder har leiekostnadene vært:

- 3300kr, ink. strøm, eget kjøkken og delt bad med ei anna

- 4000kr ink. internett, ekskl. strøm, leilighet sammen med ei venninne

- 2750kr ekskl. strøm + internett, 18kvadrat rom, delt lite bad og kjøkken med en annen

Leier fordi jeg ikke har råd til å kjøpe leilighet, og fordi jeg ikke vil binde meg til en leilighet et sted.

Er student, så årsinntekten uten om stipend ligger på brutto 100 000 +/-

Skrevet

4600 kr, 1 roms hybel.

inl strøm, tv og internett.

Jeg er lærling, og har ikke råd til å kjøpe. Er også såpass ung at jeg ser ikke vitsen enda.

Skrevet

Er ikke singel, men svarer likevel - har bare en inntekt.

Leier for 6200,-, går opp til 6600,- nå.

Inkludert nett, tv og strøm.

Vi har råd til mer, men ønsker egentlig ikke leie, derfor bedre å svare en å leie noe dyrere. Håper vi kan få boliglån straks mannen min får jobb.

AnonymBruker
Skrevet

1.3700kr (hybel).

2.ja

3.Begge deler. Sparer på BSU til leilighet - men tror ikke det er håp for meg før jeg får meg type.

4.Student en ukes tid til; kommer da til å tjene rundt 250000 i begynnelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp blitt samboer, men som singel (dog med barn) leide jeg:

8900 i måneden for 2-roms, 3-roms her går for 12000 i måneden

Ikke inkludert noe som helst

Sparte ingenting på å leie, men fikk ikke lån som enslig forsørger. Selv om jeg med lån og husleie hadde betalt mindre.

420000

Skrevet

Er på utkikk etter en leilighet i Oslo, og ser at man nesten må ut med 8000 kr. Og det er uten strøm. Blir vel 10.000 kr i måneden. Er ikke det ganske dyrt? Eller er det vanlig i hovedstaden?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

første hybelen i oslo, 10m2 delte bad og kjøkken- 4000 kr inkl strøm

andre leiligheten i oslo 70m2 10000 inkl strøm

siste leiligheten i oslo 20 m2 5500 inkl strøm

leiligheten min på bygda litt over 100m2 til 4700 inkl strøm

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Er på utkikk etter en leilighet i Oslo, og ser at man nesten må ut med 8000 kr. Og det er uten strøm. Blir vel 10.000 kr i måneden. Er ikke det ganske dyrt? Eller er det vanlig i hovedstaden?

Det er ganske dyrt ja, men dessverre helt vanlig i hovedstaden med mindre du vil dele leilighet med noen. Og selv da var vi nesten oppe i 6000 pr pers for en treromsleilighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...