Fakse Skrevet 10. november 2003 #1 Skrevet 10. november 2003 Mener at jeg ett eller annet sted har sett at det er mulig å lage brød med litt mindre mel i forhold til væske, slik at man bare kan helle deingen rett fra kjøkkenmaskinen og over i en smurt langpanne. Inbiller meg at dette er trikset for å få til slike gode og luftige brød med oliven som en noen ganger får servert i middelhavslandene. Men jeg husker ikke hvor jeg har sett dette, og har ikke noen oppskrift. Er ganske god på brødbakst, så jeg kan selvfølgelig bare prøve meg frem, men det hadde vært gøy med en oppskrift eller litt mere nøyaktige tips enn mine vage ideer. Noen som kan hjelpe?
Gjest the imp Skrevet 10. november 2003 #2 Skrevet 10. november 2003 Har en oppskrift på rugbrød som er til å helle over i formene: Rugbrød (3 brød i 2 liters former) 1,3 kg fin, sammalt hvete 0,2 kg helkorn, hvete 0,2 kg fin, sammalt rug 0,9 l kli 1 pk gjær 2 ts salt 1 dl linfrø ca 2 l vann Bland alle ingrediensene sammen til en deig, og la den heve i 30 min. Deigen slås så ned og heves i nye 20 min. Spray formene med formfett. Trykk deigen ut i formene og la dem stå i stekeovnen 50 - 60 min på 220 grader.
Fakse Skrevet 10. november 2003 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2003 Takk Var ikke helt den typen brød jeg tenkte på, så om andre også har oppskrifter er det flott. Men jeg må sikkert prøve ut disse også
-Fisken- Skrevet 10. november 2003 #4 Skrevet 10. november 2003 Tank ju, Imp, denne skal jeg prøve Elsker rugbrød!
Englepusen Skrevet 11. november 2003 #5 Skrevet 11. november 2003 Her er et med oliven og greier: http://www.matoppskrift.no/sider/link.asp?ID=1463 Men det må trykkes ut i langpannen.
Fakse Skrevet 11. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2003 Takk Englepusen, det var akkurat noe sånnt jeg tenkte på! *Glede seg til å prøve*
Englepusen Skrevet 14. november 2003 #7 Skrevet 14. november 2003 Du får fortelle hvordan det ble da, har ikke prøvd oppskriften selv nemlig.
Fakse Skrevet 14. november 2003 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2003 Det skal jeg gjøre! Har bare ikke hatt tid til å bake enda! Kanskje nå i helga?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå