AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Jeg skriver en oppgave som vi har fått beskjed om skal være på maks 3000 ord. Betyr det faktisk maks 3000 ord og alt under er greit? (så sant man har svart på oppgaven) Eller bør det være så nærme 3000 ord som mulig? Har også hørt at det skal være +/- 10%. Jeg er forvirret. Skal snart har veiledning kan jo selvfølgelig spørre da, men vi har ikke så god kjemi så det er greit å spørre så lite som mulig om ting jeg egentlig burde ha visst.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Mulig dette tolkes ulikt på forskjellige studiesteder, men da jeg studerte var det i alle fall slik at en ikke burde overskride max antall ord i særlig grad. Max antall ord gir i tillegg en pekepinn om hvilket omfang det forventes at svaret skal ha, så man skal ikke ligge svært langt under dette heller. Selv om kjemien mellom deg og veileder ikke er den beste, ville jeg tatt det opp, med den bakgrunn at "max antall sider" tolkes ulikt fra sted til sted, og noen ganger fra fag til fag.
Oz- Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Max. 3000 ord betyr at oppgaven ikke skal overskride dette i særlig grad, men heller ikke være særlig mye under. +/- 10 % er en grei regel å forholde seg til 1
feuerstein Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Hva 3000 ord egentlig betyr vil variere mellom ulike steder/systemer. Jeg har i ikke-norsk utdannelse opplevd to mer brutale varianter enn de som nevnes over: A: 3001 = stryk B: 3001 = leser bare de første 3000 Med B kan et par ord over gå helt fint, men kommer du med 3300 kan du oppleve slakt fordi innleveringen "mangler" konklusjon, dvs konklusjonen begynte etter 3000-streken. Med A opplevde jeg å få nest beste karakter med bare 2000 ord, når det er nulltoleranse for overskridelse blir toleransen for å havne et godt stykke under samtidig større. Konklusjon: Sjekk hva som gjelder for deg i ditt fag, ikke anta basert på andres opplevelser i andre fag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå