Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi (samboer og jeg) har tatt opp boliglån i en bank vi ikke har konto i fra før, og en forutsetning er da at vi blir helkunder der. Skal i banken senere i dag for å skrive under lånepapirene, og da regner jeg med at vi oppretter kundeforhold/kontoer i samme slengen.

Hvilke kontoer vil dere anbefale oss å ha? Det jeg har tenkt er dette:

Privat: Hver vår lønnskonto, sparekonto og BSU-konto.

Felles: En "matkonto" med to kort som vi betaler alle fellesting fra, en regningskonto der vi begge setter inn penger og alle regninger trekkes fra, og en felles sparekonto.

Noe jeg har glemt eller vi bør gjøre annerledes? I dag har vi bare matkonto som er felles, siden han eier og betaler alle regninger og jeg betaler en fast sum til ham i mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en fornuftig måte dere har gjort det på. Selv har vi hver vår lønnskonto samt en felleskonto. Ettersom dere ikke er gift kan det være lurt å passe på å ha litt sparepenger hver for dere, slik som du har satt opp. Vi ser ikke behovet for å dele mat-kontoen og regningskontoen, men jeg vet at mange liker å gjøre det på den måten.

Ellers så kan man jo ha så mange kontoer man bare vil. Jeg hadde en kollega som hadde 7 kontoer. En ferie-konto, en kles-konto, en regnings-konto osv. med faste trekk fra lønnskontoen hver måned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...