Gå til innhold

Nyrestein


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på at jeg har nyrestein. Ved en par anledninger nå så har jeg fått akutte smerter i høyre siden,langt ned i ryggen som stråler fremover til magen og ned i lysken. Smertene er så intense at jeg går ned i knestående og klarer knapt å puste.Smertene varer i 5-10 sekunder så får jeg et opphold på ett par sekunder før smertene kommer igjen. Det blir gjerne 5-6 runder med dette og så er smertene helt borte igjen.

Så jeg antar at dette ikke er så alvorlige store nyresteiner. Men når bør man kontakte fastlegen? Jeg blir ikke kvalm og får ikke feber. Lurer på når jeg eventuelt bør få meg en legetime om jeg i det hele tatt bør få det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med akutte sterke smerter så bør man alltid gå til lege!

Det er bare å bestille time så får du sjekket ut hva det er. Om det er nyrestein så skal den være stor før de gjør noe. Men du får resept på smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Med så intense smerter burde du bestille time istedenfor å spørre på KG. Uten tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er når du har akutte smerter! Du bestiller da ikke en legetime, du går til legen/legevakten med en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legevakta!!

Jeg hadde nyrestein da jeg var 21, og var helt klar for å dø fordi det var så vondt. Verste smerten noensinne. Mulig du heller har nyrebekkenbetennelse eller noe, siden du er i stand til å sitte på nett og tenke klart. Men uansett, sjekk det ut, nå!

Da jeg kom til legevakta hadde den visst gått ut av seg selv, men er den stor kan de måtte knuse den med ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her..

Jeg har hadd smertene bare to ganger,og begge gangene er det på en måte flere små runder med smerter. Begge disse gangene (inkludert rundene) varer toppen ett par minnutter så jeg går jo ikke med smerter dagen lang..

Men har bestilt legetime til neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyrestein og gallestein smerter er 100 ganger verre enn å føde

det tror jeg på! For når smertene kommer så går jeg ned i knestående og blir sittende der,men de smertene forekommer sikkert i ulike styrker de også slik som alt annet.Men som sagt,jeg har opplevd det to ganger på kort tid og smertene er der ikke dagen lang,hadde de vært det hadde jeg ikke sittet her og tastet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har hatt nyrestein (steinen kommer ikke ut, ligger bare oppi nyren og plager meg, men er for liten til at de gidder å gjøre noe med det, heldig meg) har vært ganske forskjellige. Alt fra diffuse smerter rundt ribbeina til ekstreme smerter hvor jeg har kastet opp og gått/kravlet rundt på gulvet. Nå kjenner jeg det fort igjen og tar smertestillende kjapt.

Hos meg kommer det ofte i perioder omtrent som du beskriver.

Få tatt et CT bilde så har du en sikker diagnose.

Husk å drikke mye vann, det kan være forebyggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk vite at man ikke bør drikke vann under anfallet da det kan gjøre det verre.

men vann generelt ellers er bra og visstnok ikke spise mye asparges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk vite at man ikke bør drikke vann under anfallet da det kan gjøre det verre.

men vann generelt ellers er bra og visstnok ikke spise mye asparges!

Det har jeg også blitt fortalt, men jeg mente som forebyggende ikke under anfallet.

Men hos meg så virker det positivt og drikke vann under anfallet, men det var ikke det jeg mente altså. ;)

Rabarbara skal vi med størres sjans for nyrestein ihvertfall holde oss unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...