Gå til innhold

Er det noe som kan fjerne sorte prikker i ansiktet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del sorte prikker i t-sonen, og vil veldigveldig gjerne få dem vekk så fort som mulig.. Har ganske fet hud også, men aner ikke hva jeg skal gjøre for å få en permanent mattere hud. Har dere noen tips til hudprodukter som virkeligvirkelig virker og ikke koster en formue? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes nok ingen mirakelkur nei :( De beste kremene er alltid de som du kan få reseptbelagt hos lege. Vitamin A-syre er det som hjelper best, som Differin og Arabella. Men dette er som sagt reseptbelagt. Ellers kan du lese i denne tråden her:

Min lenke

Det er desverre ikke særlig billig dette greiene her, men jeg bestiller mitt fra feelunique.com og midwestskincare.com

Skrevet (endret)

Har du prøvd standard ansiktsvask?

Så varmt vann du makter på vaskekluten, vri, og rett i trynet med den. Hold den tett inntil, slik at varmen åpner porene. Gjenta. Du kan med fordel koke "te" ved å (gjen)bruke kamilleteposer. De virker svakt aseptisk og beroligende for huden.

(Her i mellom kan du bruke eventuell kur á la clearasil etc, men dette er ofte ikke nødvendig om du vasker ansiktet med rent varmt vann etpar-tre ganger daglig.)

Lukk porene ved å bruke kaldt vann, og løst vridd vaskeklut etterpå. Husk å alltid gjøre dette før du legger deg, særlig dersom du bor i by.

Ellers gjør friskluft (eksponering for dagslys og ulikt vær) og mosjon underverker for huden. Særlig om du blir svett. Sauna kan også være bra.

Nedmatting bruker du transparent pudder til, men ikke så mye at du blir spøkelse. Plages du med urene porer og hudorm, bør du egentlig prøve å dytte minst mulig kjemiske fremmedelementer opp i ansiktet, før du har kvittet deg med problemet.

Fargen du får etter noen turer ut i sola, gjør også sitt til å utlikne differansen mellom prikker og blek hud.

Endret av Kamikatze
Skrevet

Jeg liker disse stripsene fra Bioré. Finnes egne for nese og noen for hake/panne. De tar med seg alle sorte prikker, men ikke de porene med dyptsittende puss. Men for små sorte prikker er de gull verdt! Har hørt at man så skal benytte toner for å lukke porene og unngå å få puss!

Skrevet

Clearing complex masque fra MD Formulations er det eneste som har hjulpet for meg (og jeg har prøvd MYE forskjellig). Etter å ha brukt den et par-tre ganger i uka etter peeling har jeg fått klemt ut omtrent alle de svarte prikkene. Så forskjell etter bare to ganger. :smilbla:

Mot blankhet og store porer har jeg dessverre ikke funnet noen løsning ennå.

Skrevet

Jeg har faktisk hatt stor effekt av skrubben til clearasil :P Trenger ikke bruke den ofte en gang.

Gjest Applecore
Skrevet

Jeg bruker Vichy Normaderm sin dagkrem, og Tea Tree-Nattkremen og toner fra Body Shop, det har hjulpet mye på mine prikker.

Også det at jeg har gått over til mineralsminke.

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale deg å prøve MD formulations! Det koster en del, men det er vel verdt det hvis det hjelper? Spesielt face and body scrub og clearing complex mask er å anbefale.

Les mer her:

Lenke - maske

Lenke - scrub

Her er det også skrevet mer om MD: Min lenke

Anbefaler deg virkelig å handle fra Feelunique

Bra priser og god kundeservice! Hvis du handler for over 200 kr så får du igjen utleggene dine for toll/moms ved å sende dem en mail med kvitteringen fra posten :)

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt face and body scrub

Helt enig. Denne gjør mer for pengene synes jeg :) Porer, hudkvalitet, farge, og guuud så lett det er å legge sminke på etter at man har brukt denne skrubben. Helt fantastisk.

Den varer lenge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...