Gå til innhold

Totaloppussing av bad 6,5 kvm.

zuperduper

Anbefalte innlegg

Vi skal totaloppusse et bad på 6,5 kvm.

I den forbindelse tar jeg gjerne i mot tips, drømmer - alle tanker og bilder som måtte dukke opp for hva slags bad akkurat DU kunne tenke deg. Dette for å få inspirasjon til hva vi skal velge for vårt mye bad :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pusset opp bad på 4,2 og brukte hvite glatte fliser på veggen og grå (earth antracite, het de, fra Mega flis) på gulvet. Det ble veldig nøytralt, lyst og pent.

Brukte forresten også sånne baderomsplater fra mega flis og de var veldig fine - og rimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusset opp bad på 4,2 og brukte hvite glatte fliser på veggen og grå (earth antracite, het de, fra Mega flis) på gulvet. Det ble veldig nøytralt, lyst og pent.

Brukte forresten også sånne baderomsplater fra mega flis og de var veldig fine - og rimelige.

Kan jeg spørre hvor mye det kom på og hva du gjorde sånn alt i alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor mye det kom på og hva du gjorde sånn alt i alt?

Jeg gjorde igrunnen alt :ler:

Rev ut alt ned til plankene og tok med en liten gang i badet, slik at det ble en kvadrat større ca.

Støpte nytt gulv, la varmekabler, la opp nytt opplegg til toalett men beholdt uttak til vask og dusj på samme sted som før - la baderomsplater, stripset, flisla - satte inn vegghengt toalett, satte inn badekar og bygget det inn - og laget sidevegg mot vasken av glassbyggerstein.

Satte inn servant m/skap og høyskap.

Fordi pappa kunne støpe, jeg kjente en elektriker, kjente en rørlegger, prutet ned en billig baderomsinnredning og gjorde stort sett all jobben sjøl, så kom det på kanskje 30.000 - litt usikker på eksakt sum for det var midt i andre ting, men det var billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er fint med små fliser/mosaikkfliser (vi har noen lys beige/grå) på gulv på små bad. Vi dusjer rett på gulvet og for å få fall rundt sluket ville større fliser måtte kuttes opp eller så måtte vi lagt små fliser i dusjen og store ellers. Med mosaikk slipper man å dele opp gulvet i flere soner som kan se litt rotete ut når gulvflaten er liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden badet ikke er så veldig stort ville jeg nok gått for mellomstore fliser (ikke de minste og heller ikke de aller største), kanskje kvadrate fliser på gulv og rektangulære fliser på vegg. Med avlange fliser på vegg virker veggene lengre. Lyse farger får også rommet til å se større ut.

Skal dere ha dusj ville jeg valgt en hjørneløsning med dører som kan svinges både ut og inn, da frigjør de mer gulvplass når du ikke dusjer. Med dusjhjørne uten kabinett, ville jeg anbefalt mosaikkfliser som gir finere finish når det skal helle ned mot sluken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville valgt lyse fliser på veggen, diagonale i mørk gråtone på gulvet. Hvis du vil utnytte plassen kan du velge en liten servant som måler cirka 25 centimeter i bredde ganger 14. Da får man plass til badekar om man vil ha det i tillegg til dusj og vaskemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde igrunnen alt :ler:

Rev ut alt ned til plankene og tok med en liten gang i badet, slik at det ble en kvadrat større ca.

Støpte nytt gulv, la varmekabler, la opp nytt opplegg til toalett men beholdt uttak til vask og dusj på samme sted som før - la baderomsplater, stripset, flisla - satte inn vegghengt toalett, satte inn badekar og bygget det inn - og laget sidevegg mot vasken av glassbyggerstein.

Satte inn servant m/skap og høyskap.

Fordi pappa kunne støpe, jeg kjente en elektriker, kjente en rørlegger, prutet ned en billig baderomsinnredning og gjorde stort sett all jobben sjøl, så kom det på kanskje 30.000 - litt usikker på eksakt sum for det var midt i andre ting, men det var billig.

Takk for svar. Jeg kan gjøre/få gjort en del selv, og allikevel mener folk at 50000,- er lite for et bad på litt under 4 kvadratmeter. Nå fikk jeg litt håp om at jeg kan klare det allikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg kan gjøre/få gjort en del selv, og allikevel mener folk at 50000,- er lite for et bad på litt under 4 kvadratmeter. Nå fikk jeg litt håp om at jeg kan klare det allikevel. :)

Tror neppe du slipper unna med 50.000 kr, kort og greit fordi de nye reglene som ble vedtatt for ikke så lenge legger så store begrensninger på hva du har lov til å gjøre på ditt eget bad at du knapt nok får lov til å gjøre noe som helst selv.

http://www.dinside.no/868249/dette-bor-du-vite-dersom-du-vurderer-aa-pusse-opp-badet-selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...