Gå til innhold

Har så mange "uforsette" utgifter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå begynner jeg å bli temmelig sliten og lei av dette. Har vært sykemeldt siden jul ca., har hatt veldig vondt og nå tror de det er prolaps som er årsaken. Dette håper jeg jeg skal klare å trene bort slik at jeg kan komme i gang med livet mitt igjen!

Men, siden jeg ble sykemeldt har jeg gått utallige turer til lege, kiropraktor, fysioterapaut og naprapat... Det er så dyrt!! Jeg er student, og får heldigvis igjen noe fra de. Var ikke klar over dette før nylig- så håper jeg får igjen noen penger fra skolen snart...

Har jobbet i en fast deltidsstilling før jeg ble sykemeldt ved siden av studiene, så får jo noen usle kroner fra Nav i mnd., men nå som sommeren kommer- sliter jeg!! Da kommer ikke studielånet, og jeg er fremdeles ikke frisk nok til å jobbe mer enn maks 10 timer i uken pga store smerter :( Hva gjør jeg da???

Hele tiden er det noe, denne uken er det naprapat, tannlege (var ikke mulig å utsette lenger, da hadde jeg risikert å måtte trekke tanna...:( ) fysioterapaut og kiropraktor (får etterhvert tilbake pengene for de to siste..).

Nå får jeg det til å gå rundt i en ond sirkel som heter kredittkort... Har hitill klart å betale ned omtrent hele summen hver mnd.,

Før jeg ble syk hadde jeg akkurat nok penger til alt i livet mitt, nå går det skikkelig i minus pga alle utgiftene jeg har ved behandlinger :(

Og jeg innrømmer at jeg har ikke et "billig" liv- men jeg har jo heller ikke trengt å tenke så mye på det når jeg var frisk... Jeg har bil. Denne må jeg ha, siden jeg jobber 4-5 mil hjemmefra... dårlige bussforbindelser (måtte byttet 4 ganger tror jeg...). Har veldig lyst å å meg jobb her i byen (og det er heller ikke umulig!), men så er jeg jo ikke frisk da??? Hvordan skal jeg klare å overbevise en ny sjef til å ansette meg når jeg har vært sykemeldt i flere mnd? Hadde jeg klart det hadde jeg solgt bilen...