Auri Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Vi skal om et år eller to flytte innover mot Oslo for å fortsette studier. Vi skal kjøpe bosted, og jeg prøver å få oversikt over hvor det kan være aktuelt å bo. Vi har ikke førerkort, og er avhengig av kollektivtransport. Ønsker oss steder med høyst tre kvarters reisevei (idéelt rundt en halvtime). Eneste stedene jeg "kjenner til" er Drammen og Lillestrøm, men jeg vet jo at det sikkert finnes en drøss med småsteder som jeg ikke kjenner navnene på. Vil gjerne begynne å kikke allerede nå på eiendomsmarkedet, for å få en delvis oversikt over hva som blir lagt ut og prisnivåer.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Du bør ikke bo i Bærum om du ikke har bil! Kollektivtransporten i Bærum er mange steder helt elendig! Hvis du syns harry er greit, er jo Lillestrøm greit... Kan jo ikke være så dyrt å bo der, og de aller fleste tog stopper innom der, så lett å komme seg kjapt til byen! Men det er vel det eneste bra med byen... Og antageligvis den eneste grunnen til at jeg har vært innom, fordi alle tog absolutt må kjøre innom. Nok om det! Hvis du skal bo i Drammen uten bil tror jeg det er lurt å bo i nærheten av togstasjonen da jeg har fått inntrykk av at det er dårlig kollektivt ellers... hmm, kanskje ikke det beste svar, men noe da
Envy Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Om dere har litt god råd er Lillestrøm (slik jeg ser det) det beste alternativet. Dyrt, men billigere enn Oslo, og du kommer deg til Oslo S på 12 min med toget, som går 5 ganger i timen Ellers er områdene rundt endel kroner billigere i mnd, og også i under 3 karters avstand: Strømmen, Skjetten, Skedsmokorset, Lørenskog, Frogner, Lindeberg, Leirsund, Kløfta (30 min med toget som går to ganger i timen, og prisgunstige kjøpe/leiepriser), Fetsund, Sørumsand.. Ja, mange områder som ligger innenfor, men ville vel siktet meg primært mot skedsmo eller lørenskog kommune var jeg deg. 1
Auri Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2011 Bærum tviler jeg på at vi har råd til å kjøpe noe uansett
Vulpes Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Du bør ikke bo i Bærum om du ikke har bil! Kollektivtransporten i Bærum er mange steder helt elendig! Hæ? Jeg bor i Bærum, gåavstand fra Sandvika. Har ikke bil, og det er absolutt ikke noe problem. Toget er 4 minutters gange unna, bussholdeplass som går til Sandvika er 1 minutts gange unna, og fra Sandvika går det jo haugevis med tog og buss. Så jeg vil påstå at Bærum er ganske genialt for dem som vil bo utenfor Oslo og ikke har førerkort, så lenge man bosetter seg et sted med enkel tilgang til Sandvika eller Lysaker, som begge er knutepunkt for kollektivtrafikk Dessuten er store deler av Bærum ganske trivelig, og Sandvika er et kjekt sted å bo i nærheten av med kaféer, STORsenter, kino, restauranter, bademuligheter om sommeren osv.
Auri Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2011 Om dere har litt god råd er Lillestrøm (slik jeg ser det) det beste alternativet. Dyrt, men billigere enn Oslo, og du kommer deg til Oslo S på 12 min med toget, som går 5 ganger i timen Ellers er områdene rundt endel kroner billigere i mnd, og også i under 3 karters avstand: Strømmen, Skjetten, Skedsmokorset, Lørenskog, Frogner, Lindeberg, Leirsund, Kløfta (30 min med toget som går to ganger i timen, og prisgunstige kjøpe/leiepriser), Fetsund, Sørumsand.. Ja, mange områder som ligger innenfor, men ville vel siktet meg primært mot skedsmo eller lørenskog kommune var jeg deg. Takk for svar! Jeg var faktisk akkurat inne på Finn og kikket på skedsmo, og der var det opptil flere ting i vår prisklasse. Nå skal jeg ta meg en laaaang Finn-runde ja Elsker å kikke på boliger til salgs!
Envy Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 (endret) Takk for svar! Jeg var faktisk akkurat inne på Finn og kikket på skedsmo, og der var det opptil flere ting i vår prisklasse. Nå skal jeg ta meg en laaaang Finn-runde ja Elsker å kikke på boliger til salgs! Skedsmo er et godt valg, både mtp kollektiven, og for at det er enkel tilgang på det aller meste man trenger. Er på leting selv jeg. Vi har bil da, men vil jo helst kunne bruke kollektiven, så jeg har et fast søk på finn på disse kommunene for tiden: Skedsmo Lørenskog Sørum Ullensaker Alle fine, sentrale steder med forholdsvis god offentlig kommunikasjon Endret 25. mai 2011 av Envy 1
Gjest Heloise Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 Kolbotn har buss og tog ofte, og er ikke det dyreste stedet heller, tror jeg. Hva med Holmlia (i Oslo) og rundt der?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #9 Skrevet 25. mai 2011 Jeg vil foreslå Stabekk, Lysaker, Fornebu eller Jar. Kort vei inn til Oslo, og relativt greit kollektivtilbud med buss, tog, trikk eller t-bane.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 Elsker Lørenskog! Også Strømmen,Lillestrøm,Rælingen,Skedsmo veldig sentrale og fine steder! 1
Rainbow Skrevet 25. mai 2011 #11 Skrevet 25. mai 2011 Du kan jo bo i noen av bydelene utenfor Oslo sentrum, da. Billigere enn sentrum som oftest (hvertfall hvis det er leilighet det er snakk om), og veldig bra kollektivtilbu med t-bane og buss overalt. Feks Bydel Østensjø eller Groruddalsbydelene Stovner, Alna, Bjerke og Grorud.
Auri Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 25. mai 2011 Takk for masse supre forslag folkens :D Rainbow81: Vi vil ikke bo i selve Oslo, det har vi gjort før og trivdes ikke noe særlig med det i det hele tatt, selv om det var i veldig ålreite omgivelser på Nordstrand. Ingen spesifikke grunner, bare en feeling, om du skjønner. Vi er villige til å ha litt lenger/me kronglete reisevei for å slippe den feelingen
Rainbow Skrevet 26. mai 2011 #13 Skrevet 26. mai 2011 ÅJa, ok! Da har man jo Lørenskog og Strømmen, da. Der er det jo mulig å få seg hus uten å bli ruinert også. :-) Evt lenger ut, som Kløfta og Jessheim.
Sluagh Skrevet 26. mai 2011 #14 Skrevet 26. mai 2011 Anbefaler Skedsmo, nydelig sted, grei prisklasse og nært Oslo Bor der ikke selv dessverre men gubben bodde der da vi traff hverandre, irriterende at han solgte huset og flyttet til Oslo... Nittedalsområdet er heller ikke så værst men kanskje litt mindre kollektivtilbud? Usikker, har ikke sjekket kollektivt så nøye der men har sett mye på hus der selv. Kjekke priser
Envy Skrevet 26. mai 2011 #15 Skrevet 26. mai 2011 Anbefaler Skedsmo, nydelig sted, grei prisklasse og nært Oslo Bor der ikke selv dessverre men gubben bodde der da vi traff hverandre, irriterende at han solgte huset og flyttet til Oslo... Nittedalsområdet er heller ikke så værst men kanskje litt mindre kollektivtilbud? Usikker, har ikke sjekket kollektivt så nøye der men har sett mye på hus der selv. Kjekke priser Nittedal har dårlig kollektivtilbud. Ikke noe tog, og buss en gang i timen eller noe! Men, Nittedal er et veldig fint sted, det skal det ha
Leeloo Skrevet 26. mai 2011 #16 Skrevet 26. mai 2011 Jeg kikket på Vestby da jeg først skulle flytte nærmere byen, 35 min med tog inn, og da var det hvertfall OK priser sammenlignet med byen, så også veldig hyggelig ut der. Nå endte jeg likevel opp med Oslo, først Etterstad (mitt lille paradis i byen, bor inntil en stor grønn slette 7 min. med bane fra sentrum), nå flytter vi snart til Nordstrand og hus Ville tatt en kjøretur i områdene rundt byen jeg. Skedsmo f.eks. kan jo være så mangt, greit å vite hvilke områder innenfor de ulike stedene man faktisk liker. Sjekk også kollektivtransporten nøye slik at dere blir boende i nærheten av en holdeplass/stasjon, hjelper ikke med 30 min med tog til byen om man må gå 20 min for å komme til toget (evt. bytte buss tre ganger først).
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #18 Skrevet 26. mai 2011 Nittedal har dårlig kollektivtilbud. Ikke noe tog, og buss en gang i timen eller noe! Men, Nittedal er et veldig fint sted, det skal det ha Du tuller nå vel? Nittedal stasjon - NSB er et stopp på Gjøvikbanen, med jevnlige avganger til Oslo S og Gjøvik. 1
Envy Skrevet 26. mai 2011 #19 Skrevet 26. mai 2011 Du tuller nå vel? Nittedal stasjon - NSB er et stopp på Gjøvikbanen, med jevnlige avganger til Oslo S og Gjøvik. Å, så kjekt! Da bor sikkert bare hun jeg kjenner der nærmere og enklere til ved busstopp! Kjekt å vite
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #20 Skrevet 26. mai 2011 Ås, Vestby, evt Ski (dyrere). Jeg synes ofte det er finere sør for Oslo, nærmere sjøen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå