Gå til innhold

Jeg spiser bare dette! Farlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kun fisk, grønnsaker, salat, muligens egg el. suppe og litt frukt - og unner meg selvfølgelig med noe godt i helgene.

Fisk: all fisk, spesielt laks. NAM!

Grønnsaker: det meste egentlig. Gått mye i brokkoli, erter, gulrøtter, kinakål, aspargers, løk.

kan dette være skadelig for kroppen min over lengre tid? Jeg har vært vegetarianer i flere måneder nå, og savner ikke kjøtt i det hele tatt, og har hatt dette kostholdet en goood stund!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forresten 158-160 cm og veier 46-48 hvis det har noe å si.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke vegetarianer når du spiser fisk.

Ang. kostholdet ditt ser det ikke så aller verst ut.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Så lenge du spiser variert og passer på å få i deg nok mat og rikelig med proteiner, vitaminer og mineraler kan vegetarkost være svært sunt.

Du er forøvrig ikke vegetarianer når du spiser fisk - da er du pescetarianer. Det er veldig bra å spise fisk altså, men det er ikke en del av et vegetarkosthold. Egg er jeg mer usikker på - tror de som spiser egg også heter noe annet.

Vegetarianere spiser ikke animalske produkter.

Skrevet

Så lenge du spiser variert og passer på å få i deg nok mat og rikelig med proteiner, vitaminer og mineraler kan vegetarkost være svært sunt.

Du er forøvrig ikke vegetarianer når du spiser fisk - da er du pescetarianer. Det er veldig bra å spise fisk altså, men det er ikke en del av et vegetarkosthold. Egg er jeg mer usikker på - tror de som spiser egg også heter noe annet.

Veganere spiser ikke animalske produkter. :opplyser:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veganere spiser ikke animalske produkter, vegetarianere kan godt spise det. Vegetarianere kan gjerne spise f.eks. egg og honning.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, da har jeg misforstått. Takk for svar folkens. :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Veganere spiser ikke animalske produkter, vegetarianere kan godt spise det. Vegetarianere kan gjerne spise f.eks. egg og honning.

Takk. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje spise litt mer belgfrukter, og gjerne variere litt på fettkilden. Nøtter og avokado, linser, frø og bønner.

Farlig tror ikke jeg det kan være, men det finnes noen restriksjoner over mengden fisk av enkelte slag man bør spise på grunn av forgiftningsfare. Det gjelder ikke vanlige typer som laks og torsk dog.

AnonymBruker
Skrevet

Takk. :)

Anbefaler deg å spe på med litt nøtter og frø. Verdifulle fettsyrer og proteiner. Jeg pleier å småspise litt valnøtter, solsikkefrø og andre ting gjennom uka. Og linfrø, sesamfrø, solsikkefrø, valnøtter osv er godt å strø over salater. Avocado inneholder også kjempemange sunne ting. Spiser det minst to ganger i uka. Og så er det mer næring i rå frukt og grønnsaker, enn varmebehandlet. Varmer du de opp til mer enn 40 grader "avliver" du maten, dvs de vktige enzymene som renser og er med på å gjenoppbygge døde celler i kroppen. De kan bare det når de er aktive (levende).

Jeg er vegetarianer selv. Spiser ikke kjøtt, melkeprodukter og hvetemel.

Jeg tar chlorella og spirulina for å få ekstra proteiner og B12 vitamin.

Tok B12 prøve hos legen i vår fordi vegetarianere ofte mangler B12, men jeg var over gjennomsnittet på lagrene. Overbevist om at det er Spirulina og chlorella.

Skrevet

Tja. Jeg spiser ganske likt som deg. VELDIG mye fisk, nesten til hvert måltid. Har å gjøre med at det hjelper veldig på min tørre hud, samt at jeg syns det er godt. Mye makrell i tomat og laks. Kokt egg spiser jeg også en del av, kanskje tre stk. i uka. Veldig lite kjøtt, syltetøy og meieriprodukter.

Jeg tenker at man i stor grad merker på kroppen om det er sunt eller ikke. Man blir som regel slapp og føler seg uvel dersom maten ikke er riktig. Å spise masse fisk funker kjempebra på meg. Holder meg lenge mett, huden blir glad og jeg får mye energi som VARER.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (TS) er ikke Blondie95 om noen skulle lure, hehe.

Jeg spiser også bønner, sesamfrø, og nøtter en gang i blandt. Avokado spiser jeg også. Legger også til at jeg spiser knekkebrød (Rivita Muli-grain eller noe) i stedet for brød, og jeg spiser sjelden pasta/ris med mindre jeg bestiller sushi.

Takk for svar!

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg spiser ganske likt som deg. VELDIG mye fisk, nesten til hvert måltid. Har å gjøre med at det hjelper veldig på min tørre hud, samt at jeg syns det er godt. Mye makrell i tomat og laks. Kokt egg spiser jeg også en del av, kanskje tre stk. i uka. Veldig lite kjøtt, syltetøy og meieriprodukter.

Jeg tenker at man i stor grad merker på kroppen om det er sunt eller ikke. Man blir som regel slapp og føler seg uvel dersom maten ikke er riktig. Å spise masse fisk funker kjempebra på meg. Holder meg lenge mett, huden blir glad og jeg får mye energi som VARER.

Samme her! Jeg hadde ganske tørr hud før. Etterhvert som jeg begynte å spise mye fisk (gått en del i laks, makrell i tomat) så har jeg merket at ansiktshuden min har blitt fet og blank! Er det noen sammenheng der? Hehe, wops, nå går jeg helt off topic.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Få tatt en blodstatus hos legen din, så får du svar

Skrevet

Du har så mange sånne attraktive holdninger.

Skrevet

Samme her! Jeg hadde ganske tørr hud før. Etterhvert som jeg begynte å spise mye fisk (gått en del i laks, makrell i tomat) så har jeg merket at ansiktshuden min har blitt fet og blank! Er det noen sammenheng der? Hehe, wops, nå går jeg helt off topic.

TS.

Tja, si det. Det er mulig? Jeg tror kanskje det, uten at jeg er noen ekspert på området. Kan bare si det jeg merker selv, og det er at jeg får mindre tørr hud i ansiktet og på hendene. Det er mine "problemområder". Syns hvertfall ikke det er helt u-logisk at det kan være grunnen til din fete og blanke hud :)

Skrevet

Du har så mange sånne attraktive holdninger.

Skal jeg ta det som noe positivt? :lur:

Skrevet

Ja, selvsagt, jenter som er glad i fisk og har sunne verdier er noe av det mest attraktive som finnes. Spis fisk og blir frisk som det heter.

Skrevet

Ja, selvsagt, jenter som er glad i fisk og har sunne verdier er noe av det mest attraktive som finnes. Spis fisk og blir frisk som det heter.

Takk! Det var hyggelig å høre :)

Fisk er veldig godt, og et stort pluss er at det er et billig og sunt alternativ for studenter med slunkne lommebøker.

Skrevet

Jeg har skjønt det sånn at mennesker som misliker fisk misliker ganske mye annet her i livet også. Sparsommelig og sunn, hmm, enda flere attraktive egenskaper...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...