catine Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Jeg skal snart være med på et sykkelritt, og lurer på hva som er lurt å spise dagen før og til frokost samme dag..?? Trenger å få i meg noe som gir meg mye energi da jeg skal holde ut 3-4 timer på sykkel.. Tar imot andre tips også
Wiggins Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Jeg skal snart være med på et sykkelritt, og lurer på hva som er lurt å spise dagen før og til frokost samme dag..?? Trenger å få i meg noe som gir meg mye energi da jeg skal holde ut 3-4 timer på sykkel.. Tar imot andre tips også Du bør tenke dagene før, ikke bare dagen før. Fullkornspasta er en sikker vinner. Det er også havregrøt, grovbrød osv. Til frokost kan du f. eks. spise en müsli med lettmelk. Når rittet er såpass langt som 3-4 timer så må du få i deg noe underveis også. Hvis du allerede har dette under kontroll så kan du hoppe over dette, hvis ikke vil jeg gi følgende anbefalinger: - 2-3 energibarer i lommene. Finn en energibar som du liker, sjekk hva de har på din sportsbutikk. Spis den første energibaren etter ca. 40-45 minutter, la det gå omtrent 40-50 minutter til neste, men spis selvsagt tidligere om du skulle kjenne deg sulten. - 1-2 poser med energygel. Den er lettere omsettelig enn energibarer og varer dermed kortere, så denne tar du først mot slutten av rittet, f. eks. når det er igjen 10-20 km. - For variasjonens skyld kan det også være greit med en banan eller to, hvis det da ikke ligger bananer på matstasjonen(e). Det er få ting som føles verre enn å være i god form og ha en god dag, men så gå tom for energi midtveis i et ritt...
Gjest Tigress Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Hugs å få med deg søpla di heim att frå rittet...
Wiggins Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Hugs å få med deg søpla di heim att frå rittet... Støttes! Jeg har vært løypevakt og sett mange ryttere hive fra seg embalasjen til energibarer i naturen, det vitner om slette holdninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå