Gå til innhold

Nabobarn ute i hagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp flyttet inn i en sokkelleilighet og oppe bor et eldre ektepar uten egne barn. Vi har egen hage utenfor her. I kveld er det pent vær og barna i byggefeltet leker spenn på boks eller noe sånn. Er det liksom normalt at de da skal leke i hagene til andre enn de man leker sammen med? Jeg har en ett år gammel gutt som ligger inne og ikke får sove fordi barna løper forbi soveromsvinduet gang på gang og er veldig høylytte. Har veldig lyst å gå ut og gi beskjed... hadde dere gjort det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Gå ut og prat med barna. ikke bare kjeft, for da har barn en tendens til å bli noen smådjevler :fnise:

Forklar dem at du har en liten baby som prøver å sove, men som ikke klarer det dersom de leker utenfor vinduet. Spør dem da pent om de kan leke lengre unna.

Dersom ungene ikke gidder å høre på deg da, så prater du med foreldrene, men normalt sett så går det an å prate med barn dersom man snakker med dem og ikke bare kjefter :)

• Liker 5
Gjest lillemor
Skrevet

Hadde gått ut og sagt på en grei måte at jeg hadde en liten gutt som prøvde å sove. Så hadde jeg spurt om de ikke kunne leke et annet sted, eller være litt mer rolig slik at han fikk sove. Så hadde jeg hengt på et smil. barn forstår det ofte om du er hyggelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også gått ut og snakket med de.

Og fortalt hvorfor du ikke liker at de leker utenfor vinduene.

AnonymBruker
Skrevet

TS her: ja, jeg hadde ikke tenkt å gå ut og kjefte, men snakke til dem på en skikkelig måte :) Nå gikk de heldigvis ut av hagen og står heller rett utenfor hekken (like mye lyd, men de er da ikke i hagen min og da kan jeg jo ikke si noe) :fnise: Det har ikke bodd noen her de siste månedene så kanskje de fikk sjokk da de så meg i vinduet :ler:

• Liker 1
Skrevet

TS her: ja, jeg hadde ikke tenkt å gå ut og kjefte, men snakke til dem på en skikkelig måte :) Nå gikk de heldigvis ut av hagen og står heller rett utenfor hekken (like mye lyd, men de er da ikke i hagen min og da kan jeg jo ikke si noe) :fnise: Det har ikke bodd noen her de siste månedene så kanskje de fikk sjokk da de så meg i vinduet :ler:

Du kan jo spørre fint selv om de ikke er akkurat i hagen din:)

Men jeg ville nok sett det an litt i forhold til om det er andre bra områder i nabolaget der det passer bedre at de leker.

AnonymBruker
Skrevet

Bestikk de med noen godterier

AnonymBruker
Skrevet

Da kommer de i hvert fall tilbake. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo spørre fint selv om de ikke er akkurat i hagen din:)

Men jeg ville nok sett det an litt i forhold til om det er andre bra områder i nabolaget der det passer bedre at de leker.

TS her: Det er jo fullt av hager her, skog 20 meter fra huset her... så jeg synes det er mer egnede steder enn hagen min ;) Men å er det visst innetid så får vi se hvordan dagene går. Vi kan ihvertfall ikke ha det slik at sovingen her utsettes med en time pga. nabobarn som skriker rett utenfor soveromsvinduet (ja, jeg gikk og lukket det og åpner det igjen når de er gått helt inn).

AnonymBruker
Skrevet

Da kommer de i hvert fall tilbake. :gjeiper:

Ja, da har vi vel "besøk" hver kveld :fnise:

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa pent i fra til nabounger som tok snarveien via min hage til lekeplassen. Jeg sa i fra på en hyggelig måte at dette var min hage og de kunne gå rundt. Ingen sure miner her.

Sier du fra på en ordentlig måte så vil de fleste unger rette seg etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...