Gå til innhold

Mus i taket...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har mus i taket :(

Det er fem til ti cm lufting mellom inner- og yttertak, og her storkoser de seg om vinteren... Hvordan får jeg de bort?? Ungene er redde når de hører musene tasse over dem...

Er det et oppdrag for anticimex eller dyrebeskyttelsen? Vi er allergiske mot katter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En "druknebøtte" med vann er det enkleste og mest effektive, men det er kanskje ikke plass hvis det bare er mellom inner- og yttertaket de holder til?

Musefeller og rottegift burde du vel klare å få plass til ett sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE(!) sleng opp rottegift og slikt. Få dem vekk fra taket før dere dreper dem!!

Gjør dere ikke det, må dere leve med en herlig stank av døde mus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt sånne fancy lydsendere (kjøpt på Clas Olsson) som sender høyfrekvente lyder. Plassserte dem slik at musene forsvant ut i den andre retningen - dvs at det må være en retrettmulighet for musa på "andre siden" av der du plasserer disse. Vi fikk dem ut i feller i kjøkkenbenken. Egentlig ganske små og søte :cry: utrolig at de lagde så mye leven i veggene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rottegiften gjør jo at dyra råtner bort uten å lukte!

De har kommet ganske langt på rottegiftfronten nå ;)

Haahaa!

Ei jeg kjenner hadde masse rotter i veggen... Og huseieren la inn rottegift til dem.. Det STINKET! Hun måtte flytte fordi hun ikke holdt ut mer. Mulig han brukte en gammel type rottegift?

Trodde alle døde dyr luktet.. hvordan klarer giften å fjerne råttenlukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forslag nummer en: adopter en katt.

forslag nummer to: lær barna at mus er meget harmløse små skapninger.

jeg installerte selv en i skapet på do sist vinter da pus fanget den, men ikke skadet den nevneverdig. musa gjemte seg i en tøffel, og jeg gjemte tøffelen på do. der fikk mus bo i en skoeske og spise meiseboller til han fant veien ut på egen hånd. det var så trivelig så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...