Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og noen venninner kunne tenke oss å reise til Spinalonga, Kreta. Øya fra boken Øya av Victoria Hislop.

Er det noen som har vært der som kan komme med tips? Hvor bør vi bo? Vi kunne helst tenke oss å bo i rimelig avstand fra Spinalonga, så det ikke tar en hel dag å komme seg dit.

Går det an å komme seg ut dit uten turene som reiseselskapene arrangerer? De er ofte så vanvittig dyre..

Skrevet

Dit skal jeg også på ferie, etter å ha lest boka :) Så her skal jeg følge med og håper du får mange fine tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på en øy utenfor Kreta som jeg mener het: Spingalonga, og som bare bestod av ruiner da de hadde brukt øyen for alle spedalske, eller noe sånt:P Dette var riktignok i 97 og jeg var 9 år gammel, så godt mulig jeg er helt på jordet:P haha

Tenkte i hvertfall på den da jeg hørte tittelen, og tenkte at det må være en trasig tur å dra på ferie dit:P hehe

Skrevet

Det er den øya ja, men vi skal jo ikke være der hele ferien da! Vi skal bare se hordan det ser ut der. Og evt i den lille landsbyen de kom ifra. Var det Plaka tro? :klo:

Ei stund siden jeg har lest boka.

Skrevet

Leste "Øya" i fjord sommer, og har etter det hatt veldig lyst til å dra dit. Ikke bo der, men bare en dagstur for å se på selve øya og ruinene. :)

Skrevet

Jeg har også lest boka og har såå lyst å dra dit en dag :)

Skrevet

Leste "Øya" i fjord sommer, og har etter det hatt veldig lyst til å dra dit. Ikke bo der, men bare en dagstur for å se på selve øya og ruinene. :)

Akkurat det vil vi også! :jepp:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Kanskje det er noe å hente for dere her ?

Sikkert lurt å sjekke om det fremdeles går båt ut til Spinalonga fra de tre stedene som nevnes i reportasjen :)

Jeg har latt meg fortelle fra familiære forbindelser at Agios Nikolaus er en veldig trivelig liten by :)

Endret av Lille-pus
Skrevet

Jeg har også lest boka, og blitt inspirert til å reise til Spinalonga. Jeg har vært på google earth og sett bilder. Mye å se på der.

Nå sprer jeg boka til mine kollegaer i håp om at de har lyst å reise ned dit. Jeg har lyst å svømme over til øya, tar jo bare 5 minutt med båt, så det må vel la seg gjøre... :fnise:

Skrevet

Tror jeg bare hadde leid bil jeg, og ikke reist med selskaper, de tar så himla mye penger for "ingenting." Er som regel alltid billigere å ordne ut selv :)

Skrevet

Jeg har også lest boka, og blitt inspirert til å reise til Spinalonga. Jeg har vært på google earth og sett bilder. Mye å se på der.

Nå sprer jeg boka til mine kollegaer i håp om at de har lyst å reise ned dit. Jeg har lyst å svømme over til øya, tar jo bare 5 minutt med båt, så det må vel la seg gjøre... :fnise:

Nei, det er faktisk forbudt å svømme over til Spinalonga. Det er visst ganske strengt også, etter hva jeg er blitt fortalt. ;)

Skrevet

Leie bil ja.. er det ikke skummelt å kjøre i Hellas da? Mange råskinn i trafikken der.. :redd:

Gjest Shelob
Skrevet

Ja! Der har jeg vøri. jeg tror du må reise med et reiseselskap ut til øya, den er knøttliten og det hele er reiseselskaptyrt. Med mindre du kan få en liten gresk mann til å ro deg dit med fiskebåten sin eller noe.

Det var heller ikke så veldig dyrt, det ble arrangert tur fra hotellet jeg bodde på i Makrigialos (tror jeg det het) et stykke fra.

Tipper det kostet mellom 100-200 kr pr pers for 4 år siden.

Ta med nok drikke og solbeskyttelse, det var rene Weber grillen utpå der.

Men veldig spennende og alreit! Du kan bryte ut av gruppen og vandre rundt for deg selv.

Tror Agia Nicolaous (sikkert feil staving) er nærmeste by. Der så det fint ut å bo, vi tok bussen gjennom byen og drakk verdens beste is-latte på en kafé i havnen.

Skrevet

Tusen takk for svar! Husker du hvor lang tid det tok med buss fra Makrigialos? Det er visst forholdsvis dyrt å bo i Agia Nicolaus.

Skrevet

Nei, det er faktisk forbudt å svømme over til Spinalonga. Det er visst ganske strengt også, etter hva jeg er blitt fortalt. ;)

Nei, så kjedelig, da. :snurt:

Men, er det ikke lov, så er det ikke lov... Jeg får følge med en båt da.

Er det noen som vet om en kan leie båt, og eventuelt ro over selv??

Annonse
Skrevet

Dytter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...