Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å prøve meg på en permanent og har et par spørsmål jeg gjerne vil ha besvart før jeg faktisk gjør det. Jeg har funnet to salonger jeg kunne tenke meg å bruke, forskjellen er at den ene har en betydelig snillere pris, mens den andre kan skilte med frisører som tar permanenter relativt ofte.

Det jeg lurer på er hvor viktig frisørens erfaring er for et godt resultat? Jeg synes det blir for dumt å risikere et dårlig resultat for å spare en tusenlapp, men det er på den andre siden nok penger til at jeg ikke vil bruke dem uten grunn. Det er jo heller ikke slik at den billigste salongen aldri tar permanenter, bare at den andre påstår å gjøre det regelmessig.

Så jeg vil gjerne ha noen råd, helst fra noen som tar/har tatt permanent selv eller frisører. Hvor avgjørende er lang erfaring for resultatet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du får et fint resultat selvom vedkommende ikke har allverdens fartstid med permanent. Jeg var prøvekanin for min kusine da hun gikk på frisørlinja, og hun tok permanent på noen for første gang! resultatet ble kjempe fint! Jeg ville ha store krøller, som ble mer som bølger, og disse er ikke like holdbare som små, så de frisørene jeg har vært hos siden har sagt til meg at jeg burde ta små eller drite i det. Forøvrig holdt min permanent i kanskje ett års tid, den ble gradvis svakere. Gjorde det etterpå hjemme, (eller min kusine gjorde det) med permanentveske og hårruller fra vita. Ble fint det og. Tror neppe det er noe hokkus pokkus å rulle håret opp i hårruller og ha i permanentveske.....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok permanent hos en frisørlærling. Jeg ble også fortalt at enten måtte man ta små krøller eller bare drite i det (ville ha bølger/fall). Dumme meg hørte på dem :nei: Jeg så ut som en puddel/kruspersille, håret ble skikkelig brusete og hun knakk alle hårtuppene pga måten hun tok i rullene, så skulle hun klippe dem bort men gjorde e dårlig jobb der også. Og permanenten varte søren men i 1 1/2 hår, da klippet jeg bort de siste restene...

Nå er det en stor forskjell på en lærling og en frisør som gjør det en gang i blandt... men min erfaring med uerfarne er hvertfall DÅRLIG!

• Liker 1
Skrevet

Har så lyst på rot-permanent jeg, noen som har erfaring med det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dessverre samme erfaring som brukeren over her, ville ha bølger/store krøller (en venninne av meg med ganske lik hårtype som min fikk det - og ble veldig fin!), men frisøren rullet opp bittesmå krøller så jeg så ut som en sau.. Han spurte om jeg ville ha sånn permanent som gikk ut etter en stundt (noen mnd tror jeg det var) eller "evig-varende" - og dumme meg valgte det siste. Tok vel nesten et år for meg å få tilbake mitt gamle hår, og jeg var overlei etter 4-5mnd.. endte opp med å ikke gå med løst hår i et halvt år..

Det kommer jo veldig an på hva slags hårtype du har (jeg har fint, nordisk hår), men ville nok vurdert å starte med en slags "fall-permanent.."

Skrevet

Hei, tusen takk for mange gode svar :) Jeg har halvlangt nordisk hår som er relativt tykt, men også ganske slett. I motsetning til dere over har jeg faktisk lyst på ganske små krøller som jo gjør det hele litt lettere ifølge de frisørene jeg har snakket med. Når det kommer til dette med lærling er ikke det et alternativ for meg, jeg vil først og fremst ha et godt resultat så det blir en ferdig utlært frisør uansett. Ellers synes jeg personlig at god kommunikasjon med frisøren er nøkkelen til et godt resultat, og dette veier definitivt til den billigste frisørens fordel.

For referanse er den noe som dette jeg er ute etter:

Små krøller

Skrevet

Jeg har vært veldig nysgjerrig på permanent, har lurt på om jeg skal ta det. Men jeg fant heller en lur måte, altså å FLETTE håret i bittesmå fletter :) Mye bedre, kan velge om jeg vil ha slett hår eller krøller!

AnonymBruker
Skrevet

For referanse er den noe som dette jeg er ute etter:

Små krøller

AnonymBruker
Skrevet

Det var vel sånn omtrent jeg så ut (jeg var hun med lærlingen) og keg likte det IKKE men hun på bildet kleddde det bedre enn meg. Nå er jeg forøvrig ikke student lenger, så det blir aldri mer lærling på meg!

Her tok du opp noe jeg lurer på, er det noen som vet hvilke ansiktsformer som passer/ikke passer til krøller? Tenker hovedsaklig på små krøller da dette er en litt mer definert frisyre enn bølger/store krøller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...