Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har akkurat fornyet sminken min og kastet mye av den gamle. Har en smashbox photo finish primer som jeg har brukt før, men så egentlig ingen forskjell. Brukte den da under flytende foundation.

Min nye foundation er fra Glominerals, pressed mineral foundation. Bør jeg bruke primer under denne eller er det ikke nødvendig? Har også kjøpt meg nye øyenskygger fra id bareminerals, bør jeg bruke primer under dissee eller er det bare oppskrytt at skyggen holder lengre? Har sett litt på primetime fra bareminerals, er denne verdt pengene? Eller kan jeg like gjerne bruke den gamle fra smashbox under øyenskyggene? Evt noen andre gode produkter som er verdt å kjøpe? Er ikke kjemperik så føler det er dumt å bruke penger på noe som ikke gjør noen forskjell.

Hilsen nybegynner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en periode der jeg også brukte primer, men etterhvert ble den tom, og det var ikke før noen uker etterpå at jeg innså at jeg ikke brukte den lengre.. Så for min del er det mye viktigere med god hudpleie enn med en god primer. Hvertfall opplever jeg det slik at om huden er fin og sunn ellers, så er dette grunnlaget godt nok :)

Men for all del, jeg kan jo bare snakke for meg selv :)

Skrevet

Primer under foundation er ikke nødvendig med mindre du merker at det trengs. Går det bra uten, så la være å bruke det. Jeg bruker det bare om jeg skal på fest, og selv da pleier jeg å glemme det :gjeiper:

Øyenskyggeprimer er for meg et helt annet kapittel. Hvis jeg ikke bruker det striper øyenskyggen seg garantert. Med primer varer øyesminken som regel helt til jeg tar den av. Natt og dag! Jeg bruker den fra Urban Decay forresten.

Skrevet

Takk for svar!

Tror dere at den jeg har fra smashbox kan klare seg under øyenskyggen eller må jeg kjøpe ny? Vil gjerne ha flere tips om evt hvilken som er bra :)

Skrevet

Primer er et must for meg og jeg bruker det hver dag. Med en god primer under, glir foundationen lettere på huden. Tar jeg på foundation uten noe under, ser det ut som jeg flasser i ansiktet :sukk:

Men så har jeg også veldig tørr hud da :tongue:

Skrevet

Jeg har foressten ikke problemer med at øyenskyggen "striper" seg. Er så usikker på om jeg skal bruke 100 kr på den primeren fra UD når jeg allerede har brukt 1000 kr på sminke på en uke. Hehe :) Er den garantert verdt det? (Urban decay)

Skrevet

Hvis du ikke har problemer med at øyenskyggen "striper" seg, så ville jeg heller spart pengene, og brukt dem på noe du føler du trenger mer :)

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Hvis du ikke har problemer med at øyenskyggen striper seg (heldige du!) er det jo ikke noe poeng i å kjøpe en primer.

Det er nettopp det en øyenskyggeprimer skal gjøre - forhindre at øyenskyggen striper seg. Om du ikke har behov for det blir det bare å kaste penger ut av vinduet slik jeg ser det

Skrevet

Den fra Urban Decay gjør også slik at fargene blir mye klarere og sterkere. Har testet selv med øyenskygge på huden med og uten primeren under, og forskjellen er stor.

Men om man ikke bryr seg om dette heller, så blir det så klart penger ut av vinduet :) Er ikke vits i å kjøpe noe man kanskje aldri kommer til å bruke.

Skrevet

Okei! Søkte litt rundt på forumet og ser at mange elsker den! Så da er den nok verdt pengene :) Tusen takk for svar, kjøper den jeg og håper jeg blir fornøyd :D

Skrevet

Kjøpte den foressten på tube. Så at den også fantes i en annen "krukke", men det er jo den samme så det spiller vel ingen rolle :)

Gjest Heloise
Skrevet

Primer før leppestift og øyeskygge må jeg ha ellers fungerer det ikke. Foundation primer bruker jeg når jeg har ekstremt tørre perioder, det hjelper litt :) Men jeg bruker det generelt veldig sjeldent, foundation altså.

Skrevet (endret)

Primer under sminke bruker jeg kun ved spesielle anledninger :)

Primer før leppestift og øyenskygge klarer jeg meg nærmest ikke uten, da jeg synes at primer både forsterker fargen og forlenger holdbarheten ;) Og selvsagt så vil jeg unngå at øyenskyggen striper seg og ser helt utvasket ut i løpet av dagen..

Min favoritt er Painterly Paint Pot fra Mac for øyne og Mac prep + prime lip base for leppene. Knallprodukter :hjerte: Jeg har både lest og hørt mye bra om Urban Decay, så du kommer nok ikke til å angre på det kjøpet :)

*Skrivefeil*

Endret av Yasi
Skrevet

Jeg trodde heller ikke at jeg trengte øyenskyggeprimer før jeg prøvde det :) Da skjønte jeg at øyenskyggen faktisk kunne få samme fargen på øynene som den hadde i etuiet sitt, i stedet for noe gjennomsiktige greier :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...