Gå til innhold

Hva tenker du om folk som ikke bryr seg om klær, interiør etc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar av meg bryr seg overhodet ikke om interiør og til dels heller ikke om klær. Dvs, både de og barna har klær, og kjøper da nytt iblant, men de følger ikke noe mote. Møblene er fra loppemarked, og ikke på den måten at de kjøper gammelt siden det er in nå. Det er bare gammelt-gammelt. Det samme gjelder mobiler og annet de har.

Jeg beundrer dem utrolig mye! Det er sterkt å stå imot dagens materialistiske kjøpepress. Jeg ønsker at jeg en dag kommer dit, og klarer å bruke penger på opplevelser istedetfor idiotisk dyre ting (jeg bryr meg lite allerede ifølge andre, men er langt fra vennene mine likevel). Jeg har også svigerforeldre som ikke bryr seg noe om materielle ting. Og de er uten tvil det lykkeligste paret jeg noensinne har truffet. Alt er ærlig og "på bordet". Det er ikke noe "holde-fasaden-oppe"-idioti, mens alt er krasj i kjernen. Neida, i begge disse tilfellene er alt så åpent og ærlig og de virker så lykkelige uten dette jaget etter mer, mer, mer..

Hva tenker dere om den typen mennesker? Siden det er så utrolig få av dem, så må jo de fleste være negative til slikt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar av meg bryr seg overhodet ikke om interiør og til dels heller ikke om klær. Dvs, både de og barna har klær, og kjøper da nytt iblant, men de følger ikke noe mote. Møblene er fra loppemarked, og ikke på den måten at de kjøper gammelt siden det er in nå. Det er bare gammelt-gammelt. Det samme gjelder mobiler og annet de har.

Jeg beundrer dem utrolig mye! Det er sterkt å stå imot dagens materialistiske kjøpepress. Jeg ønsker at jeg en dag kommer dit, og klarer å bruke penger på opplevelser istedetfor idiotisk dyre ting (jeg bryr meg lite allerede ifølge andre, men er langt fra vennene mine likevel). Jeg har også svigerforeldre som ikke bryr seg noe om materielle ting. Og de er uten tvil det lykkeligste paret jeg noensinne har truffet. Alt er ærlig og "på bordet". Det er ikke noe "holde-fasaden-oppe"-idioti, mens alt er krasj i kjernen. Neida, i begge disse tilfellene er alt så åpent og ærlig og de virker så lykkelige uten dette jaget etter mer, mer, mer..

Hva tenker dere om den typen mennesker? Siden det er så utrolig få av dem, så må jo de fleste være negative til slikt?

Jeg er sånn selv. :) Så her er det tommelen opp! :)

• Liker 2
Skrevet

Sånn du beskriver disse menneskene må jeg si at jeg beundrer dem..:)

Jeg vil ikke leve slik selv, av valg, fordi jeg liker ha det koselig rundt meg og føle meg fin.. Det er verdier som er viktig for meg rett og slett! Ha et hjem hvor jeg kan føle meg trygg og vel med å ha de jeg er glad hjemme hos meg!

Kjenner flere som ikke bryr seg om hvordan det ser ut hjemme, og trives godt med disse menneskene..men må si at de sikkert hadde gitt et bedre inntrykk på visse mennesker hvis de hadde det litt koseligere! hehe Kjærsten min er nemlig en av dem, og det er ikke en leilighet jeg ville at vennene mine skulle vært i, rett og slett fordi det ikke er noe koselig der og ikke representerer han som person på en god måte..:)

Klær og hjem representerer er jo et slags tilegg til personligheten og da synes jeg man burde tenke litt over hvordan dette viser seg for andre..:) Er ikke overfladisk, bare realistisk!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn, fordi jeg har blitt oppdratt sånn. Synes det er deilig og avslappende, virker så mye mindre anstrengt enn hos folk som må ha siste nytt og alt må være "perfekt".

Som regel synes jeg et hjem er mye koseligere hvis man klarer å sette et personlig preg på det uten at det må være striglet og fylt med det nyeste av alt. Jeg har ingenting nytt i leiligheta mi, bortsett fra diverse nødvendig elektronikk. Synes jeg har klart å gjøre det fint og koselig her, og det er ikke sånn at folk er redd for å ødelegge noe når de er på besøk. Den følelsen får jeg ofte i mer strigla hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er deilig og avslappende, virker så mye mindre anstrengt enn hos folk som må ha siste nytt og alt må være "perfekt".

Hi her.

Enig i dette! Jeg syns ikke det finnes noe verre enn å være på besøk i et fiseflott hus der man knapt tør å gå på gulvet i fare for å ødelegge det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives i alle hjem og hos alle som liker å gjøre det koselig rundt seg. Ryddig er kos,synes jeg. Men trenger ikke å være siste krik og upersonlig.

Det er varmen og de som bor der som gjør et hjem koselig. Synes de fleste greier det!

Gjest Emera
Skrevet

Jeg tenker at de må være herlig frie! Og selvstendige, siden de ikke bryr seg om maset fra reklame og media, som jo forteller oss hva vi "må" ha.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer på meg selv jeg så jeg tenker ikke noe om andre for sånt småtteri.

Skrevet

Jeg er sånn selv, og noe annet ville vært utenkelig for meg. Kjøpe meg nye klær når det trengs, men klær som jeg synes er fine og som har god kvalitet, så jeg vet de varer.

Jeg er bare ikke opptatt av at møbler skal være en spesiell stil, jeg er opptatt av at de skal fungere til sitt bruk og tåle en støyt, og det gjør gjerne loppemarkedmøbler som har vært mye brukt og som likevel fremdeles står :)

Om møbler skal gjenspeile personligheten min, så tror jeg faktisk loppemarkedmøbler gjør det bedre enn mye annet. Jeg har ennå til gode å finne en interiørstil jeg synes passer til min personlighet.

Skrevet

Tenker ikke over det, og ut fra de kriteriene du kommer med så er jeg visst sånn selv :ler: . Jeg mener riktignok at jeg bryr meg om interiør, men ikke dermed sagt at jeg bryr meg filla om å ha siste mote i interiør. Jeg vil ha det slik at jeg trives med å bo der.

Når det gjelder klær så bryr mote meg midt bak. Klærne skal være hele og rene og passe. Det er hovedkriteriene. Bruker fremdeles klær som ble kjøpt for både 5 og 10 år siden uten problemer, men må jo tilføye at til hverdags så er det dongeribukser og gensere/t-skjorter som gjelder og til litt finere så liker jeg heldigvis det som er i retning klassisk/sporty. Det er grenser for hvor utdatert en mørk bukse og en hvit skjorte klarer å bli ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

HI her igjen. Glemte å skrive at de heller ikke har tv. Men ang interiør, så mente jeg ikke bare at de ikke har siste mote. Men at de på en måte ikke har noen stil i det hele tatt og ikke bryr seg noe om hvordan møblene ser ut eller om det passer sammen. :)

Jeg er forresten også slik at jeg bruker klær jeg kjøpte for 5-10 år siden og de aller fleste av klærne mine har jeg fått/arvet av mamma og lillesøster ;) Jeg anses nok ganske midt imellom dem og "det vanlige". For alle møblene vi har kjøpt, har vi kjøpt nye, derimot er de fleste fra Ikea da.

Skrevet

Jeg har forresten heller ikke TV, og det har jeg heller aldri savnet :)

Ser serier på dataskjermen og NRK har jo nett-tv. Jeg trenger i grunn ikke noe mer enn det.

Skrevet

Jeg er sånn selv. :) Så her er det tommelen opp! :)

My kind of people!

Jeg går i det jeg har til det enten ikke passer mer, eller til det er "oppbrukt", og da kjøper jeg noe nytt.

Jeg syns det er artig å lese interiørmagasiner, men heller ikke mer.

Og mote er et fremmedord.

Det er ikke det at jeg ikke liker pene ting, eller at jeg ikke har sans for kvalitet, for det har jeg. Men jeg finnes ikke opptatt av hverken trender eller moter.

Så lenge det ser ordentlig ut, så er det bra.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er sånn selv jeg. En helt finfin måte å leve på, og det er ikke vanskelig å "stå i mot presset" av en helt enkel grunn: jeg er sånn - helt av meg selv. Lucky me! :biggrin:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, men jeg ser litt "ned" på sånne mennesker. Fint for de om de er lykkelige, men høres ikke ut som de har så høy status (og neida, status er helt sikkert ikke viktig for de heller!), men dette er min mening. Jeg ville aldri hatt et slikt hjem, er utrolig stolt av hvor fint vi har det (og her er det 95% brukt, men alt ser kult ut sammen)

Skrevet

Jeg hadde koblet inn barnevernet med én eneste gang! Får være måte på å holde barn utenom samfunnet. Interiør og mote er alltid høyaktuelt, og dersom de ikke får dette inn i blodet i ung alder så er jeg redd for at de faller utenom samfunnet senere.

Vi vet jo fra før inderlig godt hva slags type folk som gjerne har dårlige klær og slitent interiør.

Nei, sett barna på husarrest med bloggepåbud og interiørmagasiner som pensum, sier jeg bare.

Gjest *smak*
Skrevet

Jeg er veldig opptatt av hvordan jeg kler meg og hvordan vi har det hjemme. For meg er det hobby og finne klær jeg kan kombinere sammen og finne møbler som matcher hverandre.. Men vi har det ikke stivt for det.. Viktig for meg at besøkende trives.. og at det er rent og ryddig, det kommer først samtidig er det jo kjekt å vise frem det vi har skapt sammen også.. Men det VIKTIGSTE av alt er at jeg trives her.. Jeg har to "kosekroker" i stua hvor jeg gjerne setter meg med en god bok og trives, det er kjempeviktig for meg.. Når samboeren skal se tv, så går jeg til det andre fristedet mitt og leser.. Kluet hos meg er FARGER, det skaper energi og harmoni...

Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, men jeg ser litt "ned" på sånne mennesker. Fint for de om de er lykkelige, men høres ikke ut som de har så høy status (og neida, status er helt sikkert ikke viktig for de heller!), men dette er min mening. Jeg ville aldri hatt et slikt hjem, er utrolig stolt av hvor fint vi har det (og her er det 95% brukt, men alt ser kult ut sammen)

Helt enig!! Det lyser lavstatus av dette 'a long way'. Stakkars barn sier jeg bare, og dersom de ikke har råd, neivel; ta opp lån da. Som man sier: 'Fake it till you make it'.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du egentlig med at de ikke har høy status? Utdannelse? Eller at de ikke bryr seg om hva andre syns om dem og om de har finere bil etc enn naboen? For førstnevnte har de veldig høy, og sistnevnte bryr de seg da selvsagt ikke om.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det vitner om evne til å tenke selv, å være reflektert, ha ryggrad!

Jeg synes derimot synd på folk som tror at det gir de status å ha et trendy hjem. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...