AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Jeg har søkt på en jobb som svært gjerne kunne tenke meg. Jeg er ganske kvalifisert til den, både med tanke på utdanning og erfaring, selv om jeg ikke har hatt nøyaktig en slik stilling før. Jeg har jo hørt at for å vise interesse, så kan man også ringe til dem. Noen jeg kjenner mente jeg burde ringe både før fristen var gått ut, samt også etterpå. Jeg synes det høres litt mye ut, blir ikke det masete? Jeg tenkte uansett det kan være greit å ringe etter fristen er gått ut, en liten uke etter, kanskje? Problemet er at det er to ulike personer jeg skal ringe til, en som har spørsmål om selve stillingen og gjøre, og som er leder for avdelingen, og en som man kan ringe for spørsmål omkring ansettelsesprosessen. Hvis jeg ringer, så vil det jo bli spørsmål om f.eks når de tror de kaller inn til intervju, hvor mange søkere de har fått osv. Og da må jeg vel ringe til vedkommmende som har med ansettelsesprosessen og gjøre, men de tar seg vel bare av det adminsitrative? Ergo har det ingen innvirkning om jeg ringer til den personen, med tanke på sjanse for å få stillingen? Beklager om det hele ble litt rotete.
Sissan9 Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Du ringer selvsagt leder for avdelingen. Og så spør du ikke om prosessen, men om ting relatert til selve stillingen. Det er lite vits i å ringe den som har med prosessen å gjøre, om du ikke virkelig lurer på hva som skjer - de har vanligvis liten påvirkning. Men hvis du ringer, må du gjøre et godt inntrykk, det kan være en person som dukker opp på intervjuet for å kvalitetssikre ansettelsen fra HR-siden. Helst ringer du FØR du sender søknad, for å spørre hva de er ute etter, hva slags avdeling det er osv. Du forteller kort om deg selv, og spør om de mener du bør søke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå