Sulemu Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Hvordan gjør jeg det da? Jeg har fått sommerjobb, og skal jobbe delvis juni, juli og delvis august. Blir jeg fratatt dagpenge-ordningen, og må søke på nytt igjen når sommerjobben er ferdig og jeg fremdeles ikke har fått fast jobb, eller kan jeg fortsette å sende meldekort?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Du må i hvert fall melde fra til Nav om hvor mye du jobber, så trekkes du i dagpengene etter det. Jobber du mer enn en viss prosent tror jeg du mister dagpengene. 1
Harlekin Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Du kan jobbe inntil 50 % uten å miste dagpengene (men de blir redusert iht. hvor mye du jobber).
Rødtoppen86 Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Når du ikke har jobb lenger, søker du bare gjenopptak av dagpenger hvis du melder ifra om at du ikke lenger er arbeidsledig. I ditt tilfelle er det bare å fortsette å sende meldekort hvor du fyller inn dager og timer du har jobbet. Det eneste som kan skje, er at du ikke mottar dagpenger hvis du jobber over det som er tillatt, men så snart du ikke har jobb igjen, så vil du få dagpenger.
Rayanne Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Send inn meldekort med hvor mye du jobber. Dersom du jobber mindre enn 50% pr 14-dagersperiode blir du trukket for de timene du jobber, jobber du mer enn 50% får du ingenting utbetalt, men da vil jo lønna vanligvis utgjøre mer penger. Du kan være i full jobb i inntil tre måneder før du må søke om dagpenger på nytt, så lenge du sender meldekort, og uansett blir det snakk om gjenopptak, dersom det er under 12 måneder, så det blir mindre papirarbeid enn første gang du søker. Pass på å få arbeidskontrakt og sluttattest, så du har dokumentasjon på jobbingens start og slutt ovenfor Nav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå