Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et lite problem.. har blitt ringt om en jobb som lønnsmedarbeider, ingen erfaring trengs, og skal på intervju på mandag.. men jeg aner ikke hva denne stillingen innebærer :gjeiper:

så lurte på om noen her kunne si noe om dette, slik at jeg vet litt hva jeg går til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går jo ut på å betale lønn til ansatte. Nøyaktig hvilke oppgaver som ligger under dette vil variere, ettersom du har en person over deg som er ansvarlig, og du vil få utdelt oppgaver etter hva du klarer, og hva den personen ikke har lyst til å ta selv.

Typiske oppgaver vil være å registrere fravær, timer, ferier, overtid, permisjoner osv, kanskje også reiseregninger. Legge lønn til utbetaling i banken. Sjekke at alle får korrekt lønnslipp. Muligens registrere lønnen i regnskapssystemet.

Er jobben via et vikarbyrå? Da skal man som regel få en stillingsbeskrivelse som beskriver kort hva man skal drive med. Jeg ber alltid om å få den tilsendt på mail sammen med bekreftelse på intervjuet.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har et lite problem.. har blitt ringt om en jobb som lønnsmedarbeider, ingen erfaring trengs, og skal på intervju på mandag.. men jeg aner ikke hva denne stillingen innebærer :gjeiper:

så lurte på om noen her kunne si noe om dette, slik at jeg vet litt hva jeg går til..

En lønnsmedarbeider oppretter nyansatte, registerer sykemeldinger, regner ut sykelønn,sender inntektsopplysninger til nav, registerer/importerer timer,foretar lønnsavslutninger, terminoppgjør osv. Ja stort sett det som skal til for at de ansatte skal få lønn.

Skremmende at firmaer ansetter folk til en stilling uten erfaring...Lønna til folk skal man ikke tulle med. Dette er en ansvarsfull jobb hvor det er viktig å være veldig nøyaktig. Både for ikke å gjøre noe feil i lønna til folk og heller ikke i lønnsystemet. Det kan få store konsekvenser.

Skrevet

Skremmende at firmaer ansetter folk til en stilling uten erfaring...

Hæ, hvordan skal folk ellers komme seg inn i arbeidslivet?

Så lenge god opplæring blir gitt så bør det ikke være noe problem å begynne i en ny stilling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...