Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en Bachelor i engelsk, samt årsstudium i psykologi, spes.ped, samt en master i spes.ped. Jeg føler ikke jeg er på rett hylle når jeg jobber om lærer, og er mye mer interessert i en administrativ stilling. Jeg har noen spørsmål som jeg hååååper noen kan svare meg på:

- Hvilken forståelse har du av hva en administrativ stilling er? F.eks. i en bedrift som Statoil?

- Hvis jeg skal studere noe mer, hva skulle det i såfall vært? Jeg har sett på kurs og studier på BI, men alt som har med det administrative, har også med matematikk å gjøre, og det er jeg ikke interessert i....

Innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Få heller arbeidserfaring med kontormedarbeider/ administrativ rolle. Tror allerede du har såpass mye utdanning at du grenser til overkvalifisert for kontorjobber.

Dersom du ikke har slik erfaring overhodet, prøv et vikarbyrå, de kan kanskje gi deg korte oppdrag som bygger erfaringen din.

Administrative roller er ofte "alt annet" enn det faste jobber (som regnskapsfører, lønningsarbeider, controller etc) bedriver. Man trenger alltid medarbeidere til f.eks. bestilling av reiser, registrering av fravær/ oppdatering av timer (purring på konsulenter som ikke har ført timer), HR-arbeid, arrangering av interne arrengement, bestilling av rekvisita, faktisk til og med vanning av planter og påfyll av kaffe osv.

Edit: Dette varierer selvsagt fra bransje til bransje, og jeg snakker på bakgrunn av de jobbene jeg har hatt.

Endret av Annikken
Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan du kan ha råd til å studere mer! Hvertfall ikke på BI. du må joa ha brukt opp maks studielån for lenge siden med bachelor, årstudium og master :hakeslepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...