Gå til innhold

Dere som bruker mineralpudder; bruker dere concealer i tillegg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mineralpudder fra i.d. Jeg bruker kabukikosten til største delen av ansiktet, og så bruker jeg concealerkosten fra samme merket til rundt øynene og dersom jeg har en liten kvise eller noe.

Bruker dere en concealer i tillegg til mineralpudderet? Hvordan blir det når dere legger "våt" concealer oppå pudderet? Bruker dere concealerkost til mineralpudder eller bare stor kost? (kabuki eller noe annet). Jeg skjønner ikke helt dette for det virker som om alle bruker concealer i tillegg, men jeg trodde det holdt å bare bruke concealerkosten til mineralpudderet. Den skal jo gjøre slik at det blir bedre dekkevene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Aria.
Skrevet

Nei, jeg bruker kun pudderet og har gjort det siden 2006.

Skrevet

Jeg bruker concealer (varierer mellom vanlig kremconcealer og mineralconcealer), og påfører alltid før mineralfoundation. Bruker bitteliten kabuki eller concealerbørste.

Det er ikke alle som trenger concealer, men jeg har lett rosacea og liker derfor å bruke litt grønn mineralconcealer på de verste dagene. Bruker gul concealer eller en som er bittelitt lysere enn foundationen under øynene, Skulle jeg lagt concealer oppå foundationen ville det blitt klumpete eller stygt fargeskjær, alt ettersom hvilken type jeg brukte.

Skrevet

jeg bruker kremconcealer under øynene før jeg tar på mineralpudder. Bruker mineralpudder som concealer med den lille børsten på røde prikker og sånn, og den store ellers i ansiktet:)

Skrevet

bruker YSL touche eclat concieler under øynene og legger denne før mineral foundation. Unngår ellers foundation under øynene, det blir det bare kakete og rynkete av :gjeiper:

Gjest redstar
Skrevet

Jeg gjør det samme som Bananbåt skriver:) Mac sin Concealer før jeg bruker mineralpudderet:)

Skrevet

Jeg har aldri hatt behov for å bruke concealer under øyene. Så jeg bruker bare mineralpudder.

AnonymBruker
Skrevet

Men venter dere litt slik at concealeren får tørke da?

ts

Skrevet

ts

Ja, om jeg ikke bruker mineralconcealer lar jeg den tørke sammen med ansiktskremen først. Det tar ikke lange tiden :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, om jeg ikke bruker mineralconcealer lar jeg den tørke sammen med ansiktskremen først. Det tar ikke lange tiden :)

Men hva mener du med mineralconcealer? :)

Skrevet

Nope, bruker ikke concealer. Concealer er kjedelig, og foundationen dekker nok. Bruker Everyday Minerals.

Skrevet

Bruker Lancome Tent Miracle under øynene. Har veldig sjelden kviser, så det er kun under øynene jeg har bruk for concealer.

Skrevet

ts

Nei, først tar jeg på ansiktskrem, så concealer. Og rett etter tar jeg på mineralpudderet, da blander concealeren seg perfekt inn i pudderet.

Skrevet

Bruker concealer for å skjule røde partier og eventuelle kviser, UNDER minderalfoundation. Pudderet jeg bruker fra Tikei er ikke helt dekkende, så da liker jeg å bruke litt ekstra.

Skrevet

Det blir for tungt for huden under øynene å legge mineralfoundation, eller noen annen foundation i det hele tatt.

Jeg bruker alltid concealer, og vil nesten påstå det er det viktigste redskapet innen sminke som finnes.

Skrevet

Hvis det holder med å ta litt ekstra mineralfoundation med concealerkost for deg, så gjør du det. Det anbefaler de også i instruksjonsvideoen sin (ID). For meg funket ikke det så bra. Jeg bruker flytende concealer fra Clinique (all about eyes). Du skal alltid ha flytende underst, og pudderprodukter på topp. Jeg synes også det er praktisk å ha foundation over concealeren, slik at jeg er sikker på at concealeren ikke synes. Ja, jeg lar concealeren tørke sammen med dagkremen før jeg tar på foundation så det ikke "kaker" seg.

Skrevet

Jeg bruker også kun pudderet, både som concealer og som foundation. Funker i massevis synes jeg :) Bruker pudderet fra Bare Escentuals.

Skrevet

Det varierer veldig hos meg. Enkelte dager føler jeg veldig behov for å bruke concealer under øynene, mens andre dager synes jeg det holder i lange baner med kun mineralfoundation ;) Jeg bruker en liten kabukikost beregnet kun for øyeområdet når jeg skal påføre concealer/foundation rundt øyeområdet.

Skrevet

Noen ganger bruker jeg concealer, mens andre ganger bruker jeg det ikke. Legger grønn concealer under foundationen og/eller nøytral over foundatioenen. Bruker concealerkost eller en liten (skygge)kost. Bruker forresten mineralconcealer, så den er tørr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...