Gå til innhold

Phuket eller Koh Samui ? (Thailand)

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel
Skrevet (endret)

Jeg og en venninne skal reise til Thailand. Vi har bestemt oss for enten Phuket eller Koh Samui. Men vi klarer ikke bestemme oss for hvilken av disse to.

Har hørt at det er større sjangs for å få mye regn på Phuket, fremfor Koh Samui på sommeren. Men Phuket har på den andre siden mer shopping og har blandt annet James bond island, monkey island og "the beach" island.

Vi skal ikke ut å drikke, foruten om på resturanter så uteliv gjør ingenting.

Vi tenker bading kombinert med sol, strender og utflukter :)

Hvilken ville du valgt??

Endret av LonelyAngel
Skrevet

Nå har ikke jeg vært i Phuket eller Koh Samui, men jeg har vært innom Monkey Island og "The Beach", og det var virkelig flott!!

Bodde på Krabi/Koh Lanta, som er omtrent en times båttur inna Phi Phi øyene og de to andre som jeg nevnte ovenfor.

Thailand er et utrolig flott land! Ikke vær redd for å prøve ut tuktuk/trallematen (de på sykkelvogner), det er utrolig godt! Og vi ble ikke dårlige i magen av det i hvert fall :biggrin:

Dra på snorkling, det er helt fantastisk! Så mye fin fisk!! :fisk: men da anbefaler jeg å ta en speedboat, og ikke long tail boat! Vi var på en 4 island trip på long tail boat, de blir fort veldig vonde etter noen timer :fnise:

Ønsker dere en riktig god tur :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært i Phuket, men Koh Samui likte jeg ganske godt. Grunnen til at jeg ikke har besøkt Phuket ennå, er fordi jeg har prøvd å unngå de stedene med flest turister. I tillegg mener jeg Phuket er kjent for å være litt... vulgær? Kan godt hende det ikke er tilfelle, da. Phuket skal i hvertfall besøkes ved neste tur.

Kan godt hende jeg i deres situasjon ville valgt Phuket bare for å ha litt mer å gjøre, men uansett hvor dere drar anbefaler jeg dere å reise litt rundt omkring og ikke bare holde dere til ett sted.

Skrevet

Jeg ville ikke dratt til noen av stedene, jeg ville valgt koh chang :) Da jeg var i thailand dro jeg dit, det er riktig nok noen år siden : den gangen var den en uoppdaget perle. Nå har media satt litt søkelys på den fantastiske øya så turismen har tatt seg opp litt, likevel er det mye mer "thailandsk" der enn både phuket og koh samui. ... Særlig phuket fatter jeg ikke hvorfor folk gidder å reise til, bortsett fra at strendene er finere er det lite som skiller stedet fra gran canaria: charterturister så langt øyet kan skue ;p

AnonymBruker
Skrevet

Signerer Koh Chang! Jeg likte meg hakket bedre der enn på Koh Samui.

Skrevet

Hei

Jeg har vært på begge øyene...et par ganger hver faktisk. Phuket er en stor øy og det spørs helt hvor du bor. Patong beach er en travel strand med masse "mas" men også mange tilbud når det gjelder spa, restauranter, barer, shopping etc. Men dersom du beveger deg litt bort fra Patong så blir forholdene litt roligere. Sist bodde vi på Kata beach og det var fint nok det. men vær obs på at Phuket har blitt en populær plass blant skandinavere og en får derfor menyer på svensk på noen restauranter og man kan kjøpe VG og Dagbladet på kiosken. Så det blir litt syden-aktig synes jeg. Ikke at det er noe galt i det men bare vær obs på det.

Samui er hakket roligere men her og avhenger det litt hvor en bor. Vi har bodd på Chaweng stranden et par ganger og det har vært fint det. Her er et reisebrev med bilder og linker fra sist tur: http://gardkarlsen.com/Samui_trip_report_2007.htm . Jeg vil også anbefale et stopp innom Bangkok selvfølgelig :-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...