Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jobber som assistent i privat barnehage. Der har jeg full ansinitet og 323 000 i årslønn ved 100% stillilng. Jobber 40 % stilling.

Nå er det lyst ut en stilling som assistent på sfo på skolen her. Lurer litt på hva lønnen er til en assistent på sfo?

Endret av meta2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hivs du i dag tjener over 320 000 i året på en 40 % stilling - så vil jeg bare si at den må du holde på. Blir jo godt over 700 000 hvis du hadde jobbet 100 %.

Som assistent i sfo (med barne- og ungdomsarbeider utdannelse og full ansienitet) vil jeg tro at du vil ligge på max 350 000 i året. Har jobbet som leder i SFO, direkteplassert, for 360 000 i året (i en del av landet hvor lønningene er lavere enn på Østlandet f.eks).

Skrevet (endret)

Hivs du i dag tjener over 320 000 i året på en 40 % stilling - så vil jeg bare si at den må du holde på. Blir jo godt over 700 000 hvis du hadde jobbet 100 %.

Som assistent i sfo (med barne- og ungdomsarbeider utdannelse og full ansienitet) vil jeg tro at du vil ligge på max 350 000 i året. Har jobbet som leder i SFO, direkteplassert, for 360 000 i året (i en del av landet hvor lønningene er lavere enn på Østlandet f.eks).

Årslønna er jo beregnet på 100 % stilling. Ingen med 40 % stilling som tjener 320 000 i året som assistent i en barnehage! ;)

Dessuten har vel aldri assistenter noe utdannelse innen faget. Derfor man kalles assistent.

Til TS:

jeg har selv jobbet som assistent i både skole og SFO, og årslønna i min kommune er ihvertfall lavere enn 320 000! Tror den var på rundt 270 000 :)

edit: når jeg tenker etter, tror jeg kanskje ikke det var 270 000 engang.

Endret av Fraise
Skrevet

Får 7000 i måneden på sfo inkl noen timer overtid.

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke årslønnen, men brutto kr. 11000 i mnd.(50%), altså 264 000 kr i året (100%). Jeg jobber på Østlandet, det er vel litt forskjell. :9

Endret av MarteM
Skrevet

Du må nok lese hva Ts skriver litt saktere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er i samme kommune, slkulle lønna for assistent/barneveileder (Litt ulike benevnelser på samme stilling) være lik i en 100% stilling.

Skrevet

Dersom det er i samme kommune, slkulle lønna for assistent/barneveileder (Litt ulike benevnelser på samme stilling) være lik i en 100% stilling.

Det stemmer nok ikkje. Dei private barnehagane opererer nok med noko høgre løn enn dei kommunale. Men ein assistent tilsett i kommunen, vil tene det same i SFO og kommunal barnehage ved same stillingstittel.

Kommunene fyl meir eller mindre lønnstabellen frå Hovedtariffavtalen, og for stillingar utan særskilt krav om utdanning er minsteløna kr 306.000,- med 10 års ansinitet, pr 1. august 2010. Den gikk vel opp med kr 7.000,- frå 1. mai 2011 trur eg.

Vil tru det er større sjanse for å få full stilling i ein barnehage på sikt enn i SFO, om det er derfor du vurderer å skifte jobb... SFO har jo berre ope før og etter skule...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rundt 280 000 som omsorgsarbeider med 8 års ansennitet. Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg gadd utdanne meg.

Skrevet

Takker for svar.

Hvert år i bhg har jeg fått tilbud om å utvide stillingen min. Så jeg har kunnet jobbe så mye jeg ville. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 122 kr timen som assistent på SFO.

Skrevet

Jeg får 122 kr timen som assistent på SFO.

Hvilken ansinitet har du?

Skrevet (endret)

Ringte på jobben. Hun skulle høre om lønnen.

Jobben var hver dag fra 12/13 til 16/16.30. Ikke om morningen. Heller ikke i timer på skolen.

Nå jobber jeg to dager i uken. Jobber tordag, fredag, mandag og tirsdag. Så fri onsdag, tordag, fredag, mandag, tirdag og onsdag. Så jobb igjen. Så jeg tror nok at jeg beholder jobben der jeg er. :jepp:

Endret av meta2
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...