Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Flere som har opplevd dette?? at de får ut egg, men de er umodne!

Hva gjør de da evt på neste ivf runde? blir det større doser? eller?

Kjenner jeg har mange spm, men det er ikke like lett og få info ut fra sykehuset merker jeg..

Der går det jammenmei fort når man først er der.

Og tlf dems står jo ikke stille, så jeg håååper og få ringt og avtalt en samtale..

Vil vite hva man kan evt gjøre annerledes osv...

Endret av Drømmer om 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flere som har opplevd dette?? at de får ut egg, men de er umodne!

Hva gjør de da evt på neste ivf runde? blir det større doser? eller?

Kjenner jeg har mange spm, men det er ikke like lett og få info ut fra sykehuset merker jeg..

Der går det jammenmei fort når man først er der.

Og tlf dems står jo ikke stille, så jeg håååper og få ringt og avtalt en samtale..

Vil vite hva man kan evt gjøre annerledes osv...

Ring og spør om en samtale, det er veldig vanlig. Jeg har også lurt på noe av det samme, ved første forsøk fikk vi ut 28 egg (endel umodne), på andre fikk vi ut 8. Og det var med så og si identiske doser gonal-f. Så vi lurer på hva vi skal gjøre ved neste forsøk, og vil helst ikke "kaste bort" et forsøk på å følge standardmalen.

Skrevet

Ring og spør om en samtale, det er veldig vanlig. Jeg har også lurt på noe av det samme, ved første forsøk fikk vi ut 28 egg (endel umodne), på andre fikk vi ut 8. Og det var med så og si identiske doser gonal-f. Så vi lurer på hva vi skal gjøre ved neste forsøk, og vil helst ikke "kaste bort" et forsøk på å følge standardmalen.

Takk for svar :)

vi er på ullevål, og sitter igjen med følelsen av at "alle" blir behandlet likt!!

ikkeno god følelse... jeg er såpass ung (28 i år) at jeg mener de bør ha ett godt utgangspunkt!

har også barn fra før av..

MEN de klart få frem 3 eggposer som vistes på u.l.. når vi så kom til uttak var det kommet 2 til..

alt i alt fikk de ut 2 egg, og ingen av de var modne :(

Skikkelig skuffa....

Nå er de vel stengt i juli, så det blir vel ikke ny runde før aug :(

Som du sier, jeg vil heller ikke kaste bort ett forsøk!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

vi er på ullevål, og sitter igjen med følelsen av at "alle" blir behandlet likt!!

ikkeno god følelse... jeg er såpass ung (28 i år) at jeg mener de bør ha ett godt utgangspunkt!

har også barn fra før av..

MEN de klart få frem 3 eggposer som vistes på u.l.. når vi så kom til uttak var det kommet 2 til..

alt i alt fikk de ut 2 egg, og ingen av de var modne :(

Skikkelig skuffa....

Nå er de vel stengt i juli, så det blir vel ikke ny runde før aug :(

Som du sier, jeg vil heller ikke kaste bort ett forsøk!

Vi hadde ett forsøk på Ullevål, de andre tok vi i Porsgrunn. Makan til samlebåndsfølelse skal man lete lenger etter. Vi følte oss ikke tatt vare på i det hele tatt på Ullevål!

Vi følte også som du sier at alle blir behandlet likt, samme oppskrift på alle.

Jeg hadde nesten bare tomme eller umodne follikler/egg, hadde ett egg som kunne brukes. I følge de på Porsgrunn så var dette synlig på UL. Resultatet ble også annerledes da med flere modne egg.

Send dem en mail og be de om å ringe deg opp igjen når de får tid, for du kommer ikke igjennom på tlf og har ikke mulighet til å sitte der hele dag og du har masse spørsmål.

Skrevet

Vi hadde ett forsøk på Ullevål, de andre tok vi i Porsgrunn. Makan til samlebåndsfølelse skal man lete lenger etter. Vi følte oss ikke tatt vare på i det hele tatt på Ullevål!

Vi følte også som du sier at alle blir behandlet likt, samme oppskrift på alle.

Jeg hadde nesten bare tomme eller umodne follikler/egg, hadde ett egg som kunne brukes. I følge de på Porsgrunn så var dette synlig på UL. Resultatet ble også annerledes da med flere modne egg.

Send dem en mail og be de om å ringe deg opp igjen når de får tid, for du kommer ikke igjennom på tlf og har ikke mulighet til å sitte der hele dag og du har masse spørsmål.

Mhm, akkurat sånn jeg føler det å... ikke kult!

mannen min har prøv og ringe de i hele dag, men neeeiii da..

Sitter med mange spm om hva som gikk feil osv, for det må jo være noe med medisineringen tenker jeg.

De er hyggelig osv på ullevål, men man har jo ikke tid til og spørre om noen ting.

De bare snur seg litt sånn bort, når de mener at samtalen har vart lenge nok, og at info er gitt :(

Ble du gravid på noen av de 2 andre forsøkene da??

For meg handler det om at jeg at alt kan gå feil... Men føler de fikk til lite/ingenting :(:lete:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt i telefonkø til Riksen en halvtime på mandag, men da jeg først kom gjennom fikk jeg time allerede neste uke!

Jeg kjenner meg igjen i det dere sier, om nå forsøkene våre ikke resulterer i et barn vil jeg iallefall vite at alt ble gjort på best mulig måte, og ikke bare i forbifarten av en travel lege.

Skrevet

Jeg satt i telefonkø til Riksen en halvtime på mandag, men da jeg først kom gjennom fikk jeg time allerede neste uke!

Jeg kjenner meg igjen i det dere sier, om nå forsøkene våre ikke resulterer i et barn vil jeg iallefall vite at alt ble gjort på best mulig måte, og ikke bare i forbifarten av en travel lege.

Ikke sant.. Jeg forstår at det ikke alltid blir barn, men da vil jeg hvertfall ha info underveis og følelsen av at de gir personelig hjelp :)

Er det din 1.runde med ivf?? Da har du en spennende tid foran deg :D

AnonymBruker
Skrevet

Mhm, akkurat sånn jeg føler det å... ikke kult!

mannen min har prøv og ringe de i hele dag, men neeeiii da..

Sitter med mange spm om hva som gikk feil osv, for det må jo være noe med medisineringen tenker jeg.

De er hyggelig osv på ullevål, men man har jo ikke tid til og spørre om noen ting.

De bare snur seg litt sånn bort, når de mener at samtalen har vart lenge nok, og at info er gitt :(

Ble du gravid på noen av de 2 andre forsøkene da??

For meg handler det om at jeg at alt kan gå feil... Men føler de fikk til lite/ingenting :(:lete:

Vi hadde utrolig dårlig erfaring med omtrent alt! Info, leger, sykepleiere, medisinering, bedøvelse under uttak (et fremmedord for dem), samlebåndsfølelsen, at de var fryktelig vanskelig å få tak i. Det er det jeg kommer på nå, dette er et par år siden.

Vi måtte stå i ny kø når vi byttet sykehus, men det var verdt hver eneste dag. Det var som å komme inn i en ny IVF verden i Porsgrunn.

Ja, jeg ble gravid på siste forsøket.

Skrevet

Vi hadde utrolig dårlig erfaring med omtrent alt! Info, leger, sykepleiere, medisinering, bedøvelse under uttak (et fremmedord for dem), samlebåndsfølelsen, at de var fryktelig vanskelig å få tak i. Det er det jeg kommer på nå, dette er et par år siden.

Vi måtte stå i ny kø når vi byttet sykehus, men det var verdt hver eneste dag. Det var som å komme inn i en ny IVF verden i Porsgrunn.

Ja, jeg ble gravid på siste forsøket.

Himmel.... Dette var jo ikke bra da!

Har dere mailet dem/sagt i fra at dere følte det sånn??

Jeg må legge til at jeg syntes de er koslige der, men har så innmari dårlig tid :(

Uttaket gikk kjempe BRA ikke vondt i det hele tatt...MEN jeg ble sett på som en dust av sykepleieren når jeg sa at legen sa jeg kunne spørre om mere smertestillende(dette var på siste kontroll før uttak)

Det var det IKKE behov for....OMG.....

SÅ BRA du ble gravid da, håper det ender sånn for oss å :)

Takk for at du ville dele dette med meg..

Gjest Vettel
Skrevet

Jeg kan jo nevne att hos meg var det sju egg som ble tatt ut, ett som var modent og delte seg og ble satt inn. Virket på meg som at det er slik de helst vil ha det.

Her jeg går settes det uansett bare inn ett egg. Men trist med ingen på frys...

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sant.. Jeg forstår at det ikke alltid blir barn, men da vil jeg hvertfall ha info underveis og følelsen av at de gir personelig hjelp :)

Er det din 1.runde med ivf?? Da har du en spennende tid foran deg :D

Nei, vi har hatt to forsøk allerede. Ble bare så overrasket over at det var så kort ventetid på samtale :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Himmel.... Dette var jo ikke bra da!

Har dere mailet dem/sagt i fra at dere følte det sånn??

Jeg må legge til at jeg syntes de er koslige der, men har så innmari dårlig tid :(

Uttaket gikk kjempe BRA ikke vondt i det hele tatt...MEN jeg ble sett på som en dust av sykepleieren når jeg sa at legen sa jeg kunne spørre om mere smertestillende(dette var på siste kontroll før uttak)

Det var det IKKE behov for....OMG.....

SÅ BRA du ble gravid da, håper det ender sånn for oss å :)

Takk for at du ville dele dette med meg..

Ja, vi skrev en mail og fortalte dem hvorfor vi ønsket å bytte sykehus.

Gjør det vondt, så gjør det vondt!

Når jeg var der så gav de ikke annet enn lokalbedøvelse og paracet. Jeg hadde så fryktelig vondt, jeg hylte og gråt og nærmest hang i bøylene. Men det hjalp ingenting, ble bare fortalt at dette ikke var vanlig.

Det var den veldige arrogante holdningen som avgjorde at vi ikke orket en runde til.

Kanskje de har byttet ut litt personale nå da.

Masse lykke til videre! Håper det klaffer for dere ved neste runde!! :klemmer:

Skrevet

Ja, vi skrev en mail og fortalte dem hvorfor vi ønsket å bytte sykehus.

Gjør det vondt, så gjør det vondt!

Når jeg var der så gav de ikke annet enn lokalbedøvelse og paracet. Jeg hadde så fryktelig vondt, jeg hylte og gråt og nærmest hang i bøylene. Men det hjalp ingenting, ble bare fortalt at dette ikke var vanlig.

Det var den veldige arrogante holdningen som avgjorde at vi ikke orket en runde til.

Kanskje de har byttet ut litt personale nå da.

Masse lykke til videre! Håper det klaffer for dere ved neste runde!! :klemmer:

Samme smertestillende jeg fikk, og jeg hadde ingen smerter under uttaket...

Har heller ikke hørt om noen som hadde så vondt som deg!

MEN de siste % som sies og ha vondt må jo være noen, og du er nok en av de .(

Personalet er kort hyggelige, har dårlig tid, lite humor, virker litt strenge, hører lite eller ingen ting på nervøse "grue seg tanker" osv!!

Men akkurat uttaket gikk strålende, jeg gruer meg mest til neste runde med medisiner.

Jeg ble lovet kort regime uten spray(ble fryktelig dårlig av den) bare 14 dagers runde håper jeg på :D

Veldig bra dere skrev en mail... Det er viktig og sifra.. Mannen min har prøvd og ringe de i heeeeeele(den ene timen som er avsatt???? :( ) dag, men nei da... må nok fysisk dra ned dit i mrg!

De har jo sykemld min også, som jeg skulle få på innsett dag, utrolig dårlig opplegg...

AnonymBruker
Skrevet

Samme smertestillende jeg fikk, og jeg hadde ingen smerter under uttaket...

Har heller ikke hørt om noen som hadde så vondt som deg!

MEN de siste % som sies og ha vondt må jo være noen, og du er nok en av de .(

Personalet er kort hyggelige, har dårlig tid, lite humor, virker litt strenge, hører lite eller ingen ting på nervøse "grue seg tanker" osv!!

Men akkurat uttaket gikk strålende, jeg gruer meg mest til neste runde med medisiner.

Jeg ble lovet kort regime uten spray(ble fryktelig dårlig av den) bare 14 dagers runde håper jeg på :D

Veldig bra dere skrev en mail... Det er viktig og sifra.. Mannen min har prøvd og ringe de i heeeeeele(den ene timen som er avsatt???? :( ) dag, men nei da... må nok fysisk dra ned dit i mrg!

De har jo sykemld min også, som jeg skulle få på innsett dag, utrolig dårlig opplegg...

Ja, jeg hadde ekstremt vondt. Grunnen var nok at eggstokkene mine ligger bak livmoren og da må de dytte de fram. Noe som var fryktelig vondt i en sprengt mage. Jeg klarte ikke å gå oppreist dagen etterpå pga smerter.

Da var det himmelrike å få morfin ved neste uttak i Porsgrunn. Det gjorde fortsatt litt vondt, spesielt stikkene, men det var overkommelig.

Deilig med kort regime, håper det gir det mange og gode egg!

Jeg er selv sykpeleier og hører alltid på pasientene mine om de er nervøse eller redde og prøver så godt jeg kan og snakke med dem om det. Å ikke gidde å høre på pasientene sine når de er redde/bekymret/nervøs er bare helt utrolig, men jeg opplevde selv også.

Skrevet

Ja, jeg hadde ekstremt vondt. Grunnen var nok at eggstokkene mine ligger bak livmoren og da må de dytte de fram. Noe som var fryktelig vondt i en sprengt mage. Jeg klarte ikke å gå oppreist dagen etterpå pga smerter.

Da var det himmelrike å få morfin ved neste uttak i Porsgrunn. Det gjorde fortsatt litt vondt, spesielt stikkene, men det var overkommelig.

Deilig med kort regime, håper det gir det mange og gode egg!

Jeg er selv sykpeleier og hører alltid på pasientene mine om de er nervøse eller redde og prøver så godt jeg kan og snakke med dem om det. Å ikke gidde å høre på pasientene sine når de er redde/bekymret/nervøs er bare helt utrolig, men jeg opplevde selv også.

fysj, kan bare tenke meg til smertene :(

Høres ut som vi har vært på samme sted ja..... arrrrrrrrrgh!!

De gjør det HVER dag, ikke VI.... vi er kun "gjester der" DET bør de ta til seg..

Jeg har vondt nå jeg da, skikkelig blanding av kraftig e.l smerter og mens smerter :(

Føler jeg "sitter på underlivet" så jeg må sitte i rånerstilling.. pfpfpfpfpf :D

paracetene går ned, også håper jeg at det gir seg snart..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...